Gå til innhold

Hva oppga dere som grunn til samlivsbrudd for de yngre barna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og barnefar skal gå fra hverandre. Vi vil enda bli boende sammen noen måneder til, men jeg ønsker likevel å begynne og forberede meg på hva vi skal si til barnet (7). Kjenner jeg han rett, vil han nok stille spørsmål som hvorfor osv.

Hva svarer man da? 

Og for å gi dere litt kontekst: jeg har valgt å avslutte forholdet etter å ha holdt ut/prøvd altfor lenge. Vi har virkelig prøvd, men det går ikke. Vi er ikke en match, har det ikke godt sammen lenger og jeg orker virkelig ikke lenger å ha en «mannebaby» (ord lært på KG) i hus..

Anonymkode: ea84d...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg og barnefar skal gå fra hverandre. Vi vil enda bli boende sammen noen måneder til, men jeg ønsker likevel å begynne og forberede meg på hva vi skal si til barnet (7). Kjenner jeg han rett, vil han nok stille spørsmål som hvorfor osv.

Hva svarer man da? 

Og for å gi dere litt kontekst: jeg har valgt å avslutte forholdet etter å ha holdt ut/prøvd altfor lenge. Vi har virkelig prøvd, men det går ikke. Vi er ikke en match, har det ikke godt sammen lenger og jeg orker virkelig ikke lenger å ha en «mannebaby» (ord lært på KG) i hus..

Hva er problemet deres? ikke godt med en mannebaby. Men hva er galt? Kan det jobbes med? Er han villig til å jobbe med det? Har dere vært i parterapi? Må til megling når dere har barn!

Har du funnet deg en ny plass å bo?

Dere får prøve å sammarbeide og ta samtalen fint og rolig sammen. Vet mannen din at du skal gå?

Si at dere er venner men at dere skal flytte fra hverandre. Men at dere er veldig glad i barnet. 

Anonymkode: 122e0...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den samme grunnen man gir til alle barn. At mamma og pappa ikke lengre ønsker være kjærester, men selvsagt fremdeles sammen er foreldre, og selvsagt også gode venner, og kommer til å fortsette med det livet ut.

Anonymkode: 735e8...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er problemet deres? ikke godt med en mannebaby. Men hva er galt? Kan det jobbes med? Er han villig til å jobbe med det? Har dere vært i parterapi? Må til megling når dere har barn!

Har du funnet deg en ny plass å bo?

Dere får prøve å sammarbeide og ta samtalen fint og rolig sammen. Vet mannen din at du skal gå?

Si at dere er venner men at dere skal flytte fra hverandre. Men at dere er veldig glad i barnet. 

Anonymkode: 122e0...58c

Vi har gått i terapi. Handling og ord samsvarer ikke, så nei, det kan ikke jobbes med. Vi har prøvd i over ett år, så det er ikke det som er problemstillingen.

Han vet at vi skal flytte hver for oss, ja. Ikke funnet ny boplass enda. Ikke vært til mekling enda, han er ikke så giret på det. Tenker det blir når det faktiske bruddet nærmer seg.

ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk fra eksen da jentungen var fire år. Vi sa som sant var at 'mamma vil ikke være kjæreste med pappa lengre', 'noen ganger forsvinner kjærestefølelsen mellom voksne, og da er det ikke noe ålreit å bo sammen heller'.

Anonymkode: c3685...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...