Gå til innhold

Kan jeg si fra til venninne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg klarer nesten ikke være sammen med henne lenger. Hun snakker bare om helse. Andres, men aller helst sin egen. Hun er til legen støtt og er alltid under utredning for noe. Og det «rareste» av alt er at hun er den friskeste av oss alle egentlig. Ingen andre klarer like mye som henne fysisk. 

Anonymkode: fb238...1c3

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, hvis det blir for mye for deg, så si pent i fra. Hun liker det nok ikke og kan bli sur og sint, men vil en ha forandring så må en bidra til det selv. Ellers fortsetter alt som det var før. Lykke til. :) 

Anonymkode: 9886d...8f0

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig kan du ta det opp med henne, hun er nok ikke oppmerksom på hvor ensporet hun er og forstår ikke hvordan det påvirker deg.

Anonymkode: d0160...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan si fra. Tenk over det og finn en måte å formidle det på som ikke er frekt, men som samtidig sier klart i fra at det må begrenses, dette evinnelige helsesnakket hennes om seg selv hele tiden. Det blir for ensporet, kan du kanskje si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber hun? hva er det som feiler hun da? kvinner har jo mer autoimmune greier enn menn, som kan være vanskelig og utrede og behandle. Men du må jo ikke være venner for enhver pris; det er lov å trekke seg unna-evt avslutte vennskapet. Hvis du ikke liker henne eller trives med henne, så er det vel bare å avslutte?

Anonymkode: 6d5c9...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lurer på om vi har samme venninne. Jeg er også lei av å høre om helseplagene hennes som er så diffuse og overdramatiserte at jeg blir helt gal av det. Og hun blir sint om man stiller spørsmål ved hvorfor hun ringer legevakten for feber over 38,5 og andre helt håpløse ting. Det er stadig nye saker om henne, barna og eksen og det suger energien ut av meg. Jeg orker snart ikke ringe for å prate eller finne på noe lenger da jeg blir så sliten etter kun en kort samtale. Det har vært sånn i mange år nå, men ser det bare blir verre med årene. Jeg klarer ikke å stå i dette lenger. Nesten så jeg trenger en psykolog selv for å blåse ut irritasjonen min. Når en selv ligger nede og er alvorlig syk er det utrolig at enkelte ikke forstår at det ikke er tid og sted for å klage over jobben, eksen, barna, eksem og allergier (som aldri egentlig har vært reelle?) og diverse andre ting som overdramatiseres til de grader. Kos med misnøye gjelder visst hele tiden og jeg innser at dette aldri vil bli bedre, tvert om. 

Anonymkode: cde4a...75a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg klarer nesten ikke være sammen med henne lenger. Hun snakker bare om helse. Andres, men aller helst sin egen. Hun er til legen støtt og er alltid under utredning for noe. Og det «rareste» av alt er at hun er den friskeste av oss alle egentlig. Ingen andre klarer like mye som henne fysisk. 

Anonymkode: fb238...1c3

Ingen andre klarer mer enn henne fysisk.. Hva vet vel du om det? Mulig hun kjører på og mye mer enn hun faktisk klarer. Eller bare viser deg når hun er i god form og ikke dårlig.. 

Anonymkode: e20cc...e06

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ingen andre klarer mer enn henne fysisk.. Hva vet vel du om det? Mulig hun kjører på og mye mer enn hun faktisk klarer. Eller bare viser deg når hun er i god form og ikke dårlig.. 

Anonymkode: e20cc...e06

Sikkert mye annet som spiller inn her også, hva vet vel vi. Om man møtes ofte får man jo en viss formening om hva slags personlighet det dreier seg om. Noen drar litt mer i enn andre for å få det sin vei. Jeg kjenner flere med utfordringer, men har selv problemer med å få medfølelse med folk som har manipulerende trekk. Dette vet jeg er mitt problem da, men hjernen min har automatisk gjort utregninger basert på meninger og ytringer de har kommet med oppigjennom tiden vi har kjent hverandre, og hvor mye unødvendig styr og drama som har oppstått rundt dem. På bakgrunn av dette har jeg forstått det slik at de kan dra på litt selv i situasjoner hvor jeg mener man bør være 100% ærlig. Jeg tror det er lett å dra slike konklusjoner (dessverre). 

Anonymkode: 08ba6...b2a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venner skal snakke med hverandre. Ta opp med henne det du er misfornøyd med, ellers blir det ingen endring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ugg, Jeg har også en slik venninne. Min har riktignok en kronisk sykdom som medfører mange undersøkelser og behandling. Men jeg trenger allikevel ikke så mye informasjon. 

I min alder er det nok av sykdom i nær familie. Klarer ikke enda mer sykdomssnakk med venner. 

Jeg gjør noen lite elegante samtaletema-skifter etter å ha hørt overskrift om sykdom. 

.. Også så legen at jeg måtte måle d-vitamin og kanskje ha tilskudd.. 

Jeg: Bakemesterskapet i går var så morsomt! 

Anonymkode: e3cf1...e4a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan bli ekstremt matt av de veninnene mine som bruker meg som terapeut pga samlivsproblemer😬Til en slik grad at jeg begrenser litt hvor mye jeg vil møtes. Så forstår godt at ts er lei. For min del er jeg fremdeles glad i dem, liker dem-og vil ha dem i livet mitt. Hvis man ikke hverken trives eller liker venner lenger, så gjør man begge parter en teneste med å la de gå. 

Anonymkode: 6d5c9...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...