Gå til innhold

Skal selge leiligheten - bør jeg male soverommet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal selge leiligheten min. På soverommet har jeg organic red (lånt bilde):

image.jpeg.9f79ae8c8003a73ad9d6ddc1d25cec0f.jpeg

Bør jeg male soverommet i en mer nøytral, beige farge? Eller har det lite å si?

Anonymkode: 605b0...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har lite å si, folk liker å male i sine egne farger uansett 😊 

Anonymkode: 53dce...881

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det der kan være en farge som mange ikke liker og ubevisst gjør leiligheten mindre attraktiv for mange. Ofte er det verdt jobben å male opp leiligheten i nøytrale pene farger og vaske/male lister godt. Selv om folk gjerne vil male i sine egne farger gjør det noe med inntrykket å ha forholdsvis trendy eller nøytrale farger på rommene mener jeg da.

Jeg kjøpte en leilighet for ett år siden som hadde en ganske mørk og trist blåfarge i stue og gang, kamel-farge på soverom og spesiell tapet på ene kjøkkenveggen. Malte alle rom i lys beige farge og nå fått ny takst på 500 000 mer enn jeg kjøpte for. Ikke gjort noen annen stor oppussing. 

Anonymkode: 1b7cb...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det pent og fint malt. La det være. Jeg ser aldri på farger. Da jeg alltid har malt selv med engang😊 Lykke til med salg. Viktigste er å ordne halve prosjekter og om ting er slitt og stygge. Å gjøre noe med det. 

Anonymkode: 497b5...c5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ved salg hadde jeg malt i en lysere farge for å få det til å se større ut. 

Anonymkode: 41861...249

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer helt an på om fargen fremhever rommet/leiligheten positivt eller ikke. Organic red er en fin farge det, men hvis rommet er veldig lite og tilstøtende rom også er malt i veldig mørke farger, så kan det være at det er fint å male det.

Til sammenligning hadde jeg Mellow på soverommet og raw canvas i stue og kjøkken da jeg solgte. Men leiigheten ville føltes tung hvis tilstøtende rom hadde vært i f.eks deco blue. Hvis du skjønner? 

Anonymkode: f358a...18f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi holder også på å selge. Ikke vær bekymret for denne fargen! Den er relativt nøytral og "dempet". En såkalt "interiør farge". Vi måtte male et rom som var knæsj lilla (anbefalt av interiør konsulent). Du trenger ikke være bekymret for at fargen virker "for mørk", ettersom det er soverom det er snakk om. Ha god belysning og lyse farger på sengesett, sengeteppe og puter, eventuelle gardiner. Lykke til! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her.

Jeg har marrakesh i gang/kjøkken/stue, samt green leaf på barnerom (har også vurdert om det bør males). Soverommet er ca. 12 kvadratmeter, har innebygget garderobe med hvite skapdører og speil, samt et litt stort vindu. Jeg opplever det ikke som et lite rom. Har også et stort lyst bilde på veggen og kan tone ned med lyst sengesett osv, da kan det kanskje fungere fint uten å male over. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns alle de fargene er såpass rolige og duse at jeg har neppe reagert på visning.

Tror at jeg fint kunne levd med de fargene inntil jeg eventuelt hadde klart å bestemt meg for hvilke farger jeg vil ha.

Så jeg hadde ikke tatt hensyn til fargene i det hele tatt ved en budrunde.

Anonymkode: 145eb...437

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, bortkastet tid og energi. Å male ny leilighet er helt forventet og ok. Jrg ville feks ikke hatt lys, kjedelig farge på soverommet 

Anonymkode: ed8c5...2c2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

TS her.

Jeg har marrakesh i gang/kjøkken/stue, samt green leaf på barnerom (har også vurdert om det bør males). Soverommet er ca. 12 kvadratmeter, har innebygget garderobe med hvite skapdører og speil, samt et litt stort vindu. Jeg opplever det ikke som et lite rom. Har også et stort lyst bilde på veggen og kan tone ned med lyst sengesett osv, da kan det kanskje fungere fint uten å male over. 

Med mindre du har veldig mørke gulv, så ville jeg bare latt det være. 

Anonymkode: f358a...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin farge. Dempet og dus til et soverom. Jeg hadde ikke malt, og hadde heller ikke tenkt over det på visning. Hadde det vært en skarp farge så kanskje. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg hadde det vært et minus om det var en sånn farge på soverommet, jeg måtte ha malt med én gang. Den blir for voldsom på et soverom.

Anonymkode: 94a86...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har lite å si, folk liker å male i sine egne farger uansett 😊 

Anonymkode: 53dce...881

Ja. Og nei. For folk flest har helt elendig evne til å tenke både praktisk og til å se for seg noe annet enn det som er rett fremfor nesen deres.

Derfor lønner deg seg å kjøpe nye puter til sofaen, sette frem luksuriøse produkter på badet, rydde bort alt som hinter til hverdag og arbeid, og generelt late som om hjemmet er et spa. Selv om presis null av de tingene følger med huset.

Det lønner seg ikke å fikse vinduer med dårlig isoleringsevne, bytte ut det elektriske eller gjøre ting som er rasjonelt lure å gjøre med en bolig. Men det lønner seg å ha farger folk flest assosierer med ro etc på veggene og på møbler (igjen, selv om alle vet at sofaen ikke følger med så vil en stygg sofa være dårlig for salget ditt).

Folk flest, ts, er kjøperne dine. Og de er skikkelig lettlurte. Slå opp i et interiørblad. Copy paste til hjemmet ditt. Behøver du male over veggene? Nei. Men du må kle sengen i farger som får den veggfargen til å fremstå luksuriøs. Dra av sted for og kjøpe inn tekstiler, glossy bilder og husk å rydde bort alt som smaker av «rot». Inkludert nips.

Anonymkode: e9c52...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

For meg hadde det vært et minus om det var en sånn farge på soverommet, jeg måtte ha malt med én gang. Den blir for voldsom på et soverom.

Anonymkode: 94a86...69b

Mens for meg ville den fargen vært et stort pluss og ført til at jeg ville følt meg hjemme 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde malt tvert om jeg hadde kjøpt en leilighet med den fargen. Men jeg hadde malt enda taskere om det hadde vært ett soverom i lysere farge.

Anonymkode: d16c4...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...