Gå til innhold

tenker du komplementærfarger når du innreder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På interiør som bilder, puter, møbler, tepper, pynteting....jeg har igrunn ikke tenkt så mye på det, men har funnet ut at ved en blågrønn vegg er det veldig fint med brune detaljer.

Anonymkode: 535aa...733

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nok mer glad i ton i ton, og har ikke så mye fokus på komplementærfarger. Jeg vet at til mine grønne planter er rosa pent, så tar vel med noe av dette, men er ikke så opptatt av kontraster, for liker bedre ton i ton. 
Det kan selvsagt være behagelig med komplementærfarger også. Kommer veldig an på selve fargene i seg selv, men når jeg ser for meg komplementærfarger så tenker jeg nok på en større kontrast enn det jeg liker å ha i interiøret. Hender jeg velger noen detaljer som er mer markante da. 
Om en har lyst til å friske opp, men er usikker på hva og hvordan så er det jo en god ide og se på komplementærfarger 😊

• Liker 2
Skrevet

Tanken på struktur har vært innom, men jeg ender opp i the big bang hver gang og der lever jeg mitt eklektiske liv. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Mine blågrønne vegger har vel stort sett lilla, klassisk hvit, eller tre mot seg. Så jeg tenker ikke bevisst komplementære farger, jeg bare går etter det jeg liker. Blander farger og stiler og alt 🤭

Anonymkode: 29b09...7b9

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Komplementære farger mot hverandre er ganske «hardt». Den komplementære fargen til blågrønn er jo ikke brun, men rødoransje. Grunnen til at livvester og -drakter er røde/oransje/gule er jo nettopp pga fargen på havet. 

Anonymkode: 86013...7c3

• Liker 2
Skrevet

Delvis.

Til mindre detaljer: ja. 

Jeg har soft mint på en vegg for eksempel. Men jeg maler ikke annen vegg/tak i kontrast - det blir på mindre tekstiler/vase/liten lampe/en mindre vindukarm etc. 

Royal blå passer inn i mitt «fargekart» hjemme, men kommer aldri på en vegg. Har derimot små detaljer med det og vurderer å male et skoskap. Resten går i rosa, grønt, gult, brunt.

Men veggene holdes kjedelige og nedtonet (fordi vi har kunst på veggene og).

Der kommer noe knall blått/gult og «the unexpected red» inn - tilfeldig da.  

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar alltid inn kontraster eller komplementærfarger ja. Har grønne vegger i stue/ kjøkken og en stor vegg i veldig mørk blå kalkmaling. Har sofa i brunt/ kobber, samt detaljer i interiøret som plukker opp de samme fargene. Gangen er terracotta og der har jeg detaljer i blått. Soverommet beige, med en mørk grønn vegg og det grønne tas opp igjen i gardiner og sengetøy.  

Anonymkode: bf891...e35

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...