AnonymBruker Skrevet 9. mars #1 Del Skrevet 9. mars Er gravid med tredje barnet på litt over tre år, der det bare blir rett over ett år mellom de to yngste. Har vært plaget med sterke bekkenleddsmerter i alle svangerskap, og hyperemesis i tillegg forrige gang, så aktivitetsnivået har vært på bunn i nærmere fire år nå. Inntil nylig bodde vi høyt oppe i en fjellside der det var så bratt og tungt å trille, så jeg bare orket ikke å trille alene pga. oppoverbakkene. Nå har vi flyttet og bor mye mer tilgjengelig til, så da blir terskelen for trilleturer lavere. Utfordringen blir vel å ikke finne på nye unnskyldninger til at det ikke går 🙄 Har tenkt å sette meg et mål om et visst antall tusen steg per dag, og tenker at 10 000 bør være overkommelig. Det forutsetter at vi går til innkjøp av en walkingpad av et slag, for vi bor værhardt til og da utgår trilleturene fort de dagene det regner sidelengs og blåser kraftig. Lettere å gå på mølla enn å gå ut på tur på kveldstid også, for dette skal i stor grad gjennomføres hver dag, og da trenger jeg ikke stresse med dårlig samvittighet for å etterlate samboeren min med to småbarn og en baby som sannsynligvis skal ha pupp, selv om det blir etter leggetid. Kommer også til å kjøpe et rimelig sett med manualer etter hvert for å styrke kjernemuskulaturen, men det får komme etter hvert. Tror ikke det er lurt å gå for hardt ut i starten med for store mål. Dessuten skal man jo vente i seks uker etter fødselen før man begynner å trene skikkelig. Det var aktivitetsplanen jeg har sett for meg når formen tillater det etter fødsel. Noen kommentater til den? Det blir ikke voldsomme greier i starten, for det viktigste er å starte et sted etter flere år på sidelinjen. Så angående mat: Noen tips til å enkelt få i seg næringsrik, mettende og god mat i permisjon? Har en lei tendens til å ty til en sjokoladeknekk når jeg kjenner jeg begynner å bli sulten, så spiser jeg ofte ikke noe skikkelig måltid før middag. Da blir jeg uopplagt og gafler innpå store mengder av både mat og snacks på kvelden for å kompensere for mangelen tidligere på dagen. Kan ikke ha det sånn om jeg skal komme litt i form. Takker for alle innspill og tips Anonymkode: d5d96...c6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #2 Del Skrevet 9. mars Jeg blir dypt inponert om du greier å lage deg et treningsopplegg rett etter fødselen med tre tette💪🏻 Jeg er kommet meg ordentlig i gang nå med god og effektiv trening og minstemann er tre år🤪 Før det måtte jeg bruke den bitte lille egentiden jeg hadde på å sove og hente meg inn psykisk. syntes det hørtes fint ut å gå, og så ville jeg fokusert på kjernemuskulaturen. Anonymkode: d0e53...a53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #3 Del Skrevet 23. mars Så flink du er! Det eneste jeg tenkte på var om bekkenet ditt kan bli påvirket av all den gåingen? Kanskje ta en sjekk hos fysio etter fødsel en gang og få noen råd om hva som er lurt å gjøre. Jeg kjenner dessverre flere som ikke blir kvitt bekkenplagene, men som har god hjelp av styrketrening. Anonymkode: 83bf3...d72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå