kamel Skrevet 9. mars #1 Del Skrevet 9. mars Skal ha en av dem. Men usikker på hvilken jeg bør gå for. Hvilken anbefaler du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestlig Skrevet 9. mars #2 Del Skrevet 9. mars Hva er behovet ditt da? Hva skal du bruke den til? Hva har du evt nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #3 Del Skrevet 9. mars Jeg spør som Vestlig, hva er behovet ditt da? Hvis jeg skulle valgt i dag ville jeg valgt Wilfa Probaker hvis den var sterk nok til å elte de tyngste deigene jeg baker regelmessig. Jeg har Ankarsrum selv, og er veldig fornøyd med den når det kommer til brødbaking, men jeg savner fremdeles Kennwooden min fordi jeg synes den er en bedre allround-maskin enn Ankarsrum er. Anonymkode: ab420...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamel Skrevet 9. mars Forfatter #4 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg spør som Vestlig, hva er behovet ditt da? Hvis jeg skulle valgt i dag ville jeg valgt Wilfa Probaker hvis den var sterk nok til å elte de tyngste deigene jeg baker regelmessig. Jeg har Ankarsrum selv, og er veldig fornøyd med den når det kommer til brødbaking, men jeg savner fremdeles Kennwooden min fordi jeg synes den er en bedre allround-maskin enn Ankarsrum er. Anonymkode: ab420...f43 En sterk maskin, som også funker til annet en bare deiger. Det er behovet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamel Skrevet 9. mars Forfatter #5 Del Skrevet 9. mars Vestlig skrev (5 timer siden): Hva er behovet ditt da? Hva skal du bruke den til? Hva har du evt nå? En sterk maskin. Trenger en som holder lenge som funker til mer en deiger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #6 Del Skrevet 9. mars Test på nett: https://testguru.no/kjokkenmaskin-test/ Anonymkode: eb2b5...452 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestlig Skrevet 9. mars #7 Del Skrevet 9. mars Jeg har Wilfa Probaker og er veldig fornøyd med den. Kom fra Kenwood Major, som jeg klarte ta knekken på (den gikk i gulvet to ganger). Skiftet girkasse på Kenwooden, men den ble aldri seg selv igjen. Probaker er veldig fin til elting av deiger. Baker pizza og rundstykker ukentlig og den jobber fint med tunge deiger. I pizzabakemiljøet (der eltes det tungt og lenge) er Probaker veldig ettertraktet, for de som ikke går all inn og kjøper proff spiralmikser. Roterende bolle (som Ankarsum) gjør at du klarer deg med svakere motor enn du trenger når eltekroken skal gjøre hele jobben (jeg stusset at på Probaker bare er 700W, imens Kenwooden min er 1,5 kW, men det null problem). Både vispene og den “spaden” som følger med er veldig gode. Jeg baker sjelden, men den flexivispen er veldig god (et slags alternativ til K-spade). Du får også kjøpt adapter til probaker for å bruke Kenwood-utstyr (har ikke prøvd dette selv). Om du vil ha en allround-maskin så ville jeg gått for probaker (men den er dyr) eller Kenwood. Om det stort sett er baking det går i så vurder Ankarsum, evt probaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #8 Del Skrevet 9. mars kamel skrev (5 timer siden): En sterk maskin, som også funker til annet en bare deiger. Det er behovet. Ok. Det som irriterer meg med ankarsrum er "stangen" i midten på den lille bake-/vispebollen. Den gjør at jeg synes det er tungvindt med kakerører, mørdeiger og farser. Den store bollen er veldig romslig, men den er også veldig uhåndterlig på grunn av størrelsen (bredden). Det samme problemet med håndtering har jeg ikke når bollen er smalere nederst. Anonymkode: ab420...f43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamel Skrevet 9. mars Forfatter #9 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok. Det som irriterer meg med ankarsrum er "stangen" i midten på den lille bake-/vispebollen. Den gjør at jeg synes det er tungvindt med kakerører, mørdeiger og farser. Den store bollen er veldig romslig, men den er også veldig uhåndterlig på grunn av størrelsen (bredden). Det samme problemet med håndtering har jeg ikke når bollen er smalere nederst. Anonymkode: ab420...f43 Da blir det nok Wilfa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamel Skrevet 9. mars Forfatter #10 Del Skrevet 9. mars Vestlig skrev (12 timer siden): Hva er behovet ditt da? Hva skal du bruke den til? Hva har du evt nå? Nå har jeg ingen. Hadde en Kenwood men den røk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamel Skrevet 9. mars Forfatter #11 Del Skrevet 9. mars Vestlig skrev (1 time siden): Jeg har Wilfa Probaker og er veldig fornøyd med den. Kom fra Kenwood Major, som jeg klarte ta knekken på (den gikk i gulvet to ganger). Skiftet girkasse på Kenwooden, men den ble aldri seg selv igjen. Probaker er veldig fin til elting av deiger. Baker pizza og rundstykker ukentlig og den jobber fint med tunge deiger. I pizzabakemiljøet (der eltes det tungt og lenge) er Probaker veldig ettertraktet, for de som ikke går all inn og kjøper proff spiralmikser. Roterende bolle (som Ankarsum) gjør at du klarer deg med svakere motor enn du trenger når eltekroken skal gjøre hele jobben (jeg stusset at på Probaker bare er 700W, imens Kenwooden min er 1,5 kW, men det null problem). Både vispene og den “spaden” som følger med er veldig gode. Jeg baker sjelden, men den flexivispen er veldig god (et slags alternativ til K-spade). Du får også kjøpt adapter til probaker for å bruke Kenwood-utstyr (har ikke prøvd dette selv). Om du vil ha en allround-maskin så ville jeg gått for probaker (men den er dyr) eller Kenwood. Om det stort sett er baking det går i så vurder Ankarsum, evt probaker. Høres ut som det blir Probaker da 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå