Gå til innhold

Til syden med barn når det er hetebølge der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år som ifjor skal vi ta med gutten vår til Portugal, i og med att vi har hus der. I år drar vi tidligere på sommeren enn i fjor, og vil være der når det er på det absolutt varmeste, og da mener jeg ca 40 i skyggen.

Vi har en stor markise som kan rulles ut fra taket helt bort til bassenget, så sønnen min har mye skygge plass. Tenkte på å kjøpe ett plaskebasseng til han også.

Noen som har erfaringer med barn og så høye temperaturer?

Vil også nevne att det er aircondition i alle rom i huset, som ikke blåser men som kun justerer temperaturen i rommet.

Tilpasser barn seg lett?

Vi har allerede bestillt billetter, så vi drar uansett. Vil bare høre med andre hva de har gjort/tips, og om det i det hele tatt er noe prob?

Gutten min vil være 1,5 år da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tippe dere kommer til å tilbringe mye av tiden innendørs :) . Vet ikke hvor lenge dere skal værre der, men er det snakk om et par uker så er vel det litt lite i forhold til å bli vant med varmen.

En fryser full av saftis eller frossen juice er vel et must for å klare å få i gutten nok væske.

Jeg er ikke noe glad i å være på ferie i så varme strøk selv og det går hardt ut over humøret mitt når jeg nermest svetter selv når jeg bader, men liker dere det og er positive så får dere sikkert en fin tur :)

Gjest Gjest
Skrevet

Var dette en kontaktannonse? ;)

Høres ut som om du har tatt en del forhåndsregler her da...kanskje kalde kluter, masse væske og behagelig tøy i momull, samt solhatt som dekker over ansiktet til den lille vil gjøre seg?

Gjest Gjest
Skrevet

Folk får unger i hele verden, også i Portugal. Små barn er tilpasningsdyktige og det er bare å ta normale forhåndsregler og holde ham unna sola mellom 10 og 14. Gi mye drikke og smør ham godt. God tur.

Gjest Gjest
Skrevet

En venninne av meg måtte reise hjem fra Frankrike med en liten baby som ikke tålte varmen. Men det høres jo ut som om du tar de forhåndsregler det er mulig å ta, sånt vet man jo ikke på forhånd.

Gjest Maddy
Skrevet
Folk får unger i hele verden, også i Portugal. Små barn er tilpasningsdyktige og det er bare å ta normale forhåndsregler og holde ham unna sola mellom 10 og 14. Gi mye drikke og smør ham godt. God tur.

Visst får folk unger i vame land også, men husk at de er født i et land som er varmt og ikke i kalde Norge. Det er faktisk ikke alle som kan tåle den varmen. VIlle heller reist på tidspunkt da det ikke er så innmari hett. Har også vært i Portugal og vet at det kan være sykt varmt der.

Skrevet

Vi var sydover når det var hetebølge når snuppa mi var nesten 2 år gammel. Og det gikk kjempebra det.

Når solen var på sitt høyeste så tok hun og sov inne, og ellers badet hun nesten hele tiden. For og spise og shoppe var vi bare ute på kvelden, når det var litt kjøligere.

Vi var og nøye med at hun fikk i seg nok væske.

Men det gikk kjempebra, hun var ikke plaget av varmen.

Heldige dere som har hus i Portugal, det er et flott sted.

Skrevet

Vi reiste til Italia med bil med en baby på 9 uker (!) og eldstemann var da 3 år. Det var over 30 grader i skyggen. Vi hadde aircondition der vi bodde, men det var det som skapte problemer for oss. De fikk begge høy feber pga vekselvis varme og kulde!! Så vær litt forsiktig med aircondition. Vi var også der da eldstemann var 1 1/2 år, og da taklet han det bedre enn da han var 3. En ting er sikkert: IKKE KJØR BIL TIL ITALIA UTEN AIRCONDITION! Det var grusomt med to små barn! Det gjør vi ikke igjen. Men selve oppholdet gikk jo bra tross feberen. Så god tur. Det går nok bra!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er enig med siste her: har reist en del til varme land (uten barn) men problemet har i grunnen ikke vært selve solen (den kan man skydde seg for), men aircondition i hytter, på hotel og i bungalower: da kan man få frysninger, feber og bli litt rar.

Skrevet

Sønnen vår får eget soverom, så der kommer vi til å ha det varmere, enn rommet vi sover i. Vi skal passe på att temperaturen der inne er lik den han vanligvis sover i i Norge om sommeren!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...