Gå til innhold

Hvor i Norge er det best å bo som psykisk syk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Litt underlig tittel, men det er i det minste dekkende. Jeg tenker på plasser hvor det er mye gode tilbud for psykisk syke og hvor man slipper så mye fordommer. Jeg fungerer dessverre dårlig sammen med "normale/friske", men har fått gode vennskap i regi av forskjellige tiltak for psykisk syke(da alvorlig psykisk syke). Nå er det sånn at jeg er for gammel til disse tiltakene som fungerte så godt for meg her, og jeg tenker det er på tide for meg å flytte. Ønsker så gjerne å finne en plass hvor jeg kan ha noe å gå til i ukedagene da jeg er uføretrygdet, og hvor det finnes mennesker som blir glad for at jeg møter opp. Har blitt ganske isolert etter at jeg ikke kunne delta i tiltak mer da jeg verken har familie, og de fleste jeg har blitt kjent med er opptatt med sitt eller flyttet. Noen som har erfaringer å komme med så blir jeg veldig takknemlig. 

Anonymkode: 766fc...2a2

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Tromsø, jeg har inntrykk av at det er en del tilbud her i byen for folk med ulike psykiske issues. 

Anonymkode: d6f82...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.3.2025 den 10.08):

Litt underlig tittel, men det er i det minste dekkende. Jeg tenker på plasser hvor det er mye gode tilbud for psykisk syke og hvor man slipper så mye fordommer. Jeg fungerer dessverre dårlig sammen med "normale/friske", men har fått gode vennskap i regi av forskjellige tiltak for psykisk syke(da alvorlig psykisk syke). Nå er det sånn at jeg er for gammel til disse tiltakene som fungerte så godt for meg her, og jeg tenker det er på tide for meg å flytte. Ønsker så gjerne å finne en plass hvor jeg kan ha noe å gå til i ukedagene da jeg er uføretrygdet, og hvor det finnes mennesker som blir glad for at jeg møter opp. Har blitt ganske isolert etter at jeg ikke kunne delta i tiltak mer da jeg verken har familie, og de fleste jeg har blitt kjent med er opptatt med sitt eller flyttet. Noen som har erfaringer å komme med så blir jeg veldig takknemlig. 

sarpsborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg er inne i det selv, og vet om det vil passe for deg, så kan jeg nevne (ta dette som skudd fra hofta) Kirkens bymisjon med mange ulike grupper, Frivilligsentral, Røde Kors (fellesverket?), Crux-huset, som alle har noe på dagtid tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du driver med strikking eller annet håndarbeid så kan husflidslaget være en inngang til å bli kjent med folk; de har strikkekafé på dagtid. Biblioteket bruker også å ha en del arrangementer på dagtid. 
Alt i alt er det mange mulige møteplasser her i Tromsø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Førde

Anonymkode: 62d10...2e3

Hvorfor det? Førde er et deprimerende sted. Lite sol om vinteren, kaldt og innestengt.  

Anonymkode: 82b5a...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...