AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Jeg vet at spedbarn lager mye lyder i søvne. Men nå har babyen min begynt med type klynke lyd eller nynnelyd/hummelyd når en sover. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Moren opplevde det med søstra mi når hu var baby og da hadde hun uvi. Ikke lenge siden jeg har vært hos legen og alt har vært i orden. Er det noen som har opplevd det samme med sine babyer? Burde dette sjekkes opp? Eller er det helt normalt? Anonymkode: 871d2...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Vet ikke om jeg skjønner helt hva slags type lyd du mener. Du skriver heller ikke noe om hvor gammelt barnet er. Min erfaring fra to barn er i alle fall at det kommer mye rare lyder i søvne de første tre månedene. Mange ganger trodde jeg at førstemann var våken, men så viste det seg at han bare lå og drømte. Var litt div. klynk og knirk, noen ganger hørtes det ut som om han lo. Han var aldri syk eller noe da det skjedde. Anonymkode: f148d...c53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet ikke om jeg skjønner helt hva slags type lyd du mener. Du skriver heller ikke noe om hvor gammelt barnet er. Min erfaring fra to barn er i alle fall at det kommer mye rare lyder i søvne de første tre månedene. Mange ganger trodde jeg at førstemann var våken, men så viste det seg at han bare lå og drømte. Var litt div. klynk og knirk, noen ganger hørtes det ut som om han lo. Han var aldri syk eller noe da det skjedde. Anonymkode: f148d...c53 Oi unnskyld, han er 6 uker. Han har bare aldri laget de lydene før i søvne. Er konstante klynke lyder eller nynne/humme lyder igjennom søvnen, han stopper ikke. Begynte for et par dager siden. Han lager mye lyder fra før som du beskriver med dine, men var bare en så ukjent kontinuerlig lyd han lager. Så bare redd han går å har vondt med tanke på at moren min sa hun gikk igjennom uvi med søsteren min når hu var så gammel, og da klynka hu å på samme måte. Anonymkode: 871d2...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Oi unnskyld, han er 6 uker. Han har bare aldri laget de lydene før i søvne. Er konstante klynke lyder eller nynne/humme lyder igjennom søvnen, han stopper ikke. Begynte for et par dager siden. Han lager mye lyder fra før som du beskriver med dine, men var bare en så ukjent kontinuerlig lyd han lager. Så bare redd han går å har vondt med tanke på at moren min sa hun gikk igjennom uvi med søsteren min når hu var så gammel, og da klynka hu å på samme måte. Anonymkode: 871d2...1fb Mye vanligere at jenter får uvi enn gutter, også hos de minste. Min gutt fikk uvi da han var yngre enn 6 uker, og han ble ganske syk. Slapp og fikk ikke i seg næring, mye gråt og misnøye, og hadde langt over normalt rask pust. Ikke bare litt sutring liksom. Så om ungen er i helt fin form på alle måter (og veldig lite gråt/klaging utover de rare lydene), så ville jeg tenkt det var usannsynlig. Med så små skal man jo ha lav terskel for å kontakte lege, hadde vel drøftet det med helsestasjonen. Derimot hvis ungen har kolikk eller på andre måter viser tegn på smerte/ubehag, så ville jeg sjekket det ut raskt. Anonymkode: 419c0...a7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden Tlf til helsestasjon/ lege. Anonymkode: d3e12...86d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 19 minutter siden #6 Del Skrevet 19 minutter siden Høres helt normalt ut hvis babyen virker frisk og fin ellers! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå