Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir mobbet på jobb hver dag fra sjefen til den siste lærling og nå orker ikke mer. De er store gjenger av kvinner som kommer med skjulte kommentarer til meg, og trakassere meg verbalt hele dagen!

Jeg føler meg utrygg og kvalm før og etter jobben. Jeg gruer meg for å komme på jobb.

Fagforbundet er bare venn med sjefen og sier bare at jeg skal bytte jobb; arbeidstilsynet later som de ikke kan svare på telefon og toppledelse bryr seg ikke om det. Jeg lurer på om jeg kunne ha meldt hele saken til politiet og hvis det hadde blitt bedre.

Jeg må si opp jobben min, miste 100% fast stilling og min inntekt pga dem. Jeg har så mye arbeidskraft og får ikke jobbe pga disse idioter! Og i tillegg må jeg være plikt til å bli der i hele oppsigelsestid, selv om arbeidsvilkår (et sunt arbeidsmiljø) er ikke på plass!

Jeg har søkt nye jobber og hørte at nåværende sjefen har til og med gitt dårlige falske referanser, fordi de trenger meg der. Dette er ikke lovlig!

Jeg vil ikke sykemelde meg, har ikke lyst til å være hjemme, jeg vil jobbe, og det er så urettferdig at vi som arbeidstaker har ingen sjansen for å forsvare oss. Dette her er bare ekkelt.

• Hjerte 3
Skrevet

Hva er det de gjør? Er det mulig å ta det opp med mobilen så du har bevis?

• Liker 4
Skrevet
BobbySocks skrev (2 timer siden):

Hva er det de gjør? Er det mulig å ta det opp med mobilen så du har bevis?

De bruker skjulte kommentarer for å mobbe meg hele dagen, både i store gruppen eller en av gangen. Det skulle vært kameraovervåkning system på hele avdeling.

Det som er mest skummelt er at de er folk som kommer på jobb for å hjelpe mennesker!

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanskelig å forstå hva mobbingen går ut på. Skjønner at situasjonen er velidg kjip, men du må komme deg bort så fort du kan. Det er ikke ulovlig å gi dårlige referanser, men det skaper åpenbart et problem for deg og du må finne noen andre å bruke som referanse.

Hvis du blir syk av hvordan det er på jobb, kan det være en mulighet at du er sykemeldt i oppsigelsestiden din. 

Anonymkode: 5cf4d...1fa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ta opp samtaler rundt deg. Så har du bevis. Så anmelder du til politiet evt kopler inn media i tillegg. Men du må ha bevis.

Anonymkode: 30ff3...547

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
helene3 skrev (3 timer siden):

Jeg blir mobbet på jobb hver dag fra sjefen til den siste lærling og nå orker ikke mer. De er store gjenger av kvinner som kommer med skjulte kommentarer til meg, og trakassere meg verbalt hele dagen!

Jeg føler meg utrygg og kvalm før og etter jobben. Jeg gruer meg for å komme på jobb.

Fagforbundet er bare venn med sjefen og sier bare at jeg skal bytte jobb; arbeidstilsynet later som de ikke kan svare på telefon og toppledelse bryr seg ikke om det. Jeg lurer på om jeg kunne ha meldt hele saken til politiet og hvis det hadde blitt bedre.

Jeg må si opp jobben min, miste 100% fast stilling og min inntekt pga dem. Jeg har så mye arbeidskraft og får ikke jobbe pga disse idioter! Og i tillegg må jeg være plikt til å bli der i hele oppsigelsestid, selv om arbeidsvilkår (et sunt arbeidsmiljø) er ikke på plass!

Jeg har søkt nye jobber og hørte at nåværende sjefen har til og med gitt dårlige falske referanser, fordi de trenger meg der. Dette er ikke lovlig!

Jeg vil ikke sykemelde meg, har ikke lyst til å være hjemme, jeg vil jobbe, og det er så urettferdig at vi som arbeidstaker har ingen sjansen for å forsvare oss. Dette her er bare ekkelt.

Jeg var i lignende situasjon som deg. 2 måneders oppsigelsestid var en mareritt. Nå jobber jeg ikke der lengre. Psykisk lettelse. 

Anonymkode: 65ac8...3c6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg var i lignende situasjon som deg. 2 måneders oppsigelsestid var en mareritt. Nå jobber jeg ikke der lengre. Psykisk lettelse. 

Anonymkode: 65ac8...3c6

Jeg har utviklet post stess: når jeg er på andre steder som ikke har noe å gjøre med jobben, og folk rundt meg snakker om de temaene som de på jobb bruker for å mobbe meg, da får jeg panikk. Stråler i mage og kvalme følelser kommer med en gang selv om jeg vet at der er det ingen som kjenner meg eller vet hvor jeg jobber.

Det er helt grusomt. Nå forstår jeg hvorfor folk tar livet sitt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ta opp samtaler rundt deg. Så har du bevis. Så anmelder du til politiet evt kopler inn media i tillegg. Men du må ha bevis.

Hver gang jeg prøver å hinte at tingene er ikke bra der, det er noe som svarer at vi må "samarbeider". De bruker den ord som unnskyld fordi det er ingen som vil ta tak i problem.

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er veldig vanskelig å forstå hva mobbingen går ut på. Skjønner at situasjonen er velidg kjip, men du må komme deg bort så fort du kan. Det er ikke ulovlig å gi dårlige referanser, men det skaper åpenbart et problem for deg og du må finne noen andre å bruke som referanse.

Hvis du blir syk av hvordan det er på jobb, kan det være en mulighet at du er sykemeldt i oppsigelsestiden din. 

Jeg har ikke lyst å være sykemeldt, jeg vil helst jobbe, men jeg lurer på om jeg kan sykemelde meg der i oppsigelsestid og jobbe på et annet sted hvis jeg finne noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet

Når alt er ALLE ANDRES feil og skyld så er det sjelden det. 

At til og med arbeidstilsynet har rottet seg mot deg så sier det sitt. 

Anonymkode: c6f24...173

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når alt er ALLE ANDRES feil og skyld så er det sjelden det. 

At til og med arbeidstilsynet har rottet seg mot deg så sier det sitt. 

Anonymkode: c6f24...173

Hadde vært min feil, kunne de sagt ifra i hvertfall; det er ikke lov å mobbe folk, det er ingenting som kan rettferdiggjøre dette.

Andre kolleger som kommer i den avdelingen opplever det same men de sier ingenting.

Jeg er helt alene mot alle dem, det er ikke meg som er den stor fare.

AnonymBruker
Skrevet

Om du søker andre jobber, kan du la vær å bruke nåværende jobb som referanse. Om det er så ille som du sier, så kan du sykemelde deg - og merk da sykemeldingen med at det er arbeidsrelatert. Dette må HR på din arbeidsplass ta tak i. 
Om fagforbundet på arbeidsplassen din ikke vil hjelpe, så finnes det vel en hovedtillitsvalgt litt høyere opp i systemet som kan være lur å snakke med. 

Anonymkode: 4d1de...9d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
helene3 skrev (24 minutter siden):

Jeg har ikke lyst å være sykemeldt, jeg vil helst jobbe, men jeg lurer på om jeg kan sykemelde meg der i oppsigelsestid og jobbe på et annet sted hvis jeg finne noe annet. 

Du kan ikke sykemelde deg, det er det bare en lege som kan gjøre. Husk at arbeidskinflikt og mobbing i seg selv ikke gir rett til sykepenger, det er viktig å få frem at dette gjør deg syk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når ALLE er med på dette fra den nyansatte lærlingen til Arbeidstilsynet, du kan ikke ta opp samtaler for å bevise mobbingen og kan heller ikke si konkret hva som er mobbingen.

Du skjønner dette høres veldig spesielt ut? Leser du mer mellom linjene enn det det er? Snakket med legen din? Uansett hvordan dette egentlig er bør du ta kontakt med legen din og få en henvisning til psykolog. Er dette reelt så kan det virke som du er på vei til å utvikle PTSD. Er dette noe som skjer mest i ditt hode, trenger du hjelp til det.

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep.

Sciurus, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...