Gå til innhold

Hva spiser dere med vekt rundt 57 kilo og høyde på 160?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er i ferd med å gå ned 40 kg på Mounjaro. Men hva spiser dere som er så slank på en dag? Jeg må spise det som er naturlig for en på min størrelse. Jeg er 47 år. 

Anonymkode: 0dfa4...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi trenger mye mer informasjon. En på den vekten som har stillesittende jobb og ikke er veldig aktiv på fritiden vil jo spise betraktelig mye mindre enn en som veier det samme som trener mye og kanskje i tillegg har en aktiv jobb. Det er jo ikke vekten som avgjør hvor mye/lite man spiser, men inntaket i forhold til aktiviteten som har noe å si. 

Anonymkode: 206fa...902

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vi trenger mye mer informasjon. En på den vekten som har stillesittende jobb og ikke er veldig aktiv på fritiden vil jo spise betraktelig mye mindre enn en som veier det samme som trener mye og kanskje i tillegg har en aktiv jobb. Det er jo ikke vekten som avgjør hvor mye/lite man spiser, men inntaket i forhold til aktiviteten som har noe å si. 

Anonymkode: 206fa...902

Ja, men ts spurte jo andre for å få en pekepinn, så det er jo i så fall deres jobb å oppgi aktivitetsnivået i tillegg til den andre informasjonen. Og så kan ts justere seg deretter.

Anonymkode: 7749f...63d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 55, 165 høy og veier 56 kg, har 100% stilling i stillesittende arbeid, og eneste form for trening er gåturer.

Jeg lever på lavkarbo, og jeg har lang natt faste. Dvs at jeg spiser to måltider om dagen (det passer meg, ikke nødvendigvis deg), og spiser mitt første måltid i 11-tiden. Det består gjerne av et hjemmelaget knekkebrød og to hjemmelagede lavkarbo rundstykker (er ikke mel i) med pålegg som gulost, egg, makrell i tomat, avokado o.l. til middag ca kl 17.30-18 spiser jeg typisk en gryterett, fiskesuppe, en kyllingrett, kjøtt med gratinert blomkål e.l.

Jeg spiser mye når jeg først spiser, så jeg føler meg god og mett, og jeg spiser aldri ultraprosessert mat. Vekten min holder seg stabilt, og det er en god indikasjon på at jeg spiser nok.

Anonymkode: 7ba69...b28

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er 163 høy og vekten varierer mellom 57 og 60 kg avhengig av årstid ;) 
Har normal vekt, normal fett% og nromalt midjemål. Så anser meg selv som normal.
Er 43 år.

Spiser:
Frokost noen dager i uka: 1 liten skål med Q-yoghurt skogsbær, havregryn, linfrø, chiafrø, solsikkefrø (blander selv).
Men ca halve uka tar jeg bare kaffe til frokost.

Lunsj: Avhenger av kontor eller hjemmekontor. På kontoret veldig ofte varmretten i kantina. Hjemmekontor blir oftest med et par brødskiver med brunost, eller et kokt egg, litt kjapp mat. 

Middag: Varier hva det er, men mengde er ca 1 porsjon på normal stor tallerken. Orker sjelden mer enn 1 porsjon, ofte egentlig mett før den er spist opp også. Mannen er kokken, har også barn, så er alt fra fisk g fullkornsris, til taco med kyllingkjøttdeig og god guacamole og masse grønnsaker, supper, gryteretter. Han lager det meste "fra bunnen av". Han liker å drive med det.

Kvelds: Sjelden. Er jeg sulten tar jeg tilsvarende frokost en skål med yoghurt. Men kontordager blir det noen ganger omtrent to middager, så lite behov for mer mat enn det.

+ jeg elsker sjokolade, så legg til minst en liten sjoko hver dag et eller annet sted. Min eneste dårlige vane.

Drikker svært sjelden alkohol, drikker ikke brus, men elsker Sprudle; vann med kullsyre.

Trener ikke kjempemye, men en fast stryrkeøkt på 1 time, og en yin-yoga hver uke. Går til/fra tog og kontor 3-4 dager i uka, og prøver å få til en kjapp gåtur eller joggetur ila uka, men vinterstid blir det dårlig. Dermed sklir vekta seg gjerne opp i 60 kg sånn til ca nå når det blir vår 😛  Men tror styrken er veldig viktig og holder min forbrenning ganske høy.

100% i kontorjobb, stillesittende. Dessverre. 
Burde trent mye mer, men barn, aktiviteter, livet...osv...
Men har det på agendaen å få trappet opp kardiotreningen.
Trente mye før jeg fikk barn. Så er bare denne fasen i livet.

Og sist men ikke minst: jeg bruker periodisk faste som et vertktøy jeg virkelig har fått sansen for de to siste år. Det hjelper nok å holde vekten gjennom "ikke verdens beste kosthold" og "litt for lite trening fordi det aldri er tid" etter 40 år. I tillegg føles kroppen fantastisk etter faste, hodet føles så mye klarerer, energien så mye bedre. Og, det gjør jo at de to middagene det blir noen dager ila uka "i spisevinduet), går helt greit. Og det er årsaken til at jeg ofte ikke spiser mellom middag og lunsj neste dag. Det føles veldig bra.

Anonymkode: 842e7...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er da helt individuelt. Jeg har hele livet kunne spise alt jeg har hatt lyst på, med en bmi på 18,5.

Anonymkode: f95ed...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kvinne, 38 år, 163cm og 57 kg.
Det varierer veldig hva jeg spiser.

Skal snart lage frokost, det blir to brødskiver med smøreost, hamburgerrygg og kokt eller stekt egg.
Blir mest sannsynlig en proteinbar i 14-15 tiden.
Så har jeg planlagt kremet potet og soppsuppe til middag, med myke baconterninger, og hvitløksbaguett til.

Spiser ikke frokost på ukedagene, men tar vanligvis 2 brødskiver eller 2 knekkebrød på jobb, med smøreost, eller med leverpostei, agurk og majones. Er ikke alltid jeg spiser på jobb heller.

Middagene varierer fra stekt ris med grønnsaker og skinke, kremet pasta med pesto og laks eller spekekinke, grønnsakssupper, omeletter.

Ofte litt sjokolade, potetgull eller popcorn på kveldene.

Anonymkode: a1649...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinner bør spise mer sunnere mat som holder de mett. Forbrenning går ned om de sulter seg på knekkebrød. Utrolig at dere ikke skjønner det. Mat er bensin. Man klarer mer om kroppen får nok og god mat.

Anonymkode: 5c99d...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kvinner bør spise mer sunnere mat som holder de mett. Forbrenning går ned om de sulter seg på knekkebrød. Utrolig at dere ikke skjønner det. Mat er bensin. Man klarer mer om kroppen får nok og god mat.

Anonymkode: 5c99d...93a

Mange av oss holder oss mett mye lengre på knekkebrød enn vanlig brød f.eks... 

Å si at man sulter seg på knekkebrød er en merkelig påstand, spesielt når du ikke har noen eksempler på hva du mener er sunt, og heller ikke tar hensyn til pålegg.

Anonymkode: a1649...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

168 cm 54 kg
Spiser det jeg føler for.

Frokost: Yoghurt med bær og nøtter/ 2 rundstykker med pålegg/ Nudler/ Protein pannekaker 
Lunsj: ^ Et av de samme alternativene
Middag: Alt mulig, jeg har ingen restriksjoner.
Spiser ikke kvelds, men spiser som regel mellom måltid, frukt eller tørket frukt, kjeks og nøtter. 
Pluss alltid noe usunt i helgene, chips og sjokolade.

Anonymkode: fe043...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånne tråder er helt meningsløse. 5 personer med samme høyde kan spise akkurat det samme, og fortsatt ha helt forskjellig vekt. Aktivitet, genetikk, og hormoner spiller også inn her, og folk må slutte å bli så opphengt i skulle veie nøyaktig ditt og datt. Helsa di er det eneste som er viktig, det er fullstendig irrelevant om du veier 57 eller 60 kilo. 

Anonymkode: 0a6f9...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...