AnonymBruker Skrevet 9. mars #1 Skrevet 9. mars Hei. Datteren min har to venninner i klassen, den ene venninnen har en mor som er skilt og jeg vet utifra situasjonen hennes at hun ikke har det veldig romslig økonomisk også, hun leier en liten leilighet hvor barna må dele rom. Vet at dattera er som min, ganske så viljesterk. Men jeg stusser litt på at de ikke deltar mer sosialt. Barnet kommer aldri i klassens bursdager, og hun valgte selv og bare invitere tre stk på lekeland på sin bursdag i høst. Klassen har også lekegrupper hvor vi har lekegrupper av fire til fem barn som rullerer på å invitere hjem til seg, og vi har ganske god plass så vi har invitert til bolle baking osv, men man kan også invitere ut. De har hatt på vinteren, så man kan jo ta med barna ut på aketur eller sånne ting så det er jo ikke dette med at man skal ha så stort hus. Men vi har ikke hørt noe. Jeg spurte moren, og hun sa at hun hadde ikke mulighet. Samme med fritidsaktiviteter. Barnet har sagt til meg at hun ikke vil, og bare vil være hjemme, og moren har latt henne . Vet hun fikk med barnet på fotball for en stund, men barnet sluttet.. Hver søndag så er det sånn turgruppe her også hvor flere av foreldrene er med på det, og det har hun heller ikke villet fordi "de er ikke tur mennesker". Burde ikke moren gjøre mer for å sosialisere barna på fritiden ? Vet hun jobber fullt og har et yngre barn , men det yngre barnet er jo ikke så lite at hun ikke kan være med på ting ? Virker helt ærlig ut som de ikke vil eller gidder, for de har jo vært på storbyturer og Sverige turer hun sammen med barna, synes egentlig det er slapt at de ikke prioriterer klasse samholdet.. Anonymkode: 59b7a...d1e 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. mars Populært innlegg #2 Skrevet 9. mars Jeg tror du har skrevet innlegget kun for å provosere, det virker veldig sånn. Men her er det jo enkelt å svare, de har ikke penger og lever ut fra det. La andre få gjøre som de vil, så passer du på deg og dine. Anonymkode: 93b8c...2e7 74 4 31
AnonymBruker Skrevet 9. mars #3 Skrevet 9. mars Hun har vel ikke råd antageligvis. Syns du har lite selvinnsikt når du skriver et slikt innlegg. Anonymkode: 196ad...fe8 21 2 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. mars Populært innlegg #4 Skrevet 9. mars Hei. Burde ikke du være ute og lufte de 11 små på denne tid? Anonymkode: 64403...4f1 45 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars #5 Skrevet 9. mars Sist dag vi ble invitert på foreldrefest så dro vi på pizza resturant og det ble 478kr pr person! Regningen ble delt. Skjønner at mange ikke tørr å sette seg i den situasjonen. Anonymkode: b011e...ddb 26 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars #6 Skrevet 9. mars Dette maset om lekegrupper i tillegg til masse treninger/aktiviteter møter osv og dette er bare 1 av dine 3 barn. Ikke alle syns det er dritgøy Anonymkode: 6c191...74b 33 4
Snok1 Skrevet 9. mars #7 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Samme med fritidsaktiviteter. Barnet har sagt til meg at hun ikke vil, og bare vil være hjemme, og moren har latt henne . Jeg ville bekymret meg for om det er mobbing i klassen. Det er flere ting her som gjør at barnet kan bli klassens hakkekylling. 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars #8 Skrevet 9. mars Høres slitsomt ut at en ska å møtte mange foresatte på fritiden slik. Glad vi ikke hadde noe slikt. Hadde selv nok med fjøsstell på gården, kontakt med familie og venner, og ungenes aktivitet. At en i tilleg skulle sette av å gå tur med andre foresatte osv Anonymkode: ebe0d...d64 21 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars #9 Skrevet 9. mars Herlighet, la andre leve livet sitt. Anonymkode: e64e6...f7c 15 7
AnonymBruker Skrevet 9. mars #10 Skrevet 9. mars Turgruppe hver søndag? For et mareritt! Vi elsker å dra på tur, men med tre barn er det altfor mye vi inviteres på, eller obligatorisk må møte på… Enig i at det er rart ungen ikke deltar på alle bursdager, men det kan ha med økonomi å gjøre. La folk leve livet slik de selv vil, men forsett å invitere og inkludere. Anonymkode: a5331...7c0 29 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars #11 Skrevet 9. mars Jobb og skole 5 dager i uka, og alle søndager "ut på tur" med folk man ser ellers i uka?? Tror jeg er glad jeg er type hun du skriver om. Seriøst. Anonymkode: d947e...b6a 29 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars #12 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hei. Datteren min har to venninner i klassen, den ene venninnen har en mor som er skilt og jeg vet utifra situasjonen hennes at hun ikke har det veldig romslig økonomisk også, hun leier en liten leilighet hvor barna må dele rom. Vet at dattera er som min, ganske så viljesterk. Men jeg stusser litt på at de ikke deltar mer sosialt. Barnet kommer aldri i klassens bursdager, og hun valgte selv og bare invitere tre stk på lekeland på sin bursdag i høst. Klassen har også lekegrupper hvor vi har lekegrupper av fire til fem barn som rullerer på å invitere hjem til seg, og vi har ganske god plass så vi har invitert til bolle baking osv, men man kan også invitere ut. De har hatt på vinteren, så man kan jo ta med barna ut på aketur eller sånne ting så det er jo ikke dette med at man skal ha så stort hus. Men vi har ikke hørt noe. Jeg spurte moren, og hun sa at hun hadde ikke mulighet. Samme med fritidsaktiviteter. Barnet har sagt til meg at hun ikke vil, og bare vil være hjemme, og moren har latt henne . Vet hun fikk med barnet på fotball for en stund, men barnet sluttet.. Hver søndag så er det sånn turgruppe her også hvor flere av foreldrene er med på det, og det har hun heller ikke villet fordi "de er ikke tur mennesker". Burde ikke moren gjøre mer for å sosialisere barna på fritiden ? Vet hun jobber fullt og har et yngre barn , men det yngre barnet er jo ikke så lite at hun ikke kan være med på ting ? Virker helt ærlig ut som de ikke vil eller gidder, for de har jo vært på storbyturer og Sverige turer hun sammen med barna, synes egentlig det er slapt at de ikke prioriterer klasse samholdet.. Anonymkode: 59b7a...d1e Nå er det slik at man også kan velge fritt om man ønsker å sosialisere seg med barn og foreldre, vi er kun med på obligatoriske greier og det får være nok, barna er sosiale med hverandre på skolen og fritiden uansett, hvorfor skal det være nødvendig å sosialisere seg med foreldrene deres… Anonymkode: a3248...67c 14 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars #13 Skrevet 9. mars Det har ingenting å si hvorfor denne moren velger å gjøre som hun gjør, det er hennes valg og det får andre foreldre bare respektere. Jeg ville nok også ha invitert bare noen få gjester i bursdag, og hyppig tvangssosialisering hadde jeg ikke vært med på. Jeg hadde kjørt ungen til bursdager og noen sosiale treff, men hadde selv gladelig og med god samvittighet holdt meg langt unna selv. Her skriver du jo at ungen hennes ikke ønsker å delta, og da er det jo ingen grunn til at moren skal tvinge henne. Unger er forskjellige, så ikke alle ønsker å være med på masse sosialt. Kanskje er ungen autist? Kanskje blir hun mobbet? Kanskje er hun bare introvert og trives best alene? Så lenge moren ikke holder ungen i fangeskap hjemme og nekter alt av sosiale treff, så er ikke dette noe andre foreldre skal bry seg om. Folk er forskjellige, deal with it. Anonymkode: b05a8...91c 8 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars #14 Skrevet 9. mars Vi vil gjerne være i fred. Er jo tilstelninger, karneval, lysfest, nissefest, barnegruppemøte, dans, korps, fotball, 17 mai, jul, påske, skidag. Ja, og 37 bursdager pr år! Det er faren helt sykt at det er forventet å delta på alt dette. Får aldri tid til å bare være familie en helg. Ikke får vi tid å besøke egen familie og venner. Ikke har vi fått dra på hytten i 2025, fordi det er noe hver jækla helg. Anonymkode: af4b2...442 24 4
NiceOrNothing Skrevet 9. mars #15 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hei. Datteren min har to venninner i klassen, den ene venninnen har en mor som er skilt og jeg vet utifra situasjonen hennes at hun ikke har det veldig romslig økonomisk også, hun leier en liten leilighet hvor barna må dele rom. Vet at dattera er som min, ganske så viljesterk. Men jeg stusser litt på at de ikke deltar mer sosialt. Barnet kommer aldri i klassens bursdager, og hun valgte selv og bare invitere tre stk på lekeland på sin bursdag i høst. Klassen har også lekegrupper hvor vi har lekegrupper av fire til fem barn som rullerer på å invitere hjem til seg, og vi har ganske god plass så vi har invitert til bolle baking osv, men man kan også invitere ut. De har hatt på vinteren, så man kan jo ta med barna ut på aketur eller sånne ting så det er jo ikke dette med at man skal ha så stort hus. Men vi har ikke hørt noe. Jeg spurte moren, og hun sa at hun hadde ikke mulighet. Samme med fritidsaktiviteter. Barnet har sagt til meg at hun ikke vil, og bare vil være hjemme, og moren har latt henne . Vet hun fikk med barnet på fotball for en stund, men barnet sluttet.. Hver søndag så er det sånn turgruppe her også hvor flere av foreldrene er med på det, og det har hun heller ikke villet fordi "de er ikke tur mennesker". Burde ikke moren gjøre mer for å sosialisere barna på fritiden ? Vet hun jobber fullt og har et yngre barn , men det yngre barnet er jo ikke så lite at hun ikke kan være med på ting ? Virker helt ærlig ut som de ikke vil eller gidder, for de har jo vært på storbyturer og Sverige turer hun sammen med barna, synes egentlig det er slapt at de ikke prioriterer klasse samholdet.. Anonymkode: 59b7a...d1e Sånn jeg leser innlegget lever den moren ( og barna ) i tråd med hva som er riktig for de. Økonomi og muligheter er kanskje strammere , men tenker de har det mye bedre enn de som «kaver « sånn for å fremstå flink / aktiv 24/7 . Slutt å push de , folk har ulike behov og ulik økonomi . Det betyr ikke at de lever et fattigere liv, heller tvert imot vil jeg tro . 11 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars #16 Skrevet 9. mars Høres ut som er mareritt. Glad det ikke er sånn på vår skole… Anonymkode: 27b4c...8ff 12 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars #17 Skrevet 9. mars Det kan hende de sosialiserer seg med folk de liker. Anonymkode: b4234...998 10 1 10
Grüner Skrevet 9. mars #18 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hei. Datteren min har to venninner i klassen, den ene venninnen har en mor som er skilt og jeg vet utifra situasjonen hennes at hun ikke har det veldig romslig økonomisk også, hun leier en liten leilighet hvor barna må dele rom. Vet at dattera er som min, ganske så viljesterk. Men jeg stusser litt på at de ikke deltar mer sosialt. Barnet kommer aldri i klassens bursdager, og hun valgte selv og bare invitere tre stk på lekeland på sin bursdag i høst. Klassen har også lekegrupper hvor vi har lekegrupper av fire til fem barn som rullerer på å invitere hjem til seg, og vi har ganske god plass så vi har invitert til bolle baking osv, men man kan også invitere ut. De har hatt på vinteren, så man kan jo ta med barna ut på aketur eller sånne ting så det er jo ikke dette med at man skal ha så stort hus. Men vi har ikke hørt noe. Jeg spurte moren, og hun sa at hun hadde ikke mulighet. Samme med fritidsaktiviteter. Barnet har sagt til meg at hun ikke vil, og bare vil være hjemme, og moren har latt henne . Vet hun fikk med barnet på fotball for en stund, men barnet sluttet.. Hver søndag så er det sånn turgruppe her også hvor flere av foreldrene er med på det, og det har hun heller ikke villet fordi "de er ikke tur mennesker". Burde ikke moren gjøre mer for å sosialisere barna på fritiden ? Vet hun jobber fullt og har et yngre barn , men det yngre barnet er jo ikke så lite at hun ikke kan være med på ting ? Virker helt ærlig ut som de ikke vil eller gidder, for de har jo vært på storbyturer og Sverige turer hun sammen med barna, synes egentlig det er slapt at de ikke prioriterer klasse samholdet.. Anonymkode: 59b7a...d1e Du skriver jo øverst at moren er alenemor og har det trangt økonomisk, så da har du jo svaret ditt der: det er dyrt med lekeland-bursdag og å være med på idrett, bursdagsgaver er også dyrt. 5 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars #19 Skrevet 9. mars Datteren kan være med på det hun vil. Moren går ikke på skole, og velger sine venner selv. Alt samvær mellom barn behøver ikke overstyres av foreldre. Dette opplegget høres påtvunget å slitsomt ut. Anonymkode: 50997...fe2 5 6
NiceOrNothing Skrevet 9. mars #20 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan hende de sosialiserer seg med folk de liker. Anonymkode: b4234...998 Beste svaret . Den beste sosialiseringen foregår frivillig med noen man liker å henge med🥰 . Er så forsynt av push-Queens som skal diktere og presse andre fordi de enten har en trang til å diktere , evnt har et veldig kjedelig liv selv. 14 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå