AnonymBruker Skrevet 10. mars #121 Del Skrevet 10. mars Hoppetaujenta skrev (6 minutter siden): Å skrive og sende en melding kan selv kongen få tid til, så jeg tror det heller går på viljen her. Du må jo tro hva du vil. Anonymkode: 97919...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #122 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hallo?!? Dere må da åpne døra når de banker på?? Det er jo ikke det samme som å slippe ham inn! Synes det er veldig spesielt av deg/dere å bli helt stresset av at huseier banker på døra…. Mener du at folk skal sende melding 1 uke i forveien om at de kommer til å banke/ringe på døren din? Syk verden! Anonymkode: ad0ac...97b Hallo?!? Man MÅ da ikke åpne døra når det banker på!! Synes det er veldig spesielt å skrike gjennom døra, snakk om å være gal i hodet. Han må jo vært helt stressa av at de ikke åpnet opp. Mener du at folk som leier for flere tusen i mnd ikke har rett til å råde over det de betaler for? Syk verden, absolutt!! Anonymkode: 541b8...f0f 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 10. mars #123 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): La oss snu på det. Kanskje huseier tenker at når leietaker er så vanskelig å nå så er h*n ikke en interessant leietaker. Tenker med meg selv at om jeg hadde leid ut noe og noe skulle fikses eller en viktig beskjed blir gitt så hadde jeg gjort det når jeg hadde tida til det. Har jeg det travelt så har jeg ikke tid til å sette meg og ringe eller sende melding. Hva om folk hadde litt respekt for utleiers tid og. Anonymkode: 97919...1af Det er en leietaker, ikke en slave. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #124 Del Skrevet 10. mars Makavelli skrev (10 minutter siden): Det er en leietaker, ikke en slave. Du skjønner ikke poenget,ditt tap. Anonymkode: 97919...1af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjärterdam Skrevet 10. mars #125 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (28 minutter siden): La oss snu på det. Kanskje huseier tenker at når leietaker er så vanskelig å nå så er h*n ikke en interessant leietaker. Tenker med meg selv at om jeg hadde leid ut noe og noe skulle fikses eller en viktig beskjed blir gitt så hadde jeg gjort det når jeg hadde tida til det. Har jeg det travelt så har jeg ikke tid til å sette meg og ringe eller sende melding. Hva om folk hadde litt respekt for utleiers tid og. Anonymkode: 97919...1af Det tar da virkelig like lang tid å skrive en rask sms som æ gå ned, banke på, vente, rope litt og så tusle opp igjen for deretter å komme ned igjen senere? Alle har rett på privatliv, om det er en utleier eller nabo som har en beskjed kommer 100% på det samme, om man ikke kan eller vil åpne så må man enten vente eller gi beskjeden på annet vis. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #126 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (20 timer siden): Herregud…. Neida, ikke om det brenner heller?! Eller presten står på døren?! Skal prest sende melding 3 dager før for å fortelle hvis noe tragisk har skjedd? For du skal faen meg ikke åpne døren hvis du ikke vil?! Må huseier ha begrunnelse for å ringe på døren?? 😅😅😅😅😅😅😅😅😅 Anonymkode: ad0ac...97b Presten får ringe ja. Jeg åpner ikke døra. Fått dype traumer da jeg ble voldtatt etter å ha åpnet døren. Hvorfor er det så jævlig vanskelig for dere å forstå at noen ikke åpner døren uten avtale først??? Anonymkode: 8906a...564 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 10. mars #127 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du skjønner ikke poenget,ditt tap. Anonymkode: 97919...1af Hva er «poenget» du forsøker å forfekte? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #128 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (41 minutter siden): La oss snu på det. Kanskje huseier tenker at når leietaker er så vanskelig å nå så er h*n ikke en interessant leietaker. Tenker med meg selv at om jeg hadde leid ut noe og noe skulle fikses eller en viktig beskjed blir gitt så hadde jeg gjort det når jeg hadde tida til det. Har jeg det travelt så har jeg ikke tid til å sette meg og ringe eller sende melding. Hva om folk hadde litt respekt for utleiers tid og. Anonymkode: 97919...1af Hvis noe skulle fikses i utleieleiligheten, mener du? Da må leietaker slippe deg inn når du har fått et innfall om at akkurat nå passer det for deg? Veldig egoistisk tankegang, det vanlige er å avtale et tidspunkt som passer begge parter. Anonymkode: 4e9fa...7ee 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #129 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (23 timer siden): Er det ikke vanlig folkeskikk å åpne døren når noen banker på? Husvert eller ei ? Anonymkode: ba1b3...6f0 Eh, nei. Jeg åpner aldri døren om jeg ikke venter besøk. Bor i leilighet i Oslo. Eier selv, men hadde forholdt meg likedan om jeg var leietaker. Anonymkode: e6747...943 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #130 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Med sosiale antenner så roper man ikke gjennom døra. Ville jo da tenkt at det ikke passer for de (noe det heller ikke gjorde) De har rett på privatliv om man leier, akkurat som når man eier. Men du er vel samme type som utleier høres det ut som. Man bestemmer selv om man vil åpne døra eller ikke, det er ikke noe utleier kan forlange med mindre det står i kontrakten. Anonymkode: 541b8...f0f Milde måne.. folk overdriver så en kan bli skremt. Det handler fremdeles bare om å lukke opp en dør når det bankes på. Han ropte for å bli hørt siste gang han var der. Om mulig kunne en jo si fra sånn st mannen hørte det at en ikke var påkledd akkurat da. Vi vet ikke alder på mannen eller hva denne henvendelsen handlet om, men i etterkant så kan en si at « Send gjerne en melding om det er noe. Jeg har hjemmekontor og kan ikke luke opp døren når jeg er i tlf . Sist gang det banket på døren min var i går. Naboen var i beit for en ingrediens til matlaging , og hadde ikke mulighet til å kjøre på butikken. Da kunne jeg med glede hjelpe henne. Anonymkode: ba1b3...6f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #131 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Eh, nei. Jeg åpner aldri døren om jeg ikke venter besøk. Bor i leilighet i Oslo. Eier selv, men hadde forholdt meg likedan om jeg var leietaker. Anonymkode: e6747...943 Neivel så gjør du ikke det. Jeg bor ikke i Oslo, og jeg lukker opp døren så sant jeg er påkledd Anonymkode: ba1b3...6f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #132 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Milde måne.. folk overdriver så en kan bli skremt. Det handler fremdeles bare om å lukke opp en dør når det bankes på. Han ropte for å bli hørt siste gang han var der. Om mulig kunne en jo si fra sånn st mannen hørte det at en ikke var påkledd akkurat da. Vi vet ikke alder på mannen eller hva denne henvendelsen handlet om, men i etterkant så kan en si at « Send gjerne en melding om det er noe. Jeg har hjemmekontor og kan ikke luke opp døren når jeg er i tlf . Sist gang det banket på døren min var i går. Naboen var i beit for en ingrediens til matlaging , og hadde ikke mulighet til å kjøre på butikken. Da kunne jeg med glede hjelpe henne. Anonymkode: ba1b3...6f0 Nå åpner jeg sikkert 19 av 20 ganger om det ringer på, men den gangen jeg ikke gjør det - så er det ikke noe jeg har dårlig samvittighet for. Enten det er fysisk form eller at jeg er opptatt av noe jeg ikke ønsker å avbryte. Jeg tenker det er helt ok å banke på døra til noen, men om man ikke får svar så er det uansett "et svar" man bør godta. Livet skjer for alle, man kan ha omgangssyke, migrene, sitte opptatt i et møte, meditere, være helt utslitt etter en søvnløs natt,... Jeg har opplevd alvorlig sykdom i nær familie, ektefelle som døde uventet, egen sykdom som påvirket fokus. Jeg har også noen ganger migrene, da er ringeklokke en belastning i seg selv og det å snakke skjærer gjennom hodet. Jeg har ingen forventning om at familie/venner/naboer skal respondere umiddelbart dersom jeg tar kontakt. Jeg hjelper gjerne andre når jeg kan, men det må være ok at det ikke alltid passer. Anonymkode: 8c0da...5e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 10. mars #133 Del Skrevet 10. mars Gaia skrev (På 9.3.2025 den 16.33): Hva er begrunnelsen for at dere må åpne? Han må faktisk ha en begrunnelse. Han må avtale for å få tilgang til utleie-enheten. Å åpne døra er vanlig høflighet. Skjønner at huseier er irritert, men det er også umusikalsk av ham å kreve at leieboer åpner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #134 Del Skrevet 10. mars hjärterdam skrev (1 time siden): Det tar da virkelig like lang tid å skrive en rask sms som æ gå ned, banke på, vente, rope litt og så tusle opp igjen for deretter å komme ned igjen senere? Alle har rett på privatliv, om det er en utleier eller nabo som har en beskjed kommer 100% på det samme, om man ikke kan eller vil åpne så må man enten vente eller gi beskjeden på annet vis. Er det som er feilen med dagens samfunn,alle skal ha så mye privatliv og alenetid at de glemmer at andre har behov. Meg ..meg ..meg overalt Anonymkode: 97919...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #135 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det som er feilen med dagens samfunn,alle skal ha så mye privatliv og alenetid at de glemmer at andre har behov. Meg ..meg ..meg overalt Anonymkode: 97919...1af Skal andre kanskje ofre sin helse for at du skal kunne være sosial akkurat når det faller deg inn? Det er da minst like egoistisk å kreve selskap akkurat når det passer den som har behov og overskudd i et gitt øyeblikk. Anonymkode: 4e9fa...7ee 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VoodooChild Skrevet 10. mars #136 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er det som er feilen med dagens samfunn,alle skal ha så mye privatliv og alenetid at de glemmer at andre har behov. Meg ..meg ..meg overalt Anonymkode: 97919...1af Heldigvis kan ingen tvinge på meg sine sosiale behov hvis jeg ikke har lyst til det. Det er ikke sånn det fungerer. Jeg bestemmer over meg selv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 10. mars #137 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Milde måne.. folk overdriver så en kan bli skremt. Det handler fremdeles bare om å lukke opp en dør når det bankes på. Han ropte for å bli hørt siste gang han var der. Om mulig kunne en jo si fra sånn st mannen hørte det at en ikke var påkledd akkurat da. Vi vet ikke alder på mannen eller hva denne henvendelsen handlet om, men i etterkant så kan en si at « Send gjerne en melding om det er noe. Jeg har hjemmekontor og kan ikke luke opp døren når jeg er i tlf . Sist gang det banket på døren min var i går. Naboen var i beit for en ingrediens til matlaging , og hadde ikke mulighet til å kjøre på butikken. Da kunne jeg med glede hjelpe henne. Anonymkode: ba1b3...6f0 Nei, det handler om retten til privatliv. Med mindre det er snakk om særegne tilfeller, så avgjør ikke den som banker på døren om den skal åpnes eller ei. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 10. mars #138 Del Skrevet 10. mars Snok1 skrev (1 time siden): Han må avtale for å få tilgang til utleie-enheten. Å åpne døra er vanlig høflighet. Skjønner at huseier er irritert, men det er også umusikalsk av ham å kreve at leieboer åpner. Merkelig at du etterlyser høflighet hos leietaker, men høflighet fra utleier etterspør du ikke. Da er det bare «umusikalsk». AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det som er feilen med dagens samfunn,alle skal ha så mye privatliv og alenetid at de glemmer at andre har behov. Meg ..meg ..meg overalt Anonymkode: 97919...1af Hvilke «behov» hos utleier er viktigere enn leietakers rett til privatliv? Dere vet at retten til privatliv er så sterk at den er inkorporert i menneskerettighetene eller? 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludovica- Skrevet 10. mars #139 Del Skrevet 10. mars For noen år siden ble en dame drept av en psykotisk nabo da hun åpnet døra. Ikke at det er normalen, men må være lov å ikke alltid være tilgjengelig. Men i dette tilfellet handler det vel mer om at man ønsker å ha litt avstand til utleier. Selv om man leier vil man jo føle seg hjemme og ikke som en gjest. Det kan oppleves invaderende med påtrengende utleiere. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #140 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Neivel så gjør du ikke det. Jeg bor ikke i Oslo, og jeg lukker opp døren så sant jeg er påkledd Anonymkode: ba1b3...6f0 Jeg bor heller ikke i Oslo. Jeg åpner aldri døra med mindre det er avtalt. Anonymkode: 14663...638 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå