AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #1 Skrevet 9. mars 2025 Hei. Jeg har endelig fått diagnose etter å ha slitt på alle plan siden jeg var liten. Er veldig glad for å få tilrettelegging fremover i forbindelse med skolegang. Nå skal jeg snart til psykiater og høres ut som det er aktuelt å forsøke medisiner. Jeg er generelt litt tilbakeholden når det gjelder slikt, samtidig ønsker jeg å få en bedre livskvalitet. Kunne trengt å høre noen positive opplevelser fra andre😀 Det jeg håper på er vel å få bedre fokus slik at det sosiale ikke er så vanskelig, litt mer ro, samtidig som det ville vært helt fantastisk om jeg klarer å konsentrere meg mer om lesing og andre gjøremål. Kan det bedres? Vil gjerne også ha tips til hvordan jeg skal klare å få i meg nok mat, da jeg har hørt at nedsatt matlyst er en bivirkning. Hva med å ha på alarm til lunsj og mellommåltider og bare ha en regel på at da MÅ jeg spise uansett om jeg kjenner meg sulten eller ikke. Kan det funke? Anonymkode: 8f55a...a2a
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #2 Skrevet 9. mars 2025 Jeg prøvde Ritalin først, som ga meg ro i hodet, men kroppen ble ekstremt rastløs. Så fikk jeg prøve Balidax (tidligere Aduvanz), som ga samme ro i hodet, men som holder også kroppen i ro. Jeg er slett ikke kvitt alt kaoset i hodet, og jeg kan fortsatt gjøre sånt som å skulle ta ut av oppvaskmaskinen, men halvveis ser jeg at vinduene på kjøkkenet er skitne, så vasker vinduene, kaster papp, rydder i en skuff og setter på en klesvask før jeg ser at oppvaskmaskinen fortsatt ikke er tømt 😅 Men det skjer mye mer sjeldent. Og jeg klarer å fokusere på jobb på en helt annen måte. Og faktisk få ting gjort. Får ikke sove på medisinen da, så må ta Quetiapin på kvelden i tillegg. Men det er stort sett ikke noe problem, annet enn hangover hvis jeg sover over 7 timer. For meg er mindre matlyst positivt ettersom jeg var noen kilo over normalen på BMI fra før og jeg nå er kommet meg innenfor det normale 😅 Men det er jo et problem ettersom jeg må spise før jeg skal noe for eksempel, for jeg får helt skjelven hvis jeg ikke spiser på en stund. Men pleier å ha gulrøtter, bananer, nøtter osv., tilgjengelig, ettersom jeg synes det er lettere å småspise enn å få i meg større måltid. Tror akkurat det bare er noe du må finne ut selv, hva som passer deg best 😊 Anonymkode: a273b...d3d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå