AnonymBruker Skrevet 9. mars #1 Del Skrevet 9. mars Jeg har vært sykemeldt en stund, og det står på nav sin side at arbeidsgiver må sende inn inntektsmelding så fort som mulig til nav. Nav betaler sykepenger etter 16 dager . Må jeg minne arbeidsgiver på dette? Eller får arbeidsgiver beskjed om dette av nav ? Anonymkode: 1e23a...773 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #2 Del Skrevet 9. mars Ja du bør minne arbeidsgiver på dette, for det kan være at lønningskontoret/den som kjører lønningene ikke er klar over at du er sykemeldt. Og det er nok saksbehandlingstid hos NAV, så du risikerer å måtte vente lenge på sykepengene. Anonymkode: eec2b...164 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 9. mars #3 Del Skrevet 9. mars Påminn arbeidsgiver om dette! Noen ganger somler de veldig, enten med vilje eller fordi de har "glemt det". Min sønn var sykmeldt en periode og da etterlyste NAV inntektsmelding fordi arb.giver ikke hadde svart på forespørsel fra dem til tross for påminnelse. Han sendte da en email til sin sjef, og fikk han til å gi beskjed. Da reagerte de heldigvis, og meldingen ble sendt inn i løpet av en dag eller to. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #4 Del Skrevet 9. mars Har du send sykemeldingen digitalt til arbeidsgiver? Vet du i såfall om nærmeste leder har godkjent den slik at lønningskontoret har fått den? Anonymkode: 91756...b54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå