Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er på telefonen hvert eneste minutt han kan. Vi har to barn, eldste kan stå å mase for å få oppmerksomhet lenge før han ser på han. Står med telefonen når han lager mat, ved middagsbordet, når vi slapper av, når han legger barnet. Vi har også en baby som kan gråte lenge før han klarer å frigjøre seg, meg må be han legge bort tlf hvis jeg ikke kan gå til baby umiddelbart. Når jeg sier eldste vil ha hans oppmerksomhet så ser han ikke på han, han bare kopierer lydene barnet lager, svarer ikke en gang. 

Jeg synes det er så trist at vg, sjakkspill og dumme reels skal prioriteres forran barn han har ønsket seg. Hvis han klager over lite søvn og jeg sier jeg kan ta barna så han får SOVE så sover han ikke, han legger seg på sofaen med tlf... har lyst å kaste tlf hans ut av vinduet. Hvis jeg sier at jeg ønsker han er mer tilstedeværende så slenger han tilbake på meg at jeg feks brukte tlf for litt siden, som i går, da brukte jeg tlf for å lese oppskrift til middag, men det er ikke å bruke tlf istedenfor barn. I blandt må man til noe nyttig, men ikke konstant. Og jeg kan takle at han bruker den etter barn er lagt og det bare er oss uten barn. Jeg kan legge bort tlf i flere timer, han må ha den 10cm unna nesa til en hver tid! Noen som har opplevd dette, enten med partner eller seg selv og klart å løsrive seg? Jeg forstår ikke at man må ha den på seg hele tiden! 

Dritt telefoner. 

Anonymkode: e9498...3cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var en av mange årsaker til at mitt ekteskap gikk i stykker. Alt for mye skjermbruk - mobil og iPad.

Vi satt/lå i sofaen og fulgte med på en film eller serie…eller dvs jeg fulgte med. Når jeg f.eks spurte hva som skjedde nå kunne han etterhvert ikke svare…for nesa hans var nedi skjermen. Det ble et ensomt ekteskap - meg mot skjermen. 
Nå vil jeg ikke se på eller spise med folk som skal se på skjerm hele tida! 

Lag regler. Vil han se på skjerm kan han gå et sted slik at du vet at han er utilgjengelig. Vil han være med deg legges skjermen bort. Du ser fort hva han prioriterer!

Felles regler om mobilfritt spisebord er også lurt. Lettere å opprettholde kontakt med barna/de unge og. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...