Gå til innhold

Huseier sendte meld om at vi må åpne når vi er hjemme

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi jeg har en mening og det er ytringsfrihet. Og at jeg ser hvor dere her på KG går, veldig bekymringsfullt. Og da sier jeg min mening, akkurat som du. 

Anonymkode: 97919...1af

«Dere på KG»? Hva vet du om hvor ofte folk, inkludert meg, har kontakt med vennene sine? Det eneste jeg har uttalt meg om, er uanmeldt besøk. Hvorfor er uanmeldt besøk den eneste akseptable og inkluderende omgangsformen, synes du? 

Anonymkode: 4e9fa...7ee

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

«Dere på KG»? Hva vet du om hvor ofte folk, inkludert meg, har kontakt med vennene sine? Det eneste jeg har uttalt meg om, er uanmeldt besøk. Hvorfor er uanmeldt besøk den eneste akseptable og inkluderende omgangsformen, synes du? 

Jeg uttaler meg om det jeg vet såklart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Rettelse,: jeg uttaler meg om det jeg vet om dere såklart. Jeg stiller ikke ekstra spørsmål for å vite alt om dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det du «vet»? Og hva er det som er så bekymringsverdig?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er det du «vet»? Og hva er det som er så bekymringsverdig?

Jeg vet at dere ikke åpner hvis ikke folk avtaler på forhånd,det er nok . Bekymringsverdig at folk blir mindre og mindre sosiale og imøtekommende. Når folk står på døra så er det noe de vil, og da kan man være såpass medmenneske at man åpner. Det mener jeg og det endrer jeg ikke mening om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja hadde en ubehagelig situasjon. Vi bor i kjellerdelen av et hus hvor huseier bor i resten av huset. Leiekontrakt er typen fra huseiernes landsforbund, de som kjenner til den vet hva som står der mtp lover og regler. 

Så var vi hjemme en dag, min mann syk og jeg hadde hjemmekontor. Det banket på døra og jeg skjønte det var huseier siden hørte han kom ned trappa (innendørs trapp) 

Jeg åpnet ikke da vi ikke ventet han, og jeg lå faktisk halvnaken og min samboer var utslått av feber. 

Noen timer senere banket det igjen på og denne gangen ropte han. Han ropte at han vet vi er hjemme da han hører oss. Min febersyke mann åpner

Så kommer min mann tilbake og sier vi må åpne når vi er hjemme, for det sa huseier. Så da hadde han blitt enig på våres vegne at ja det skal vi selvfølgelig gjøre. 

Selvfølge er huseier tilbkake på døra allerede neste dag for å slå av en prat og min mann åpner selvfølgelig.

Jeg blir irritert for ønsker han ikke rennende inn her. Dessuten står det i kontrakt at det skal varsles i god tid når huseier trenger å komme inn.

Ja, hva gjør jeg nå som min mann har gått med på at vi åpner? 

Anonymkode: 80cda...679

Hvorfor kan dere ikke vanligvis åpne døren? Huseier må varsle før han kommer inn på inspeksjon, men å ringe på uten å komme inn kan han gjøre når som helst. Virker uhøflig å ikke åpne. Plager det dere kan dere flytte til leilighet i byen. Der er det lite av dette.

Anonymkode: a4ae3...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så utrolig rare dere er! Lage en kjempesak ut av ingenting. 

Anonymkode: dc39e...8df

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vet at dere ikke åpner hvis ikke folk avtaler på forhånd,det er nok . Bekymringsverdig at folk blir mindre og mindre sosiale og imøtekommende. Når folk står på døra så er det noe de vil, og da kan man være såpass medmenneske at man åpner. Det mener jeg og det endrer jeg ikke mening om. 

Alle har mobiltelefon nå. Så ingen grunn til å komme på døren uanmeldt.

Anonymkode: e8d97...d0a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes ikke det var innafor av ham å kreve det. Han kan ikke kreve det. Du sier jo selv at det står spesifisert i kontrakten at det skal avtales på forhånd. Han har null myndighet til å bestemme dette over dere. 90% av gangene det ringer på hos meg åpner jeg ikke. Folk får faderullan meg ringe først før de forstyrrer i min comfort zone. Vi er eksponert for folk og trengsel overalt. Give us a fuckin break 

Anonymkode: 062f7...3b3

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alle har mobiltelefon nå. Så ingen grunn til å komme på døren uanmeldt.

Da er vi uenige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er den eneste akseptable måten å være sosial på å komme uanmeldt på besøk? Det er da like fint og sosialt i en travel hverdag å ringes? 

Jeg har ikke sagt noe om at jeg ikke åpner om noen ringer på, men at det er merkelig å kreve at absolutt alle skal slippe alt de har i hendene og storme til døren for å åpne. Ja, folk som ringer på ønsker som oftest noe. Som oftest er det helt unødvendig å ringe på dørene til folk når det finnes telefoner. Noen som ringer på vil snakke om Jesus og andre vil selge deg noe. Da irriterer jeg meg for eksempel over å ha bli avbrutt i det jeg holder på med for å si at jeg ikke er interessert. Ønsker jeg å kjøpe noe eller finne ut noe om Jesus, vet jeg hvor jeg kan finne informasjon.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huseieren deres er frekk. Han kan ikke kreve at dere åpner og det er sært og stå og rope, samt sende meld om at han vet dere er hjemme. Dette er invaderende og ugreit.

Ja, det er rart av dere å ikke åpne. Men det er det. Huseieren har ikke noe med om dere er to særinger.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så mange snodige folk det er her inne, som forsvarer huseier.

Saken handler da ikke om det å åpne døren eller ikke ved uanmeldt besøk, men hvorvidt det er ok at en huseier _krever_ at leietakere åpner døren når han ringer på uten avtale. Og det er selvsagt ikke noe huseier kan kreve.

Jeg ville sendt sms slik anonym i innlegg #11 foreslår.

Anonymkode: df79d...e41

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor kan dere ikke vanligvis åpne døren? Huseier må varsle før han kommer inn på inspeksjon, men å ringe på uten å komme inn kan han gjøre når som helst. Virker uhøflig å ikke åpne. Plager det dere kan dere flytte til leilighet i byen. Der er det lite av dette.

Anonymkode: a4ae3...529

Det er ganske invaderende å ringe på leietakers dør i tide og utide uten å ha noe spesielt å melde. Vil påstå det er uhøflig og ganske uprofesjonelt. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det eneste jeg reagerer på her er hvor mange (sikkert huseiere) mener de kan renne ned dørene og at man er rar eller har noe å skjule om man ikke vil ha en slik relasjon.

min huseier er ikke min venn eller relasjon. Som leietaker har jeg flyttet to ganger før jeg endelig fant en seriøs huseier som vet at når jeg leier er hjemmet mitt- han skal ikke ha meninger om hverken om jeg åpner døren, har lys på, ikke har ryddet opp alle leker utenfor osv.

om jeg hadde blitt rent ned slik dere er så hadde jeg gitt en skriftlig høflig beskjed som gjør klart leietaker og eiers forhold. 

Hater i leie i Norge, det er så useriøst som man kan få det! 

Anonymkode: 86921...766

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei, fint om du sender melding om avtale for å komme innom. Greit å være påkledd, og i tilegg jobber jeg endel gjemmefra og kan ikke altid avbryte , selv om jeg er hjemme.  Og er vi syke, så er det greit å ikke komme akkurat da, hvis ddt ikke er veldig viktig. 

Håper på forståelse for dette.  

Anonymkode: f2bd2...b18

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hallo?!? Dere må da åpne døra når de banker på?? Det er jo ikke det samme som å slippe ham inn! Synes det er veldig spesielt av deg/dere å bli helt stresset av at huseier banker på døra…. Mener du at folk skal sende melding 1 uke i forveien om at de kommer til å banke/ringe på døren din? Syk verden! 

Anonymkode: ad0ac...97b

Nei. Han kan sende en meld og si hva han vil og ikke banke på i det hele tatt.

Anonymkode: c33b0...b37

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Da er vi uenige. 

Selv om du synes det er greit med uanmeldt besøk på din dør kan du være såpass medmenneske at du ikke går på uanmeldt besøk.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Selv om du synes det er greit med uanmeldt besøk på din dør kan du være såpass medmenneske at du ikke går på uanmeldt besøk.

Og hvis jeg sier til folk at de bare skal komme og ikke varsle, at det er slik jeg vil ha det,tror du de gjør det da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Han kan sende en meld og si hva han vil og ikke banke på i det hele tatt.

Anonymkode: c33b0...b37

det er jo mye enklere å gå innom enn å skrive en melding….

Anonymkode: ad633...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...