AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Hva var det som opplevdes vondt under vakuum? Jeg har 2 barn som begge ble tatt med vakuum og jeg syns det var det beste under hele fødselen, var ingenting vondt og jeg var så glad det var ferdig. Har lest flere skriver at de opplevde dette som grusomt så jeg ble nysgjerrig på hva dere opplevde som vondt? Virker som jeg har vært heldig som ikke syns dette var fælt Anonymkode: e55fc...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Del Skrevet 18 timer siden Skulle føde stort barn. Var litt i trangeste laget, hadde stormrier, men ikke effektive nok, så hadde en lang pressfase. Sugekoppen var litt stor og måtte settes langt inn. Syntes alt var vondt, men gjør det igjen. Anonymkode: d3346...b11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden Jeg opplevde det heller ikke som vondt. Etter x antall timer i fødsel kunne de revet barnet ut med bare nevene for min del. Jeg ble mer irritert når de begynte å spør om det var greit de gjorde ditt og greit de gjorde datt. Til slutt sa jeg: dere er helsepersonell. Gjør det dere må, og bli ferdige. men det som opplevdes som mest smertefullt var da eine beinet sovnet da det lå i bøyle under syingen av klippet. Helt grusomt å ikke få flytte beinet når jeg kjente det begynte å prikke. Anonymkode: 6118b...9c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Del Skrevet 14 timer siden Kan jo være klippet f eks Og forskjell på vakuum med hodet på bekkenbunn versus at man må høyere opp Smertelindring Redsel for barnet, grad av hast Mange faktorer som påvirker smerte Anonymkode: 2799e...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 13 timer siden #5 Del Skrevet 13 timer siden Barnet døde, så det har størstedelen av smerten. Og den generelle uvørne utførelsen, at man ikke blir lyttet til. Jeg ble klipt mye og jeg blødde nesten ihjel. Alt ble et sammensurium. Alt var jævlig. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Del Skrevet 13 timer siden SPOCA skrev (44 minutter siden): Barnet døde, så det har størstedelen av smerten. Og den generelle uvørne utførelsen, at man ikke blir lyttet til. Jeg ble klipt mye og jeg blødde nesten ihjel. Alt ble et sammensurium. Alt var jævlig. Ånei, så trist 😢. Hva skjedde som gjorde at barnet døde? Anonymkode: d296f...e61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Del Skrevet 13 timer siden Det virket ikke som om åpningen var stor nok/babyen lå godt nok til for at legen klarte å komme til for å feste sugekoppen på babyen, så han rev og slet for å tøye åpningen mest mulig. Føltes som en evighet. Hva problemet var er jeg litt usikker på, men har aldri kjent sånn smerte i hele mitt liv, resten av fødselen var ingenting i forhold. Anonymkode: d3603...08e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #8 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva var det som opplevdes vondt under vakuum? Jeg har 2 barn som begge ble tatt med vakuum og jeg syns det var det beste under hele fødselen, var ingenting vondt og jeg var så glad det var ferdig. Har lest flere skriver at de opplevde dette som grusomt så jeg ble nysgjerrig på hva dere opplevde som vondt? Virker som jeg har vært heldig som ikke syns dette var fælt Anonymkode: e55fc...cfe Gratulerer, heldige deg, så utrolig flink du er.. jeezes. Anonymkode: 0fc91...c42 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Del Skrevet 12 timer siden Da min ble tatt med vakuum, var det akutt fare for liv både for baby og meg. Husker ikke så mye av den siste halvtimen. Far og jordmor ble dyttet bort i en krok, og leger og spesialister overtok. Husker at de ropte og skrek beskjeder til hverandre, og det skremte meg. Det gikk heldigvis bra med oss begge 🙂 Anonymkode: b38c4...45a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Del Skrevet 12 timer siden Han sto fast og riene var ikke effektive, til tross for fullt drypp. Ingen smertelindring- men opplevde likevel en stor lettelse da han ble dradd ut. Anonymkode: 9cef8...3e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Del Skrevet 10 timer siden Jeg synes det var helt forferdelig skrekkelig vondt. Jeg syntes det å få festet koppen var fryktelig, fryktelig vondt. At de dro han ut var vondt, men vondest da de drog mellom riene (hadde altså ikke rier som distraksjon), og synes det var torturlignende vondt å bli klippet. Revnet også veldig mye og kjente absolutt alt. Jeg fikk null bedøvelse, hadde ikke epidural heller så jeg kjente absolutt alt. Dette med at underlivet "blir strukket så det blir numment" var bare tull for min del, ingenting var numment på noen måte 😅 Blir enebarn her på grunn av den opplevelsen. Føder aldri, aldri igjen. Greier ikke gynekologiske undersøkelser en gang uten å få panikk og det er 6 år siden fødsel... Anonymkode: 77335...af9 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det var helt forferdelig skrekkelig vondt. Jeg syntes det å få festet koppen var fryktelig, fryktelig vondt. At de dro han ut var vondt, men vondest da de drog mellom riene (hadde altså ikke rier som distraksjon), og synes det var torturlignende vondt å bli klippet. Revnet også veldig mye og kjente absolutt alt. Jeg fikk null bedøvelse, hadde ikke epidural heller så jeg kjente absolutt alt. Dette med at underlivet "blir strukket så det blir numment" var bare tull for min del, ingenting var numment på noen måte 😅 Blir enebarn her på grunn av den opplevelsen. Føder aldri, aldri igjen. Greier ikke gynekologiske undersøkelser en gang uten å få panikk og det er 6 år siden fødsel... Anonymkode: 77335...af9 Du hadde nok fått innvilget keisersnitt, er i sånne tilfeller man bør få det. Anonymkode: 01e48...141 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Del Skrevet 9 timer siden Jeg opplevde ikke fødsel med vakuum så veldig ille, men jeg hadde stormrier, så alt var liksom litt fælt uansett. Det jeg slet mest med var klippet i ettertid (veldig vondt) og at jeg tror halebeinet bristet, for det gjør enda vondt å sitte 6 måneder etter fødselen 😅 Anonymkode: c1fb0...19b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du hadde nok fått innvilget keisersnitt, er i sånne tilfeller man bør få det. Anonymkode: 01e48...141 Ja så sier de, men jeg tør ikke ta sjansen... Anonymkode: 77335...af9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Del Skrevet 9 timer siden De måtte klippe meg for å komme til, å bedøvelsen virket ikke. Det var desidert det vondeste. At man ikke kjenner klipp når hodet står å strekker er bullshit i mitt tilfelle. Anonymkode: ff974...eb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #16 Del Skrevet 8 timer siden At de dro barnet utfra "langt der oppe" (føltes slik). At barnets hode kom ut og barnet var i fødselskanalen mellom to rier. Det kjentes ut som hoftene mine skulle gå ut av ledd, at det ikke var plass til meg, bare baby. Anonymkode: 27cb9...dd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 8 timer siden #17 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ånei, så trist 😢. Hva skjedde som gjorde at barnet døde? Anonymkode: d296f...e61 Morkakesvikt, blant annet. Men først og fremst at ingen hørte på meg når jeg mente det var noe galt. Jeg hadde rett. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes det var helt forferdelig skrekkelig vondt. Jeg syntes det å få festet koppen var fryktelig, fryktelig vondt. At de dro han ut var vondt, men vondest da de drog mellom riene (hadde altså ikke rier som distraksjon), og synes det var torturlignende vondt å bli klippet. Revnet også veldig mye og kjente absolutt alt. Jeg fikk null bedøvelse, hadde ikke epidural heller så jeg kjente absolutt alt. Dette med at underlivet "blir strukket så det blir numment" var bare tull for min del, ingenting var numment på noen måte 😅 Blir enebarn her på grunn av den opplevelsen. Føder aldri, aldri igjen. Greier ikke gynekologiske undersøkelser en gang uten å få panikk og det er 6 år siden fødsel... Anonymkode: 77335...af9 Samme her, ble ikke mye nummen jeg heller 😅 Anonymkode: d3603...08e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå