AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Hei! Er det noen her som er tidligere barnevernsbarn som er blitt forelder? Og hvordan var det å være gravid og i babytiden, hvordan forholdt helsevesenet seg til deg? Anonymkode: 77b78...e6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei! Er det noen her som er tidligere barnevernsbarn som er blitt forelder? Og hvordan var det å være gravid og i babytiden, hvordan forholdt helsevesenet seg til deg? Anonymkode: 77b78...e6d Jeg tror at du skal tenke deg godt om før du får barn, og særlig med hvem du får barn med. Jeg vet ikke hvorfor du ble plassert i barnevernets omsorg, men ofte gjentar vi ting fra egen oppvekst. Og en del finner seg en partner som og har litt baggasje. Jeg tror og at helsestasjon følger ekstra med på de som selv har vært barnevernsbarn fordi dette er en risikofaktor. Anonymkode: 1464f...2ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Sa ikke noe til helsestasjonen eller helsevesenet. Men møtte veggen som faen pga lav stresstoleranse i utgangspunktet og mye mindre støtte fra barnefar enn ventet. Vanskelig å prate med andre foreldre om dette, de tar mye på strak arm som jeg kan få panikk av. Både av ting barna gjør som trigger egen traumehistorie og av skrekk for å gjøre feil. Tips: ring mental helses foreldresupport-telefon når du trenger hjelp. Finn deg en skikkelig ålreit foreldreveileder. Jobb med din egen stresstoleranse. Finn støttende mamma-(og pappa-venner). Søk psykolog-hjelp når nødvendig. Ikke nøl med å spørre om sovemedisin og evt beroligende dersom småbarnsfasen stresser deg. Hilsen mamma med barnevernsbakgrunn. Anonymkode: 9dc49...b08 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tror at du skal tenke deg godt om før du får barn, og særlig med hvem du får barn med. Jeg vet ikke hvorfor du ble plassert i barnevernets omsorg, men ofte gjentar vi ting fra egen oppvekst. Og en del finner seg en partner som og har litt baggasje. Jeg tror og at helsestasjon følger ekstra med på de som selv har vært barnevernsbarn fordi dette er en risikofaktor. Anonymkode: 1464f...2ca Ofte nok ikke også. Jeg ble utsatt for vold hele livet, viser kjærlighet og tar godt vare på alle mine barn. Synd at det er slikt syn på det ennå, føler det var utdatert. Moren min vokste opp med to foreldre og to søsken, alt på stell. Da jeg hadde trassanfall reagerte hun med å slå, skrike og låse meg inne. Jeg har vokst opp med henne og når mine barn har trassanfall blir de møtt med kos og prat. Anonymkode: 66f10...98f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ofte nok ikke også. Jeg ble utsatt for vold hele livet, viser kjærlighet og tar godt vare på alle mine barn. Synd at det er slikt syn på det ennå, føler det var utdatert. Moren min vokste opp med to foreldre og to søsken, alt på stell. Da jeg hadde trassanfall reagerte hun med å slå, skrike og låse meg inne. Jeg har vokst opp med henne og når mine barn har trassanfall blir de møtt med kos og prat. Anonymkode: 66f10...98f Det høres ut som om du har tatt et oppgjør med egen oppvekst. Anonymkode: 1464f...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå