Sarah Salamander :-) Skrevet 10. mars 2006 #1 Skrevet 10. mars 2006 Jeg var 17 år og ble med en gutt hjem for å se film. Vi hadde hatt et godt øye til hverandre en stund og han ba meg hilse på moren: Hun satt i sofaen, så opp og ned på meg, snudde seg til sønnen og sa følgende: "Hun er jo ikke så feit som du sa at hun var" han ble kjempe flau og hun holdt på å le seg ihjel for dette var visst hennes lille spøk når guttene kom hjem med en ny jente.... Jeg ble skikkelig lei meg , og det ble med den ene daten..... Det var forresten hun bingo damen fra Bergen som var med i Robinson 1
Gjest Lano Skrevet 10. mars 2006 #2 Skrevet 10. mars 2006 Jeg var sammen med min nåværende sambo da jeg var 15, i tre måneder en sommer. Da hilste jeg såvidt på svigers, men ikke mer enn sånn "hei" som femtenåringer gjør. ... vi ble sammen igjen da jeg var 19, og en av de første kveldene vi var sammen skulle vi hjem til han for å "se på video" (=kline). Vi kom dit ganske seint, men parkerte bilen litt nedi veien for ikke å vekke foreldrene. De våknet selvfølgelig og lurte på hvem som kom hjem uten at de hadde hørt bil, så moren kom ut i gangen i bare truse og t-skjorte, så på meg og sa "Åh, er det bare deg..." før hun tuslet inn for å legge seg igjen. Vi er fremdeles sammen, forresten!
Blackjack Skrevet 10. mars 2006 #3 Skrevet 10. mars 2006 Tror ikke jeg har noen sånne jeg.. :klø: Eller jo forresten, men det var når min sambo møtte bestemoren min! Han har mørkt hår og mørkbrune øyne, og blir knallbrun om sommeren. Så han kan vel muligens se litt sydlandsk ut ved første øyekast. Han hilste på mormor, fortalte hva han het (typisk norsk navn) og sa han var fra vestlandet. Mormor utbrøt: Oj gudameg, jeg ante virkelig ikke at det fantes så mørke mennesker der oppe??? Litt spesielt å si, særlig med tanke på at fetterene mine er gift med henholdsvis en fra Syria, og en adoptert koreaner fra samme sted på vestlandet.
Gjest Gjest_Lille meg_* Skrevet 10. mars 2006 #4 Skrevet 10. mars 2006 Jeg og typen hadde glemt å låse døren på rommet hans mens vi holdt på. Plutselig kommer faren hans inn døren (hadde ikke hilst på han før) Lå under dynen, men det var jo helt tydelig hva vi holdt på med. Han rygget ut døren og 1/2 time senere banket han forsiktig på... Vi hadde selvfølgelig fått på oss fillene og jeg var helt på gråten. Der kommer far i huset inn med et brett med te og askebeger. Satt det fra seg på bordet og sa at han regnet med at vi trengte det nå... Stakkars mann som prøvde å komme over sjokket. Jeg synes han tok det ganske bra. Er hvertfall litt morsomt å tenke tilbake på
Malama Skrevet 10. mars 2006 #5 Skrevet 10. mars 2006 Tja... da jeg skulle treffe min samboers familie, så traff jeg hele familien på en gang. altså tanter og onklr og besteforeldre og hele greia. Først hans mor og yngste søster, og det gikk helt fint. Vi hilste på amnge andre også, og så kom tiden for at vi skulle reise videre og gtreffe hans far og elsdste søster, som hadde oppholdt seg på et annet sted (familien hans var på ferie hos sine familier, rett og slett) Både mor og sønn (altså min samboer) advarte meg når jeg skulle treffe hans fr "uansett hva han sier, ikke ta det alvorlig". Greit nok, vi kom frem, og etter å ha hilst på ørten slektninger hele helga så syntes jeg ikke en "onkel Rolf" fra eller til var noe speielt... helt til han etter en stund begynte å le, og sa at nei, han het ikke Rolf, og var ikke onkel, han var faren. Sånn senere har han nesten bestandig sørget for å fortelle en av sine døtre at "når de kommer skal vi si "oi, er HUN med?" ganske overrasket" Noe han somregel ikke sier, men yngstejenta plaprer ut med at "også sa pappa at vi skulle si... men det kan vi jo ikke si....." Men den andre søstra kan se på meg litt skulende å faktisk SI det da... Men ler jo bare etterpå. Den største overraskelsen fikk vi vel oss i sommer. Vi har vært sammen noen år, så jeg kjenner min svigerfamilie og min svigerfars humor, men denne overraskelsen var utilsiktet. Far i huset flyttet hjemmefra for et år siden, og da vi var på sommerferie hos mor besluttet min samboer at vi kunne besøke hans far den første ettermiddagen. Vi trengte ikke ringe, var han ikke hjemme så bare dri vi videre. Vel... hjemme var han. Det var også hans nye venninne, som ingen hadde fortalt oss om. Hun ble nok lettere overraksa selv også, for hun hadde ikke helt planlagt å møte den voksne sønnen enda.... Men det gikk jo også bra.
Angelheart Skrevet 10. mars 2006 #6 Skrevet 10. mars 2006 Hadde et ganske spesielt møte med familien til min eks. Jeg hadde tidligere hilst på foreldrene hans, men nå var vi invitert med på et årlig famlietreff med tanter, onkler og fandens oldemor. Jeg hilste på de fleste etterhvert utover kvelden, men hadde ikke akkurat rukket å bli så veldig godt kjent med andre enn foreldrene hans. Utpå kvelden skulle min eks opp i vår hytte for å sjekke at ungene sine sov, foerldrene hans var uten en tur med hunden og jeg ble sittende igjen med alle disse "ukjente" søsken, kusiner, fettere, tanter og onkler. Etterhvert bryter det ut en voldsom familekrangel av typen alle mot alle. Det blir et voldsomt bråk og jeg blir sittende i midten. ("Er du ikke enig A...?", "Du mener vel som jeg, A...?" osv.....) Forferdelig ubehagelig!!!! Har skjønt i ettertid at denne familien bare "er sånn", dagen etter var alle gode venner igjen..... Året etter nektet jeg å være med på denne familiesammenkomsten
Gjest lilletroll Skrevet 10. mars 2006 #7 Skrevet 10. mars 2006 "Hun er jo ikke så feit som du sa at hun var" han ble kjempe flau og hun holdt på å le seg ihjel for dette var visst hennes lille spøk når guttene kom hjem med en ny jente.... Jeg ble skikkelig lei meg , og det ble med den ene daten..... ← For en kjempeslem ting å gjøre!!! Både overfor deg OG sønnen!!!
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2006 #8 Skrevet 10. mars 2006 Du er 17 år og kaller dem "svigers"? Jeg tenker mer i retning av over 25 år, forlovet og det som verre er jeg da... Møte med dem: forferdelig: hat ved første blikk. De: bondske, smørblide og kneggende, trives med svensktoppar og jakt Jeg: en kvinnelig utgave av Otto Jespersen Say no more...
Gjest gjestette Skrevet 10. mars 2006 #9 Skrevet 10. mars 2006 Svigerfar kalte meg ved min eks' tidligere flammes navn....Det var jo litt kjipt.
Sarah Salamander :-) Skrevet 10. mars 2006 Forfatter #10 Skrevet 10. mars 2006 Du er 17 år og kaller dem "svigers"? Jeg tenker mer i retning av over 25 år, forlovet og det som verre er jeg da... Møte med dem: forferdelig: hat ved første blikk. De: bondske, smørblide og kneggende, trives med svensktoppar og jakt Jeg: en kvinnelig utgave av Otto Jespersen Say no more... ← Mener vel med "svigers" foreldrene til typen, x`n, forloveden eller hva som helst.. Var en historie fra da jeg VAR 17 år Kan ikke si jeg misunner deg med svensktoppar osv, men sikkert hyggelige folk. Kanskje litt sånn typisk "alt for hyggelige" til tider ?!?
Marris75 Skrevet 10. mars 2006 #11 Skrevet 10. mars 2006 Jeg ble bedt i familieselskap 2.juledag med foreldrene, onkel, tante og søskenbarn. Jeg var 18, han 23. Vi hadde vært sammen i et par mnd. Han advarte meg mot onkelen sin som kunne være noe stor i kjeften. Julegaver var selvfølgelig det store samtaleemnet, og mannen min (vi er gift nå) hadde fått baderomstepper av onkel og tante til jul. Og noe av det første onkelen hans spurte meg om var om vi hadde "gjort det" på det nye baderomsteppet enda Gud jeg ble flau . Men vi ler mye av det i dag. Han har sagt verre ting i etterkant Men nå kjenner jeg han, og tar han for den han er. Tåler en spøk i dag :-D
Gjest Den kvinnelige Otto Jespersen Skrevet 10. mars 2006 #12 Skrevet 10. mars 2006 Mener vel med "svigers" foreldrene til typen, x`n, forloveden eller hva som helst.. Var en historie fra da jeg VAR 17 år Kan ikke si jeg misunner deg med svensktoppar osv, men sikkert hyggelige folk. Kanskje litt sånn typisk "alt for hyggelige" til tider ?!? ← Ja, det kan du trygt si.
Gjest |H| Skrevet 10. mars 2006 #13 Skrevet 10. mars 2006 Jeg var så og si dritfull når jeg møtte svigers for første gang... vil helst ikke si noe mer enn d...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå