Gå til innhold

Voksen hund som har blitt sær og småspist?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en hund på 11 år. Hun har en skade som gjør hun ikke kan gå like lange turer som før. Den har hun hatt i 3 år. Hun er til veterinær fast en gang i året og veterinær er fornøyd. Hun går fast på Rimadyl.

De siste pr mnd har hun blitt småspist/ sær på mat. Hun får servert Apetitt senior, tørrfor, 2x dag. Nå kan hun godt velge å spise ingen ting. Putter jeg oppi et hardkokt egg eller grillet kyllingkjøtt eller laks. Så spiser hun. Så hun vil jo spise, noe.

Jeg ga kun tørrfor i går. Hun spiste ingenting. Jeg ga henne en flott tur i moderat tempo i dag tidlig og serverte tørrfor. Hun spiste ingenting.

Jeg lagde meg en osteskive nå, og hun kom løpende og slukte osteskiven (bare en høvlet osteskive jeg la under tørrforet). Hun slukte osteskiven, rørte ikke tørrforet.

Hva skjer? Bør jeg bytte tørrforet og i såfall til hva? Hun er vokst opp med kun tørrfor og små rester fra menneskemat kommer skjeldent. Men nå virker det som at hun sultestreiker.

Anonymkode: 9da16...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du hatt tannsjekk i det siste? Det kan være at hun har tannverk og dermed bare klarer spise mykere ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...