lb Skrevet 9. mars #1 Skrevet 9. mars Vi har prøvd en stund å bli gravide, har nettopp fått vite at første ivf-innsett ble vellykket og jeg er nå 4+2. Jeg har unikorn livmor så har fått beskjed fra leger og gynekologer på Ullevål at jeg skal følges opp tettere, men ikke noe særlig om når eller hvor. Er konstant urolig for at det skal gå galt og sjekker etter blod hver eneste mulighet jeg har.. Skal ha tidlig UL i uke 8 på Ullevål, men er det for tidlig å ringe legen til uken for å få lagt en liten plan om den eventuelle veien videre? Hvis alt går bra. Føler jeg kanskje ville blitt litt beroliget hvis jeg kan ta en ny hcg-prøve og se at den har økt bra, og ha litt mer oversikt og plan for tiden fremover forhåpentligvis.. Håper noen har noen gode tips til hva man kan gjøre i denne perioden og hva man evt kan forvente av lege eller jordmor. Førstegangsgravid, så litt overveldet 🥺
AnonymBruker Skrevet 9. mars #2 Skrevet 9. mars Gratulerer! Jeg har ikke erfaring med din problemstilling, men tror det er veldig vanlig å føle på det du gjør, spesielt når dere har prøvd lenge. Jeg tenker at det ikke er verre enn å høre med fastlegen om du kan få hcg-måling, skjønner godt at det kan berolige deg. Hvis jordmor har kapasitet, kan det være godt å ha en time tidlig, for å snakke om det du bekymrer deg over. Jeg har blitt betrygget av clearblue med ukeindikator, men dessverre er de ikke så nøyaktige. Så man kan jo bli skremt om testen viser feil. Prøv å finne noe annet å gjøre og tenke på (lettere sagt enn gjort), og husk at det er ikke så mye du får gjort nå som påvirker graviditeten. Du må rett og slett bare vente, selv om det føles uendelig lenge i starten. Håper alt går bra videre ❤️ Anonymkode: ff975...a80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå