Sander33 Skrevet 20 timer siden #21 Del Skrevet 20 timer siden (endret) Hormoner er helvete. Har selv en hormonell samboer. Hun går uten hormoner nå, heldigvis. En annen verden uten tilleggshormonene.. Så ja, det kan være det. Ikke sikkert det er det. Er ikke normalt å klikke 1000 ganger på sin samboer. Han irriterer jo vettet av deg.. så noe må det være med han, eller deg. Eller dere. Endret 20 timer siden av Sander33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #22 Del Skrevet 20 timer siden Går dere fortsatt til parterapi? Ta fram samtalen med terapeuten og hør hva personen tenker. Da får han høre en tredjepart, selv om det ikke later til å virke. Du kan også ha en-til-en samtale med terapeuten, hvor det kan være enklere for deg å samle tankene og få innspill fra en tredjepart. Alle hormonpreparater påvirker kroppen, men ut fra hva du skriver virker det som forholdet er litt giftig dessverre. M40 Anonymkode: 3a252...4a7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #23 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Dette som mener hormonspiralen kan være noe av grunnen. Tror dere mannen til HI slutter å kontrollere henne hvis hun tar ut spiralen? Det er jo problemet her, ikke at HI er sur og grinete. Han krefter på henne, mens moren er på besøk fordi det er en tepose i vasken, han kjefter fordi hun tjener for lite og ikke vasker godt nok. Forskjellen fra tidligere, sånn jeg leser innlegget, er at hun har begynt å si imot han og det burde hun gjort fra begynnelsen av! Anonymkode: a6226...9a1 Skulle tro det var han som hadde hormonspiral. Anonymkode: 08007...34b 12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #24 Del Skrevet 20 timer siden Det er ikke hennes prevensjon som skyld at han har totalt ocd. Min eks fikk påvist tvangstanker (blant annet.) Jeg gjentok til han at om du ser noe du syns er feil så bruker du mindre energi på å fjerne det enn å jage meg til å gjøre det. Anonymkode: d621c...ffb 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #25 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Går dere fortsatt til parterapi? Ta fram samtalen med terapeuten og hør hva personen tenker. Da får han høre en tredjepart, selv om det ikke later til å virke. Du kan også ha en-til-en samtale med terapeuten, hvor det kan være enklere for deg å samle tankene og få innspill fra en tredjepart. Alle hormonpreparater påvirker kroppen, men ut fra hva du skriver virker det som forholdet er litt giftig dessverre. M40 Anonymkode: 3a252...4a7 Det beste man kan gjøre er å blottlegge alle de tingene de sier når ingen andre hører på. Det endte med at min eks viste sitt sanne ansikt om hvor sint han kan bli. Han skremte parterapeuten og jeg gikk gråtende derfra. Så vet man da at han ikke kan endres. Anonymkode: d621c...ffb 5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sander33 Skrevet 20 timer siden #26 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skulle tro det var han som hadde hormonspiral. Anonymkode: 08007...34b Det har han nok (nok) ikke, men han har en væremåte som er kritikkverdig. Uten tvil. Men «hva er greia» med alt han sier og gjør, han virker rimelig dust. Men ved å forstå den andre kan man finne løsninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet 20 timer siden #27 Del Skrevet 20 timer siden Jeg er gift med akkurat sammen type mann. Han har aldri skyld i noe, noen gang. Alltid min feil, unga sin feil eller andre. Aldri han! Han kommenterer og er generelt veldig gørr. Jeg må faktisk be han skjerpe seg hvis vi får besøk eller vi skal på besøk. Jeg må be han være grei mot meg, for han kommer hele tiden med stikk. Han klarer aldri å ikke komme med et eller annet. Jeg klarer å holde meg stort sett, men inni meg klikker det. Til og med da han var utro og hadde et forhold bak ryggen min, var det min feil. Gikk til parterapeut vi også. Han var så enig med henne da vi var der, men dreit i det så fort vi var ferdig. Han er en tosk og slike endrer seg ikke. 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #28 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Dette som mener hormonspiralen kan være noe av grunnen. Tror dere mannen til HI slutter å kontrollere henne hvis hun tar ut spiralen? Det er jo problemet her, ikke at HI er sur og grinete. Han krefter på henne, mens moren er på besøk fordi det er en tepose i vasken, han kjefter fordi hun tjener for lite og ikke vasker godt nok. Forskjellen fra tidligere, sånn jeg leser innlegget, er at hun har begynt å si imot han og det burde hun gjort fra begynnelsen av! Anonymkode: a6226...9a1 Jeg tror absolutt ikke det. Men kanskje han skjønner at det krever noe av han også. Anonymkode: 1e1b1...6a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #29 Del Skrevet 20 timer siden Sander33 skrev (4 minutter siden): Det har han nok (nok) ikke, men han har en væremåte som er kritikkverdig. Uten tvil. Men «hva er greia» med alt han sier og gjør, han virker rimelig dust. Men ved å forstå den andre kan man finne løsninger. Han har problemer med seg selv, så tar han det ut på henne. Følelsesmessig avgrensning er viktig å ha i forhold til hverandre i et parforhold. Han bruker henne som en emosjonell søppelbøtte. Tror det ligger mer bak her. Han oppfører seg faktisk verre enn det mange ungdommer gjør, og de har tross alt en god grunn. Så her er det noe som ikke stemmer. En stresset person kan det bikke for innimellom, men her virker det som om det er hans væremåte, og da er det et mønster. Det er virkelig ikke bra. En skadelig og usunn relasjon. Forstår godt at hun er sliten. Synes hun skal tenke på sitt eget ve og vel, og bare gå fra han. Tror ikke dette her vil bedre seg. Anonymkode: 08007...34b 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #30 Del Skrevet 20 timer siden hvaduikkeser skrev (1 minutt siden): Jeg er gift med akkurat sammen type mann. Han har aldri skyld i noe, noen gang. Alltid min feil, unga sin feil eller andre. Aldri han! Han kommenterer og er generelt veldig gørr. Jeg må faktisk be han skjerpe seg hvis vi får besøk eller vi skal på besøk. Jeg må be han være grei mot meg, for han kommer hele tiden med stikk. Han klarer aldri å ikke komme med et eller annet. Jeg klarer å holde meg stort sett, men inni meg klikker det. Til og med da han var utro og hadde et forhold bak ryggen min, var det min feil. Gikk til parterapeut vi også. Han var så enig med henne da vi var der, men dreit i det så fort vi var ferdig. Han er en tosk og slike endrer seg ikke. Han jeg var sammen med startet første time med en tårevåt historie fra egen barndom og fikk så masse trøst og støtte. Jeg ble litt sjokkert, for vi er da her for å fikse parforholdet. Men spilte med og han var så fornøyd med den timen. Selvfølgelig skulle vi fortsette å gå dit. Neste gang da jeg tok opp helt forferdelige ting han drev med. Da var terapeuten enig med meg flere ganger og han ble så sint. Han skulle aldri inn dit igjen for han ble jo ikke hørt. 🙄 Tror han først forsøkte å manipulere henne over på sin side, desverre ødela jeg det. Siste ukene før jeg dro var han verdens snilleste og så hjelpsom. Som om det skulle få meg til å ombestemme meg. Anonymkode: d621c...ffb 2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #31 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror absolutt ikke det. Men kanskje han skjønner at det krever noe av han også. Anonymkode: 1e1b1...6a1 Han må forstå så utrolig mye at det finnes ikke håp. Anonymkode: d621c...ffb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #32 Del Skrevet 20 timer siden Sander33 skrev (16 minutter siden): Hormoner er helvete. Har selv en hormonell samboer. Hun går uten hormoner nå, heldigvis. En annen verden uten tilleggshormonene.. Så ja, det kan være det. Ikke sikkert det er det. Er ikke normalt å klikke 1000 ganger på sin samboer. Han irriterer jo vettet av deg.. så noe må det være med han, eller deg. Eller dere. Det er vel ts som irriterer vettet av han, og gjør han veldig sint, fordi hun ikke greier å følge hans vaske-instruksjoner. Anonymkode: a7517...005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #33 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel ts som irriterer vettet av han, og gjør han veldig sint, fordi hun ikke greier å følge hans vaske-instruksjoner. Anonymkode: a7517...005 Er det gutteklubben grei? 😂 Anonymkode: 08007...34b 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet 20 timer siden #34 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han jeg var sammen med startet første time med en tårevåt historie fra egen barndom og fikk så masse trøst og støtte. Jeg ble litt sjokkert, for vi er da her for å fikse parforholdet. Men spilte med og han var så fornøyd med den timen. Selvfølgelig skulle vi fortsette å gå dit. Neste gang da jeg tok opp helt forferdelige ting han drev med. Da var terapeuten enig med meg flere ganger og han ble så sint. Han skulle aldri inn dit igjen for han ble jo ikke hørt. 🙄 Tror han først forsøkte å manipulere henne over på sin side, desverre ødela jeg det. Siste ukene før jeg dro var han verdens snilleste og så hjelpsom. Som om det skulle få meg til å ombestemme meg. Anonymkode: d621c...ffb Mannen min skyldte på hvordan faren var som grunnen til hvorfor han er som han er mot unga. Og at han jobber med det hele tiden. Bare bullshit hele greia. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #35 Del Skrevet 20 timer siden Om han ikke er fornøyd med hvordan du gjør ting, så får du be ham gjøre det selv! Høres ut som han har utfordringer med å mentalisere og at han tenker at "alt er alle andre sin skyld" Anonymkode: 4a89e...207 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 20 timer siden #36 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har hatt det veldig vanskelig med mannen min lenge nå, men har prøvd å kjempe for forholdet vårt. Han kan komme med kommentarer som får meg til å klikke totalt, og jeg skjønner ikke om han gjør det med mening eller ikke? Jeg kommer til en av kommentarene snart- men først litt historie så dere forstår. Jeg har fått mye instruksjoner av mannen i forholdet vårt. Og får beskjed om hvordan jeg skal gjøre ting eller hva jeg skal gjøre (for hans fasit er jo alltid rett). Litt diktatorvibber. Dopapiret jeg kjøper er for tørt, jeg vasker ikke rent nok. Lønnen min er ikke høy nok osv. En gang hadde jeg moren min på besøk. Hun hadde lagt en tepose i vasken. Når mannen så posen, trodde han det var meg. Sa navnet mitt og sa "kom hit litt". Jeg kom inn på kjøkkenet og han pekte på posen. "Hvorfor har du lagt den her? Det er helt jævla unødvendig!" Moren min hørte dette og ble sint. Selvom jeg er 30 år, sto hun der og beskyttet meg og sa "ikke snakk til henne som hun er tre år." Etter jeg har klikket et par (hundre tusen) ganger har han redusert oppførselen. Redusert, ikke sluttet. Han skal fortsatt bestemme alt i huset, alt fra hvilken pølse jeg kjøper på butikken til hvordan jeg steller bestikket. Hvis noe ikke er rent nok for han sier han det til meg. Og står og peker og gir kommandoer. I tillegg kommer han med kommentarer som får meg til å klikke totalt. MEN uansett. Vi gikk til en parterapeut forrige uke. Fordi jeg har fått nok. Hos parterapeuten snakket vi om han og meg. Og hun sa til han "du har et stress inni deg. Og du tar det utover konen din. Du må finne en måte å håndtere det på". Hun fokuserte mye på han. Vi pratet ut hos henne, og jeg gråt og gråt. Fordi jeg er så jævlig sliten av å beskytte meg selv og klikke. Men det føltes deilig. Og jeg tenkte igjen at "kanskje det er håp for oss. Kanskje jeg skal prøve igjen for tusende gang. Han er jo egentlig snill". På vei hjem fra parterapeuten sa han en kommentar. "Du? Ikke ta det her feil. Ikke ta det her feil men..." Jeg så på han og visste at det skulle komme noe dumt. Så sa han "Kanskje grunnen til at vi krangler er fordi du har hormonspiral. Du har blitt mye mer emosjonell etter du tok hormonspiral. Når du var gravid, var du MYE mer harmonisk" "Tror du grunnen til vi er hos parterapeut, er fordi jeg bruker hormonspiral?" Sa jeg "Jeg tenker det kan være en grunn" sa han. Tror dere han faktisk TROR dette? Eller tror dere han sier sånn for å få meg til å klikke? Jeg kan bare ikke tro etter alle samtaler vi har hatt. Etter alt vi sa hos parterapeuten at han kunne komme med et sånt utsagn. Han har kjent meg i 6 år. Han vet hva som gjør meg irritert. Anonymkode: 92ef3...1b3 Syns den kommentaren var et svært godt eksempel på at han føler seg feilfri , å ønsker å fortsette å plassere skylden for sin ekle oppførsel hos deg. Råder deg til å finne en snillere partner , evnt først finne deg selv . Han her blir det bare elendighet med . 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 20 timer siden #37 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tror dere han faktisk TROR dette? Eller tror dere han sier sånn for å få meg til å klikke? Jeg tror ikke han tror dette, men gaslighter og manipulerer deg med hensikt. Ble faktisk uvell av å lese hvordan han behandler deg. Du blir jo totalt overkjørt av en sykelig kontrollerende mann. At du i det hele tatt gir han en sjanse gjennom partiterapi synes jeg er raust av deg. Men som du ser så er det bortkastet, for han snur alltid flisa mot deg. Har han ikke argumenter så finner han argumenter imot deg. Han snur om på virkeligheten din for å få poeng til å forsvare seg selv. Gaslighting. Jeg er sikker på at du får et mye bedre og harmonisk liv alene uten han. 8 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #38 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er det gutteklubben grei? 😂 Anonymkode: 08007...34b Syns du kommentaren min satte denne mannen i et godt lys? Anonymkode: a7517...005 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #39 Del Skrevet 20 timer siden Det er ikke sikkert han gjør det for å få deg til å klikke. Men heller at han er sånn skapt at han faktisk er helt overbevist om at han ikke gjør feil her, og det er du som gjør alt feil. Enten bevisst, eller ubevisst at det er hormonspiralen din som får deg til å ikke stille akseptere hans kommandering som du gjorde før for husfredens skyld. Så han skjønner ikke at du nå protesterer mer fordi du er luta lei av å finne deg i nykkene hans. Så det burde du jo forklare ham. Både hvorfor du protesterer mer, og at det faktisk ikke er slik at han skal bestemme hver minste ting, og det kun er han som har vett og forstand. Så bør du også si til ham at nå er det siste sjanse til å endre seg, fordi du gidder ikke mer av slik det har vært. Da blir det brudd. Anonymkode: 5d716...e9f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #40 Del Skrevet 20 timer siden Du skriver at han likte deg bedre da du gikk gravid. Hvor mange barn har dere fått sammen? Ville ikke fått flere med denne mannen. Anonymkode: a7517...005 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå