Gå til innhold

Prøver å kutte ut sladdersider men synes det er så skummelt og faktisk; trist ??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Trenger ikke kommentarer på at jeg har et innholdsløst liv og prøver å flykte fra mitt eget liv. Jeg vet det og det er det jeg prøver gjøre noe med.

Jeg liker å lese her på Rampelyset spesielt mens jeg spiser eller i pauser på jobb. og jodel også. 

Møter meg selv i døra når man har lest det som er i en gossip tråd og klikker meg inn for å lese flere innlegg. At jeg nyter best mine pauser og måltid ved å lese andre mennesker snakke stygt om influensere, synes jeg jo er tragisk som bare det.

Men når jeg prøver å gjøre andre ting, som å lese vanlig nettavis, høre på musikk, se på tv, lese om hobbyer jeg liker, eller bare ha mitt måltid å fullstendig stillhet uten mobilen i hånda så synes jeg det er alt for trist, kjedelig, og blir nesten litt deppa av det.

Er dette normalt? ? Noen som kjenner seg igjen? Og tips? 

Anonymkode: befc5...c08

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tja, det er jo en måte å koble ut på, man kan skru av hjerne helt. Og det er jo menneskelig å ønske å ville finne ut av at de perfekte bildene  på insta alltid skjuler noe som ikke er like bra, og også å godte seg litt over det.

Men anbefaler å begynne å se dokumentarer i stedet, om du vil bruke tv-tiden/pausetiden bedre 😊 Jeg ser masse på history channel og Discovery history - eller på typ Netflix og nrk. Det blir fort en spennende vane!

Anonymkode: 469a9...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er vel avhengig da, så med alle avhengigheter, blir man deprimert av abstinenser / avholdenhet i starten…

Anonymkode: 5f85c...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du sier at du er i ferd med å endre livet ditt så det blir mer innholdsrikt. Det er jo en del av det, å finne andre interesser som du synes er bedre for deg. Kanskje du må lete litt før du finner ut hva denne tiden skal brukes på fremover, men alt blir en vane.

Det er ikke gratis å endre en vane, det koster deg litt i starten, særlig de første par dagene. Ikke gi opp.

Jeg var for eksempel på KG hver dag før, brukte kanskje et par timer her hver dag! Det er ikke sånn jeg ønsker å leve livet mitt. Det lille positive det gav meg var ikke verdt alt det negative. Nå er jeg innom kanskje maks en gang i uka. Var det lett å ikke klikke seg inn de første dagene? Nei. Det gikk på automatikk å klikke seg inn og jeg måtte avbryte meg selv mange ganger. Det går over!

Anonymkode: 44a3e...546

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste damer litt gossip, det er ei fin avveksling. Og kjendiser er avhengig av oppmerksomheten vår, så ikke ha dårlig samvittighet for at du bruker de for underholdning. 

Men Rampelyset liker jeg ikke. Ta noen uker fri fra det, og kom ut av bobla. Så går du inn og leser igjen, nå med avstanden du har fått med pausen din. 

Jeg regner med at da vil du se bedre hvor nesten sykelig opphengt en del av debattenene er. Det er ubehagelig å lese innlegg fra de. Jeg regner med du blir kurert når du leser der inne med nye øyne.

Hvis du liker gossip er tiktok og snap et bedre sted synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her på forumet kan du jo ignorere ulike kategorier, så du ikke får opp innlegg fra Rampelyset. Da må du fysisk gå innpå kategorien på KG sin hovedside. 

Anonymkode: 13fd2...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er aldri på rampelys og leser men jeg ser mye på tlc 😂  600lbs er vanvittig avslappende bakgrunnstøy når jeg strikker eller holder på med andre ting.

Anonymkode: 590ec...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...