Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som vet når El pleier å komme etter en Pergo kur?

Jeg skal ta enkel dose i 5 dager, men er litt usikker på ca når EL da dukker opp. Skal til gyn for å ta UL og se hvor langt eggene har kommet underveis, men hadde allikvel vært kjekt å vite sånn ca når jeg kan forvente å ha eggløsning....

Videoannonse
Annonse
Gjest Helene1
Skrevet

Hvilke dager tar du Pergo?

Jeg har hatt tre kurer, to av dem med start på mensdag 3, og har da fått EL på dag 15 begge ganger. SIste kur var start på dag 4 og da kom EL på dag 16. Men dette er sikkert individuelt også.

Dette var doble kurer for min del, 100 mg pr dag.

En UL vil nok si noe om hvor store eggposer du har etc, og så kan man ha mye sex etter det ;)....

Lykke til!

Skrevet

Jeg fant dette paa en internettside:

Ovulation may occur anywhere from day 12 of the cycle up to day 18 of the cycle or occasionally later using Clomid®. If the temperature stays up for 17 days or more after ovulation, then you should run a pregnancy test. If it is positive, let your doctor know.

Skrevet

Synes foroevrig at det er rart ikke legen sa noe om dette eller at det staar i bruksanvisningen...

Skrevet

Jeg skal til legen på dag 5 i neste syklus. Skal da ta innvendig UL og så begynne på Pergo.

Tror jeg bare får enkel kur, men jeg er ikke sikker.

Tusen takk for svar!

Skrevet

Jeg har laaange sykluser, og legen sa jeg ikke kunne forvente at el kom tidligere pga. pergo, men at den kunne det.

Men pergo fikk fart på meg, fikk el tidligere og innenfor "normal" tid. (enkel kur fra dag 5)

Er vel bare å vente å se hvordan kroppen din reagerer på hormonene.

Skrevet

Jeg fikk høre av legen at EL skal komme 5-10 dager etter siste tbl. Selv fikk jeg EL 11 dg etter siste tbl.

Skrevet

Starter første forsøk på Pergotime neste periode. Fikk beskjed om at en uke rundt dag 14 skal dekkes opp på hjemmefronten. Spennende.. - Gleder meg faktisk. Får litt ny giv nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...