AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #21 Del Skrevet 16 timer siden Jeg er ts, vet ikke hvorfor AB koden endret seg Anonymkode: ae19d...e76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #22 Del Skrevet 16 timer siden Når man vet huseier prøver å få kontakt så kan man faktisk åpne døra. Du var halvnaken, javel så sleng på deg en morgenkåpe da, eller rope «et øyeblikk» og ta på deg genser og bukse. Steike så vanskelig dere er! Anonymkode: 7b41d...5dd 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #23 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det er sånt en uegnet utleier ville sagt. Anonymkode: e8d97...d0a 🤣🤣🤣 Anonymkode: ba1b3...6f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #24 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Er du alltid tilgjengelig og klar til å ta i mot besøk når du er hjemme? Aldri i kjelleren eller en annen etasje og setter på en klesvask, i dusjen, på toalettet med forstoppelse, i sengen med en formiddagshvil eller kjappis med din kjære, midt i middagen med varmmat, i ferd med å legge barna osv. osv.? Det er ikke alltid det passer. Hjemmet er ens egne private sfære og man må ikke stå til rette for noen som ringer på med mindre det er en krisesituasjon Anonymkode: e88a2...4db Ja, jeg åpner døren om noen ringer på så sant jeg ikke er på do eller i dusjen. Hvorfor være så paranoid at en ikke takler at noen vanker på døren? Anonymkode: ba1b3...6f0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #25 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg synes dette er et snodig syn. Tror de aller fleste både lukker opp dører og tar telefonen 99% av gangene folk rekker ut til en, med mindre du har sosial angst, har noe trøbbel med egen psyke e.l. Helt forståelig og all empati til de som har det slik (mulig flere av de inne på KG også), men tror ikke vi skal normalisere en slik kultur. Hva skjedde med samfunnet vårt, i tilfelle? Uansett ikke noe jeg kjenner meg igjen i overhodet, blant verken naboer eller venner. Her i blokka løper barna mellom og ringer på hos hverandre støtt og stadig, f.eks. Og naboer låner sukker, verktøy osv. Hadde vært snodig om noen aldri åpnet opp. Da ville jeg nok blitt bekymret for dem og spurt om det gikk bra. Er det et blokk-fenomen? 😅 Anonymkode: 2dbb0...c04 Har det skjedd noe med samfunnet fordi man ønsker å avtale besøk på forhånd og bestemme selv når man vil møte andre? Det må i så fall være en endring til det bedre. Jeg bor ikke i blokk, bor på landet. Hvis mine naboer vil låne noe av meg, eller jeg av dem, så sender vi hverandre meldinger og spør først. Dukker selvfølgelig ikke bare opp på døra til folk uanmeldt... Anonymkode: fb7a5...2c1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #26 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Er det ikke vanlig folkeskikk å åpne døren når noen banker på? Husvert eller ei ? Anonymkode: ba1b3...6f0 Åpner ikke døra om det ikke passer, eller om jeg ikke orker å ta i mot besøk. De færreste kommer uanmeldt. Er det venninne eller nær familie så kan man åpne å si at det ikke passer, men type forpliktelse hadde jeg ikke følt ovenfor en nabo eller huseier. Er det viktig får du ringe eller sende en sms i forveien Anonymkode: 25f1b...784 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #27 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Sikkert, men ikke faen om noen skal bestemme over meg og tvinge meg til å åpne døra om jeg ikke vil. Anonymkode: 8906a...564 Ikke glem at du leier hos vedkommende. Å oppføre seg som et bortskjemt barn uten oppdragelse hjelper deg ikke. Det kan jo være at du trenger å be husverten om noe som gagner dere, og da lønner det seg å være samarbeidsvillig Anonymkode: ba1b3...6f0 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #28 Del Skrevet 16 timer siden Men hva er det han vil? Er han ensom og trenger noen å snakke med? Anonymkode: 0a6ce...866 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #29 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke glem at du leier hos vedkommende. Å oppføre seg som et bortskjemt barn uten oppdragelse hjelper deg ikke. Det kan jo være at du trenger å be husverten om noe som gagner dere, og da lønner det seg å være samarbeidsvillig Anonymkode: ba1b3...6f0 Så husverten kan komme uanmeldt å skrike inn døra til voksne mennesker, men det er ts som må oppføre seg? Anonymkode: 0a6ce...866 24 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #30 Del Skrevet 16 timer siden Mannen min hadde glatt åpnet døra, kliss naken. Hver gang. Anonymkode: c2dcd...446 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #31 Del Skrevet 16 timer siden Vi leier også ut og det kunne ikke falle meg inn å ringe på bare for å slå av en prat. Vi sender sms om det er noe leieboer må vite om, det går veldig greit. Vi har også leid leilighet en gang i tiden og utleier kom aldri uanmeldt på besøk. Anonymkode: 194b4...71a 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #32 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Bare tull å oppføre seg så vanskelig. Det høres ut som en har noe å skjule med den oppførselen Anonymkode: ba1b3...6f0 Huseier høres ut som han har null respekt for leietakernes privatliv. Hvorfor renne ned døren til dem hver annen dag? Han kan umulig ha noe viktig å melde hver gang han banker på, og i så tilfelle kan han sende sms. Anonymkode: 4e9fa...7ee 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #33 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har det skjedd noe med samfunnet fordi man ønsker å avtale besøk på forhånd og bestemme selv når man vil møte andre? Det må i så fall være en endring til det bedre. Jeg bor ikke i blokk, bor på landet. Hvis mine naboer vil låne noe av meg, eller jeg av dem, så sender vi hverandre meldinger og spør først. Dukker selvfølgelig ikke bare opp på døra til folk uanmeldt... Anonymkode: fb7a5...2c1 Det har skjedd en endring i samfunnet når det gjelder dette. Da jeg var barn på 80-90 tallet så var det helt vanlig at folk dukket opp uanmeldt på døra. Familie, venner, naboer osv, som kom på besøk, ville låne noe eller hva som helst. Hvis du ikke har fått med deg at dette var normalen for en del år siden så må du ha bodd under en stein. Anonymkode: b21da...b97 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #34 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så husverten kan komme uanmeldt å skrike inn døra til voksne mennesker, men det er ts som må oppføre seg? Anonymkode: 0a6ce...866 Hehe.. hvor har du det i fra at han kom skrikende inn døra? Han banket på døra først en gang , og senere en gang til å uten få å respons. Han visste at de var hjemme og dermed ropte han for å få kontakt. Det er to voksne mennesker i leiligheten , den ene syk og den andre uvillig til å svare for seg. En svarer på henvendelse , sånn er det bare. Ihvertfall når en har leid en tjeneste av vedkommende Anonymkode: ba1b3...6f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #35 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Her i blokka løper barna mellom og ringer på hos hverandre støtt og stadig, f.eks. Og naboer låner sukker, verktøy osv. Anonymkode: 2dbb0...c04 Hva har besøk av naboer å gjøre med utleier som tar seg til rette? Anonymkode: e8d97...d0a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #36 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hehe.. hvor har du det i fra at han kom skrikende inn døra? Han banket på døra først en gang , og senere en gang til å uten få å respons. Han visste at de var hjemme og dermed ropte han for å få kontakt. Det er to voksne mennesker i leiligheten , den ene syk og den andre uvillig til å svare for seg. En svarer på henvendelse , sånn er det bare. Ihvertfall når en har leid en tjeneste av vedkommende Anonymkode: ba1b3...6f0 Har ikke huseier mobil og kan sende sms om hva det enn er han vil? Anonymkode: 194b4...71a 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #37 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Huseier høres ut som han har null respekt for leietakernes privatliv. Hvorfor renne ned døren til dem hver annen dag? Han kan umulig ha noe viktig å melde hver gang han banker på, og i så tilfelle kan han sende sms. Anonymkode: 4e9fa...7ee Du dikter opp at husverten kommer annenhver dag. Rart at folk ikke skjønner at en kommer lengst med å være samarbeidsvillig . Unntaket er om vedkommende ikke er helt i vater og frisk i hodet. Vi vet jo heller ikke hva han ville Anonymkode: ba1b3...6f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #38 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Bor dere i en svinesti? Derfor dere må rydde opp før huseier får komme inn? Anonymkode: 698c3...497 Det er ikke forbudt å ha det rotete og det er også valgfritt om man ønsker vise frem rotet sitt til andre. Anonymkode: 4e9fa...7ee 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #39 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hehe.. hvor har du det i fra at han kom skrikende inn døra? Han banket på døra først en gang , og senere en gang til å uten få å respons. Han visste at de var hjemme og dermed ropte han for å få kontakt. Det er to voksne mennesker i leiligheten , den ene syk og den andre uvillig til å svare for seg. En svarer på henvendelse , sånn er det bare. Ihvertfall når en har leid en tjeneste av vedkommende Anonymkode: ba1b3...6f0 Den ene er syk og den andre er på jobb. Han har ingenting der å gjøre. Var det noe viktig kunne han ringt. Anonymkode: 0a6ce...866 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #40 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg synes dette er et snodig syn. Tror de aller fleste både lukker opp dører og tar telefonen 99% av gangene folk rekker ut til en, med mindre du har sosial angst, har noe trøbbel med egen psyke e.l. Helt forståelig og all empati til de som har det slik (mulig flere av de inne på KG også), men tror ikke vi skal normalisere en slik kultur. Hva skjedde med samfunnet vårt, i tilfelle? Uansett ikke noe jeg kjenner meg igjen i overhodet, blant verken naboer eller venner. Her i blokka løper barna mellom og ringer på hos hverandre støtt og stadig, f.eks. Og naboer låner sukker, verktøy osv. Hadde vært snodig om noen aldri åpnet opp. Da ville jeg nok blitt bekymret for dem og spurt om det gikk bra. Er det et blokk-fenomen? 😅 Anonymkode: 2dbb0...c04 Nei vanlige folk gjør faktisk ikke det. Jeg har feks telefonen av hver helg. I går klokken 21.00 skrudde jeg på telefon og hadde 46 ubesvarte anrop. Helt uaktuelt å være tilgjengelig hele tiden, det krever for mye tid Anonymkode: 1dec2...005 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå