Gå til innhold

Leier ut huset uten å betale skatt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Et fetter av meg, som er en helt rævva person, leier ut huset til en kamerat. Han bor selv hos kjæresten. Men han har fremdeles postadresse til huset, selv om han ikke har bodd der på over et år. Han leier altså ut huset til en kamerat, men skal vel late som han bor der selv for å slippe å skatte.

Hva syns dere om det?  Han har alltid vært grisk og shady når det kommer til penger. En gang ble han etterforsket for forsikringssvindel, men politiet klarte ikke ta ham på det.

Hva syns dere om sånne folk? Skal jeg sladre på han? 

Anonymkode: 663d3...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det går ikke ut over deg. 
La det være. 

Anonymkode: 70fcc...e54

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Synes det er helt ok

Anonymkode: 4e0e2...7dd

Rart. Men sladrer på han jeg. Han fortjener det, svindleren. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det går ikke ut over deg. 
La det være. 

Anonymkode: 70fcc...e54

Indirekte går sånne ting ut over alle. Sladrer på han, takk😁

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Et fetter av meg, som er en helt rævva person, leier ut huset til en kamerat. Han bor selv hos kjæresten. Men han har fremdeles postadresse til huset, selv om han ikke har bodd der på over et år. Han leier altså ut huset til en kamerat, men skal vel late som han bor der selv for å slippe å skatte.

Hva syns dere om det?  Han har alltid vært grisk og shady når det kommer til penger. En gang ble han etterforsket for forsikringssvindel, men politiet klarte ikke ta ham på det.

Skattesnyteri er selvsagt ikke greit. Så bare å anmelde. 

Anonymkode: 1e3df...c92

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor bryr du deg? 

Anonymkode: 3d5d6...a74

Hvorfor bryr du deg om hva jeg bryr meg med? Sladrer på han jeg👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skattesnyteri er selvsagt ikke greit. Så bare å anmelde. 

Ja, det skal jeg gjøre👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han skal ikke bare skatte av husleia fra kameraten. Det er også mye høyere skatt på bolig som ikke er primærbolig. Har kjæresten hans barn? I så fall kan barnetrygden hun nå får også bli påvirket av at hun ikke lenger er singel.

Det er en grunn til at vi fant ut at det ikke lønte seg for oss å leie ut bolig, for å si det sånn. Vi endte opp med å selge den ekstra boligen i stedet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han skal ikke bare skatte av husleia fra kameraten. Det er også mye høyere skatt på bolig som ikke er primærbolig. Har kjæresten hans barn? I så fall kan barnetrygden hun nå får også bli påvirket av at hun ikke lenger er singel.

Det er en grunn til at vi fant ut at det ikke lønte seg for oss å leie ut bolig, for å si det sånn. Vi endte opp med å selge den ekstra boligen i stedet.

Nei, kjæresten har ikke barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange gjør det. Og mange 'brudd' som ikke er brudd. De får mer penger fra nav som aleneforeldre. Vet om mange som bor hver for seg, men som fortsatt er sammen. Rart ikke nav reagerer når damen stadig blir gravid med samme mann hun har skilt seg fra. 😅

Anonymkode: 91231...e83

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Mange gjør det. Og mange 'brudd' som ikke er brudd. De får mer penger fra nav som aleneforeldre. Vet om mange som bor hver for seg, men som fortsatt er sammen. Rart ikke nav reagerer når damen stadig blir gravid med samme mann hun har skilt seg fra. 😅

Anonymkode: 91231...e83

Nav er avhengig av tips for å finne ut av det. Mange som svindler til seg flere tusen kr i mnd.

Og mange syns det er helt greit, men tenker at de er litt shady selv. Det må vel,  i utgangspunktet, være i alles interesse at svindlere blir avslørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er jo bare synsing fra din side…

Anonymkode: c6ba3...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...