Gå til innhold

Hvor mye assistanse får eldre passasjerer på flyreiser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min mor er 86 år og er ikke avhengig av krykker, stokk eller rullator, men hun går ikke fort og er ikke sterk.

Hun ønsker å ta flyet fra Kristiansund til Bergen for å besøke meg, og vi lurer på hvor mye assistanse hun kan få ombord i flyet og når hun kommer ut av flyet på Flesland og skal hente bagasje.

Når man kommer inn med et fly til Flesland må man av og til om bord i en buss som skal kjøre til terminalbygningen, eller gå et lite stykke og gå opp en bratt metalltrapp mens folk presser på for å komme frem.

Inne i terminalbyggningen er det ganske langt å gå for å komme til hallen for bagasjehenting.

Noen som har erfaring?

Anonymkode: dc498...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min mor er 86 år og er ikke avhengig av krykker, stokk eller rullator, men hun går ikke fort og er ikke sterk.

Hun ønsker å ta flyet fra Kristiansund til Bergen for å besøke meg, og vi lurer på hvor mye assistanse hun kan få ombord i flyet og når hun kommer ut av flyet på Flesland og skal hente bagasje.

Når man kommer inn med et fly til Flesland må man av og til om bord i en buss som skal kjøre til terminalbygningen, eller gå et lite stykke og gå opp en bratt metalltrapp mens folk presser på for å komme frem.

Inne i terminalbyggningen er det ganske langt å gå for å komme til hallen for bagasjehenting.

Noen som har erfaring?

Dere får legge inn behov for assistanse via flyselskap.

Anonymkode: 872bc...776

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan man ikke bestille assistanse? Slik at noe personale følger eller møter, eventuelt med rullestol?

Jeg har aldri sett at eldre blir skviset ut i trappa og slikt. De aller aller fleste tar hensyn og er hjelpsomme, låner en støttende arm og hjelper med bagasje ved behov. Tilbyr sete på bussen. Selv om ikke absolutt alle gjør det, så er det fortsatt nok skikkelige folk igjen til at det rekker rundt. 

Anonymkode: 4b049...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bestill assistanse. Norwegian er kjempebra på det. Bruker det på min mor. Følges fra innsjekking til jeg møter henne ved ankomst.

Anonymkode: fda70...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en slektning som alltid bestiller assistanse og han blir kjørt i rullestol fra innsjekk til gaten ,og hentet ved flydøra og kjørt helt ut til taxihokdeplassen. Her i Norge er  det rullestol, men i utlandet er det ofte en liten golfbil.

Anonymkode: fae47...b3f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bestille assistent. Da blir hun kjørt i rullestol fra innsjekk til flyet, og hentet i på flyet i rullestol. Assistent er med og henter bagasje og triller stol og bagasje til videre transport. Det er null problem:)

Anonymkode: 1bad1...559

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for informasjon😊

Hun selv synes det er flaut å bli hentet med rullestol da hun fint kan gå, men det er lange avstander på Flesland for en gammel dame og hun blir fort sliten (dårlig hjerte)

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Noen som har erfaring?

Ja du kan bestille assistanse, da følger de henne helt til flysetet, og når flyet lander får hun gå av først, blir hentet i setet og fulgt helt til der noen kommer og møter henne. 

Anonymkode: 55c87...b19

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ingenting å være flau over. Jeg er 66 år og bruker assistanse på større flyplasser. Jeg har begrenset med fysisk kapasitet og vil heller bruke den når jeg kommer fram enn til å gå rundt på en flyplass. 

Anonymkode: 7d4ba...9bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her

Skal snakke med henne om dette😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...