Gå til innhold

Brun melert i Mariusgenser. Hvilke farger passer sammen med brun?

Perine

Anbefalte innlegg

Jeg strikker gave, og vet bare brun marius.  Jeg har liggende noen nøster med brun melert superwash ullgarn fra Trysilgarn, så det kan jeg bruke. Det store spørsmålet er da hvilke farger det passer sammen med.  Naturhvitt eller beige går sikkert bra til mønsteret, men så brukes det ofte en farge til øverst.  Det er damegenser med rundt bærestykke.  

Klør meg i hodet.  Hjelp?

På forhånd tusen takk ❤

Legger ved bilde av garnet fra nettet, men det ser i virkeligheten litt mørkere og brunere ut. De andre fargene trenger ikke å være i samme merke, bare samme tykkelse, sånn ca 22-23 m på 10 cm, til pinner 3,5.

brun.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Rosa

Anonymkode: eb32d...cf5

Takk 😀I mønster eller øverst med halsen? Hvilken rosa?

Endret av Perine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns Mariusgenser med bare to farger er ganske fint 🙂

Anonymkode: 70cd1...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du et utvalg å gå etter :nikke: Liker selv lilla 🥰

Screenshot_20250309_153644_Chrome.jpg

Endret av Tradegy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes rødfarge er fint med brunt, jeg, eller kanskje en kontrastfarget lys turkis eller rosa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg syns Mariusgenser med bare to farger er ganske fint 🙂

Anonymkode: 70cd1...a07

Takk, det er også en mulighet, ja 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (1 minutt siden):

Synes rødfarge er fint med brunt, jeg, eller kanskje en kontrastfarget lys turkis eller rosa :)

Oi, jeg blir forvirret.  Jeg var innom en garnbutikk og kikket i går, men ble så forvirret av alle fargene og klarte ikke å bestemme meg for noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes rød, rosa, grønn, gul, noen typer oransje,svart  og hvit,er de fineste til den brunfargen:) 

Anonymkode: b8d8c...88f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perine skrev (8 minutter siden):

Oi, jeg blir forvirret.  Jeg var innom en garnbutikk og kikket i går, men ble så forvirret av alle fargene og klarte ikke å bestemme meg for noen av dem.

Hvis det kun er de over du har å velge mellom så ville mitt førstevalg vært 160 eller 161, men 134 ville også vært et fint og uvanlig valg. 124 og 165 ville jeg også vurdert:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (6 minutter siden):

Hvis det kun er de over du har å velge mellom så ville mitt førstevalg vært 160 eller 161, men 134 ville også vært et fint og uvanlig valg. 124 og 165 ville jeg også vurdert:)

Nei, jeg vet ikke hvor det utvalget kom fra, men jeg tror at denne bunnfargen kan passe med det meste av farger.  Det er jo greit, og fører meg nok til noen naturhvite nøster, og kanskje jeg dropper kontrastfargen øverst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tradegy skrev (32 minutter siden):

Her har du et utvalg å gå etter :nikke: Liker selv lilla 🥰

Screenshot_20250309_153644_Chrome.jpg

Er det mann eller dame som skal ha genseren? Hvilke farger liker mottaker? 

Brun bunn, lys rosa som 165 i mønsteret og mørk rosa som 164 øverst hadde blitt fint. 

Brun bunn, lys beige mønster som 101, så grønn eller blå eller gul toppkant. 

Brun bunn, gulaktig hvit som 102 over i mønster, varm gul som 145 øverst.

Brun bunn, timian mønster som 128 over, dypere kald grønn som 134 over.

Jeg synes det er finest når fargene matcher hverandre i varmhet. Enten kald hvit og kald kontrastfarge. Eller varm hvit og varm kontrastfarge. For eksempel mosegrønn og smaragdgrønn passer ikke særlig godt sammen. 

Anonymkode: 21eae...4d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Perine skrev (1 time siden):

Jeg strikker gave, og vet bare brun marius.  Jeg har liggende noen nøster med brun melert superwash ullgarn fra Trysilgarn, så det kan jeg bruke. Det store spørsmålet er da hvilke farger det passer sammen med.  Naturhvitt eller beige går sikkert bra til mønsteret, men så brukes det ofte en farge til øverst.  Det er damegenser med rundt bærestykke.  

Klør meg i hodet.  Hjelp?

På forhånd tusen takk ❤

Legger ved bilde av garnet fra nettet, men det ser i virkeligheten litt mørkere og brunere ut. De andre fargene trenger ikke å være i samme merke, bare samme tykkelse, sånn ca 22-23 m på 10 cm, til pinner 3,5.

brun.JPG

Bruk offhvite. Du kan enten bare ha to farger, eller du kan ta mørkere brunt som farge 3. 

Litt avhengig av hvilke farger mottaker liker. 

Anonymkode: 4a4b1...137

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Bruk offhvite. Du kan enten bare ha to farger, eller du kan ta mørkere brunt som farge 3. 

Litt avhengig av hvilke farger mottaker liker. 

Anonymkode: 4a4b1...137

Takk, den kombinasjonen høres fin ut. Jeg tror hun vil like den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville spurt mottaker! Men om den ikke har noen klar preferanse, synes jeg krem/naturhvitt er fint, og du trenger ikke ha en tredje farge. Jeg strikket en Mariusgenser i lignende brunfarge med krem og lys rosa, den ble også veldig fin. 

Anonymkode: 58b83...894

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...