Stor pike Skrevet 9. mars #1 Del Skrevet 9. mars Jeg er på flyttefot og tenker at når jeg er vel etablert, jeg ønsker meg hund. Jeg vil ikke ha veskehund, eller en stor hund som en liten ponny. Jeg vil ha en mellomstørrelse og har falt ned på beagle. Er dette en god nybegynnerhund? Hvor vanskelig er det å dressere den? (må gå kurs, selvfølgelig) Hvor mye gjør den av seg? Jeg er stort sett hjemme, så den skal få nok oppmerksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #2 Del Skrevet 9. mars Beagle er en jakthund, du er en stor pike som ikke jakter. Gjør matten selv. Anonymkode: bae7d...e55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 9. mars Forfatter #3 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Beagle er en jakthund, du er en stor pike som ikke jakter. Du vet det hvordan? Usaklig kommentar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #4 Del Skrevet 9. mars Beagle er ikke en nybegynnerhund. De er enormt sta og krever riktig trening. De krever mye tur og får fort ferten av lukter som de skal snuse på i evigheter. Veldig flotte hunder, men ville ikke anbefalt dem til noen som bare ønsker en selskapshund Anonymkode: 92a6f...90d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #5 Del Skrevet 9. mars En beagle er ikke en nybegynner hund vil jeg si nei. Den er jo avlet frem for jakt, så om du ikke skal drive jakt, må du stimulere den på annet vis. Jeg brukte min som søkshund i en del år. Beagle har en veldig stor appetitt, de eier ikke magemål i det hele tatt, og vil spise all mat den får tak i. Men siden den er så matglad er den også enkel å dessere når den er interessert. Sta som faen. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1648799-hunderase-for-nybegynner/ Anonymkode: 184b9...bde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 9. mars #6 Del Skrevet 9. mars Med mindre du tenker å bruke den til jakt,ville jeg valgt noe annet. Dette er en arbeidende rase laget for å bruke nesa https://www.kammeret.no/topic/100050-jakt-med-beagle/ Så har man de som mener at iboende egenskaper i en hund «kun» er et treningsspørsmål. Det er en sannhet med modifikasjoner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #7 Del Skrevet 9. mars Min første hund var beagle. Omplasseringshund på 3 år. Og han hadde meg rundt lillefingeren fra første stund. De er smarte, STAE og egenrådige. Jeg er sikker på at han gaslightet meg. Han var min aller beste venn i 10 år, men fyttirakkern så vanskelig han kunne være. Nå har jeg islandshund som er rake motsetningen. Han elsker å høre på meg. Mens beagelen hørte bare på meg om det var i hans interesse. Haha. Anonymkode: a4c38...5ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #8 Del Skrevet 9. mars Stor pike skrev (1 time siden): Du vet det hvordan? Usaklig kommentar. Hadde du jaktet så ville du ha nevnt det i innlegget, i tillegg ville du ha søkt informasjon på et annet forum som f.eks. kammeret. Jakthunder er blant de mest krevende hunderasene man kan anskaffe seg. Beagle er i tillegg halsende, og for mange som ønsker en selskapshund til hygge og kos på sofaen så blir det et mareritt være eier for. Årsaken er innlysende, hunden blir understimulert da den ikke får utløp for sine rasetypiske egenskaper. Står fint inne for at det var en usaklig kommentar. Men da har jeg kanskje bidratt til at du ikke anskaffer deg en hund som kommer til å bli kjemisk kastrert før den er 18 måneder fordi "mor" synes den er så krevende. Om det er noen trøst, du ville ikke vært den første til å kastrere en hund man ikke nyttiggjør de rasetypiske egenskapene til. Sånn, gi meg kjeft Anonymkode: bae7d...e55 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #9 Del Skrevet 9. mars Som flere sier er kanskje ikke beagle det beste valget å starte med men det er heller ikke så gæærnt. Det kommer helt an på hvordan hverdagen din ser ut og hva du ser etter i en hund. Ønsker du en aktiv venn som trenger oppmerksomheten din 90% av tiden (som med de aller fleste raser) så kan dette være riktig valg. Så lenge du er klar for valpetid og ungdomsfasen som er den mest krevende tiden med hund, du vil føle trangen til å rive av deg håret innimellom.. Så hvis du er forberedt på det så kjør på. Andre raser som er fine enmanns/familiehunder er mittelspitz, finsk lapphund, eurasier, whippet, mellompuddel.. Det kommer helt an på hva du skal gjøre med hunden, skal du bruke den til noe? Skal det kun være til kos, selskap og et par turer om dagen? Anonymkode: 5bab9...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 10. mars #10 Del Skrevet 10. mars Jeg synes beagle er utrolig pen, og veldig fin størrelse. Men selv som veldig erfaren hundeeier er det IKKE en rase jeg skal ha noen gang 😅 Det er mye jakt i dem, og sjansen er stor for at du får en hund du aldri kan slippe løs, og som vil reise avgårde etter vilt ved enhver sjanse den får. Den trenger å bruke nesa, så om du er interessert i sporarbeid og vil bruke mye tid på slik trening så kan det være en bra match. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 11. mars #11 Del Skrevet 11. mars Har du lest noe som helst om rasen? Det er en aktiv brukshund, avlet for å bruke nesen. Drivende sporhunder kan trenes på lik linje med andre hunder (dog er de ikke de mest lettlærte), men du kan ikke regne med at de kan det du har lærte dem når instinktene slår inn. Får den los stikker den og sånn er det bare. Beagle varsler også ved å halse, så det er en hund med MYE lyd, både under jakt og til vanlig. Til oppsummering: ikke en førstegangshund. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #12 Del Skrevet 11. mars Jeg elsker Beagle og vi har vår 2. nå. En beagle er en fantastisk venn, familiehund og glad i alle. Samtidig er den stri, egenrådig og sta. Den har selektiv hørsel og kommer dersom det passer for den. En understimulert Beagle er en meget destruktiv beagle og det vil gå ut over inventaret. Den spiser ALT..! Er den misfornøyd med noe, noe den ofte er, dersom den ikke blir brukt riktig, har den en "survelyd" som uler i ørene dine. Den hyler, som du trodde en hund ikke kunne, dersom den føler seg forlatt, oversett eller urettferdig behandlet. Den er en klovn etter oppmerksomhet og har et kroppsspråk som viser tydelig hva den mener om deg og verden. En beagle må bruke nesen, trimmes og bruke hodet. Det er ikke en byhund. Klarer du å dressere den, utnytte potensialet dens, blir den din beste venn. Men Beagle er ingen førstegangshund. Anonymkode: 31bfc...3a8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #13 Del Skrevet 11. mars Hvis du vil ha en kosete og lat hund hjemme på sofaen, og en aktiv og gøyal turvenn til passe lange turer, sjekk ut Whippet. Veldig fint gemytt, enkel nybegynnerhund, veldig lojal til «sine» folk, fløyelsmyk og varm på vinternetter og lett å få fin kontakt med. Men husk at uansett hvilken rase du velger er valpetiden meget krevende. Anonymkode: c4fed...32e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 12. mars #14 Del Skrevet 12. mars Stor pike skrev (På 9.3.2025 den 13.47): Jeg er på flyttefot og tenker at når jeg er vel etablert, jeg ønsker meg hund. Jeg vil ikke ha veskehund, eller en stor hund som en liten ponny. Jeg vil ha en mellomstørrelse og har falt ned på beagle. Er dette en god nybegynnerhund? Hvor vanskelig er det å dressere den? (må gå kurs, selvfølgelig) Hvor mye gjør den av seg? Jeg er stort sett hjemme, så den skal få nok oppmerksomhet. Har du ikke tenkt å gå på jakt med hunden, så er ikke Beagle rasen for deg. Dette er en jakthund, som fortjener å bli brukt til nettopp det. Å skaffe seg Beagle bare fordi den er søt og har en hendig størrelse, blir ikke rettferdig ovenfor hunden 😊 I tillegg er det en rase som jeg mener krever erfaring. Du kan sjelden ha dem løs på tur (bortsett fra i jaktsesongen), de er sta og de er matvrak av dimensjoner 😄 De er temmelig aktive langt opp i alder. Det finnes mange andre raser du bør se på enn Beagle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 13. mars #15 Del Skrevet 13. mars Har aldri hatt Beagle men kjenner noen som har veldig fine Hunder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå