Gå til innhold

Er en tekopp usunt??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

jeg elsker en kopp med te, og drikker alltid én kopp om morgenen, da med litt honning og en liten dæsj blå melk.

ofte får jeg lyst på en kopp senere på dagen også, da gjerne med sukett i stedet for honning, og litt melk.

men føler at en tekopp med melk fyller så mye, så jeg prøver å holde meg til én kopp om dagen.

Har jeg rett? bør jeg prøve å holde meg til én kopp om dagen, eller har det lite å si for vekta og fasongen?

Kunne selvsagt drikke teen uten melk eller noe søtt, men da er poenget borte for meg.

Anonymkode: 5612d...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De to koppene med litt honning og en dæsj melk utgjør nok ikke mer enn 100 kalorier om dagen. 

Anonymkode: b3991...764

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med teen din, du. Folk drikker gjerne to glass melk i løpet av en dag uansett. Det blir mer kalorier enn to skvetter i to kopper te. Honninginntaket ditt er også helt ok. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ok, takk folkens, da skal jeg kose meg med en ekstra tekopp, innimellom i hvert fall, uten dårlig samvittighet 👵 (neida, ikke gammel, jeg er 43)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel verken sunt eller usunt.

Anonymkode: 30911...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Te i seg selv, null kalorier.

Melk litt avhengig av type ca 40 kcal per dl. 

I sukkerbit 20 kcal, tipper en ts honning omtrent det samme. 

Tror du kan drikke tilnærmet ubegrenset uten å bekymre deg. 

Anonymkode: 10327...00e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg drikker grønn te med sukett og sitron, det er veldig godt, gi det en god forsøk 😊🫖

Anonymkode: 0f0b3...bca

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker grønn te og bruker suketter.  Noen som har forslag til noe annet enn det og honning? Noe som er bedre enn suketter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

jeg elsker en kopp med te, og drikker alltid én kopp om morgenen, da med litt honning og en liten dæsj blå melk.

ofte får jeg lyst på en kopp senere på dagen også, da gjerne med sukett i stedet for honning, og litt melk.

men føler at en tekopp med melk fyller så mye, så jeg prøver å holde meg til én kopp om dagen.

Har jeg rett? bør jeg prøve å holde meg til én kopp om dagen, eller har det lite å si for vekta og fasongen?

Kunne selvsagt drikke teen uten melk eller noe søtt, men da er poenget borte for meg.

Høres ut som du har en boks honning og en liter fløte i teen slik du skriver. Antagelig er det der 50-60 kcal om dagen. 
Du registrerte ikke selv at det du skrev høres helt irrasjonelt ut? 

Anonymkode: 1ad02...605

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man være redd for en kopp te? Med mindre du har mer sukker enn vann i koppen så går det nok veldig fint. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her.

greia er jo at jeg føler meg temmelig mett etter en tekopp, derfor tenker jeg at det er dumt, at det vil vises på midjen etter hvert.

men jeg får bare tisse det ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kan jo ikke vite om du ligger i kalorioverskudd eller -underskudd når du legger til to kopper te med melk og honning. Du vil se det over tid, noen måneder, om du legger på deg eller ikke.

Anonymkode: 6362f...96f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gaia skrev (4 timer siden):

Kos deg med teen din, du. Folk drikker gjerne to glass melk i løpet av en dag uansett. Det blir mer kalorier enn to skvetter i to kopper te. Honninginntaket ditt er også helt ok. 

Folk flest drikker ikke melk

Anonymkode: 33b0e...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg drikker som regel masse te hver kveld med en god del melk i (ekstra lett). Det gjør at jeg ikke blir fysen på andre greier, så for min del holder det midjen min slank og fin😊 Tror ikke det er så voldsomt usunt, altså!

Anonymkode: ae79c...488

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Folk flest drikker ikke melk

Og det baserer du på hvilken statistikk?
Jeg vet at vi drikker stadig mindre melk, men mange voksne drikker fremdeles melk til både frokost, lunsj og kveldsmat. 

Spiller det noen rolle om de drikker melk eller juice da for eksempel? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, te er ikke usunt. Heller ikke med litt melk (regner med det ekstra lett, ikke surmelk som er det jeg tenker på som «blå» melk) og honning i. Hvis du føler deg mett etter en kopp te er det vel mest bare volumet du kjenner.

Anonymkode: c7ac2...c4c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Gaia skrev (9 minutter siden):

Og det baserer du på hvilken statistikk?
Jeg vet at vi drikker stadig mindre melk, men mange voksne drikker fremdeles melk til både frokost, lunsj og kveldsmat. 

Spiller det noen rolle om de drikker melk eller juice da for eksempel? 

Visste ikke at vann ikke var et alternativ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Visste ikke at vann ikke var et alternativ 

Jeg visste ikke at betegnelsen "for eksempel" var så vanskelig å forstå, men siden det er det, kan jeg ramse opp alternativer i stedet for å skrive for eksempel: (NB: listen er ikke uttømmende)

Melk

Juice

Vann

Biola

Drikkeyoghurt

Te

Kaffe

Musserende vin

Karsk

Pons

Rødvin

Hvitvin

Rosèvin

Hetvin

Sherry

Vannkefir

Kombucha

FOR EKSEMPEL

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS her.

greia er jo at jeg føler meg temmelig mett etter en tekopp, derfor tenker jeg at det er dumt, at det vil vises på midjen etter hvert.

men jeg får bare tisse det ut...

Er du seriøs nå? 

Anonymkode: dcc11...263

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hvaduikkeser skrev (5 timer siden):

Jeg elsker grønn te og bruker suketter.  Noen som har forslag til noe annet enn det og honning? Noe som er bedre enn suketter?

Fibersirup. Kommer til og med med honningsmak: https://sunkost.no/nick-s-fiber-sirup-honey?gad_source=1&gbraid=0AAAAADcyTOGKXBjLYiPNVfvAKRql139e7&gclid=Cj0KCQiAlbW-BhCMARIsADnwasq8KRscGhkag0006kwczeKqJSJs9ucObtnwyCgytpA7YEUNxdvSSdMaAn6HEALw_wcB

Anonymkode: a1bce...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...