Gå til innhold

Ang skihoppdresser, hva med kvinnelig syklus og endringer i kroppsmål?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er jo ganske kjent at kvinner kan endre form/mål på mage/midje ifm endringer i syklus. Jeg får f.eks. større mage nederst siste uken før mens, og rett før eggløsning så kan jeg se utenpå magen at den ene siden der eggstokken er er mye større/ømmere. 

Skidressene lages jo med uelastisk midjebånd som skal gjøre at målene bli like, ved at dette båndet skal passe perfekt rett over hoftekammen. Men ved økt mageomkrets vil jo dressen skli opp eller sitte fast for langt ned, dette må jo spille inn en del? 

For jeg kan brått endres både 3-4 cm i løpet av en syklus. Jeg er vel relativt normal, bmi 21-22 så langt over hoppdamene.

Men likevel må jo dette ha noe å si på damedelen? Eller tas det ikke slike hensyn?

Anonymkode: 37da8...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tviler på at disse små og tynne skihopperne varierer noe betydelig i omkrets i løpet av syklusen. Dessuten har de, selv om dressen skal være kroppsnær, hele 10 cm å gå på i overkroppen (herrene 6 cm) i følge FIS sitt måleregelverk. Det er ikke akkurat der man kan drive med utstyrsdoping... 

Anonymkode: ccaae...510

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg var yngre styrte jeg alltid syklusen med p-piller. Var uaktuelt å ha mens når jeg var i bikini, eller trang kjole. Selv om det ikke var mange cm det var snakk om. 

Mener også å ha lest at man presterer dårligere fysisk under mens. Så vil anta at idrettsutøvere styrer slikt med hormoner. 

Anonymkode: a4635...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil tro at hvis de endrer kroppsform så mye, så vil de bruke prevensjon for å forhindre syklusen i konkurransesesongen. De har også uansett flere drakter, så det er mulig ha drakter tilpasset eventuelle endringer på kroppen!

Anonymkode: 3d20b...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke de så tynne at de mister mensen?

Anonymkode: d1141...cc8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange kvinnelige toppidrettsutøvere mister mensen. Så ikke alle det blir et problem for.

Anonymkode: 6a273...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Var vel en av grunnene til Maren Lunby ga seg. Ho snakket i hvertfall om det i lokal avisa her. At ho slett med å holde vekten pga endringer hormonelt ved mensen osv.

Anonymkode: 146bb...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...