AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Hei alle sammen, Jeg vurderer å ta en mastergrad i regnskap og revisjon ved UiT. Jeg er allerede statsautorisert regnskapsfører og har en bachelorgrad i økonomi og administrasjon, men jeg er litt usikker på språkutfordringene. Selv om jeg oppfyller norskspråklige krav og har studert tidligere på norsk, er ikke norsken min på et avansert nivå. Derfor lurer jeg på om noen her har erfaringer eller kjenner til andre som har tatt denne masteren uten å ha norsk som morsmål. Hvordan opplevde dere/dem språkutfordringene i studiet? Var det mulig å gjennomføre programmet med begrenset norskkunnskap? Eventuelt, hvilke tiltak eller strategier fungerte godt for å mestre språket samtidig som man studerer? Jeg setter stor pris på å høre deres tanker og erfaringer. På forhånd takk for hjelpen! Anonymkode: 0fc4d...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Om du forstår norsk like bra som du skriver her kan jeg ikke tenke meg det blir noe problem. Anonymkode: 900f6...94c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melodiana Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Det er mulig å skrive alle oppgaver på engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden Melodiana skrev (35 minutter siden): Det er mulig å skrive alle oppgaver på engelsk. Ja, men det er nok arbeidslivet TS bør tenke på. Dårlig norsk i en slik bransje er nok ikke det beste utgangspunktet? Men TS: du kan ta sivøk i stedet og spesialisere deg på noe annet. Masse internasjonale muligheter med dette. Anonymkode: 082ae...349 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ja, men det er nok arbeidslivet TS bør tenke på. Dårlig norsk i en slik bransje er nok ikke det beste utgangspunktet? Men TS: du kan ta sivøk i stedet og spesialisere deg på noe annet. Masse internasjonale muligheter med dette. Anonymkode: 082ae...349 Jobber i revisjon og jeg har flust av utenlandske kollegaer, så det stemmer ikke. Anonymkode: dab4a...183 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, men det er nok arbeidslivet TS bør tenke på. Dårlig norsk i en slik bransje er nok ikke det beste utgangspunktet? Men TS: du kan ta sivøk i stedet og spesialisere deg på noe annet. Masse internasjonale muligheter med dette. Anonymkode: 082ae...349 Ts: Nei, det er med regnskap og revisjon jeg vil jobbe med, jeg har også mine sterke sider selv om norsken min er dårligere enn den fra en nordmann. Spørsmålet er egentlig om det holder for å fullføre en master i regnskap og revisjon. Anonymkode: 0fc4d...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå