AnonymBruker Skrevet i går, 22:04 #1 Del Skrevet i går, 22:04 Hei! Jeg har en baby på 2mnd. Hun sovner som regel i 9-10 tida på kvelden og sover da til 3/4 på natta, da får hun mat også våkner hun igjen i 7 tida, får mat også sover vi til ca 9. Det er veldig deilig for jeg føler meg så uthvilt om dagene 🥰men på dagen sover hun nesten ingenting. Hun kan kanskje sove i 20 minutter to ganger om dagen, men ikke noe mer enn det. Er det vanlig? Har ikke fått spurt helsesykepleier om dette da vi ikke skal på 3 måneders kontroll før i slutten av mars, tenkte derfor å høre her 🥰 Anonymkode: 0424b...473 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #2 Del Skrevet 23 timer siden Det høres litt lite ut, men det merker du best på humør osv. er hun fornøyd og normalt aktiv og glad, så tar hun søvnen hun trenger. Men VELDIG vanlig iaf med noen perioder der de sover slik, med tilsynelatende mindre søvnbehov. I utviklingssprang. Oftest går det over. Men høres ut til at din baby tar seg et godt langt strekke om natta, så kan nok være det gir mindre behov for søvn på dagtid. Totalen ila døgnet er det som styrer. Tas mye om natta trengs mindre på dagtid. Kjenner flere som har hart babyer av den typen som aldri sov særlig mye på dagtid og var glade og fornøyde. De sov gjerne hele natta. Mine hadde søvn mye mer oppdelt, de klarte ikke være lenge våkne uten å bli trøtte, grinete og misfornøyde. Det er bare forskjell på folk når det kommer til søvn. Og barn, og babyer Anonymkode: be6fe...589 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Del Skrevet 20 timer siden Hvis hun virker fornøyd er det sikkert greit, hun får jo det meste hun trenger om natta, men høres likevel lenge ut å være våken. Jeg måtte plutselig gi mer støtte til dagsøvn ved 4 mnd alder, da ble min mer grinete og fant ikke roen da, løsnet veldig når jeg begynte å legge han etter klokka, men måtte rugge ganske hardhendt på vogna likevel. Anonymkode: 037e7...60e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Del Skrevet 12 timer siden Som de andre sier så er nok det viktigste å se på om babyen er fornøyd, vokser og trives. Babyer er skikkelig ulike på dette med søvn så jeg da vi fikk nr. to. Vår eldste sov veldig godt om natten, og lite på dagtid, omtrent som du beskriver din. Da jeg snakket med de andre i barselgruppen, skjønte jeg at jeg ikke visste hva nattevåk var, men samtidig så hadde de babyer som sov eller som de jobbet med å få til å sove fordi de var trøtte og gråt på barseltreffene, mens min kikket rundt seg, gråt ikke, og sov definitivt ikke heller. Jeg husker jeg lurte på om det var noe rart med babyen, fordi jeg syns hun skilte seg fra resten mtp. søvn, og at helsesykepleieren også sa at hun burde sove mer på dagtid. Men så sa legen på helsestasjonen at neida, hun er frisk og fornøyd, og sover godt om natten, så ikke stress med det, og jeg valgte å høre på henne. Baby nr. to her var mye våken om natten de første månedene og egentlig videre også, sov mer på dagtid og vi styret med å få henne til å sove på dagtid for ellers ble det gråt og hun ble urolig og sov bare enda mindre om natten. Anonymkode: 38230...cea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Del Skrevet 12 timer siden Min nr 2 som max 30 minutter x 1-3 gr på dagen. Han sovnet kl 22-23 og sov til 07.30. ( fikk litt melk bare) Hadde han ikke sovet på natten hadde jeg blitt gal. nr 1 og 3 de sov mye, både på natt og dag. Så er forskjell på de ja. Anonymkode: 27262...854 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Del Skrevet 12 timer siden Sovner hun ikke i bæresele eller på tur i vognen? Mine har aldri sovnet annet enn natt om jeg bare la de ned i håp om søvn. Men måtte ut å gå. Anonymkode: d0f5d...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #7 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei! Jeg har en baby på 2mnd. Hun sovner som regel i 9-10 tida på kvelden og sover da til 3/4 på natta, da får hun mat også våkner hun igjen i 7 tida, får mat også sover vi til ca 9. Det er veldig deilig for jeg føler meg så uthvilt om dagene 🥰men på dagen sover hun nesten ingenting. Hun kan kanskje sove i 20 minutter to ganger om dagen, men ikke noe mer enn det. Er det vanlig? Har ikke fått spurt helsesykepleier om dette da vi ikke skal på 3 måneders kontroll før i slutten av mars, tenkte derfor å høre her 🥰 Anonymkode: 0424b...473 Min var sånn helt til 6 mnd. Sover oppstykket, men lengre av gangen. Anonymkode: 90a1c...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #8 Del Skrevet 12 timer siden Det er lite. Og en baby på 2 måneder kan ikke finne søvnen selv. Jeg må hjelpe babyen med å sovne på dagtid ved å bysse eller moonboon eller vogntur. Da kan hen sove 3 timer i strekk. Har våkenvindu på opptil 2 timer normalt sett. Anonymkode: 957bc...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Del Skrevet 12 timer siden Et av mine barn sov bare MAX 30x2 minutter om dagen… og han sov ikke på natta heller. 🙈 Jeg var helt zombie i månedsvis. Hvis baby virker fornøyd og legger på seg, er det vanligvis greit. Anonymkode: 80222...d88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sander33 Skrevet 12 timer siden #10 Del Skrevet 12 timer siden Ja vanlig. Men det endrer seg med alder og fysisk aktivitetsnivå. Plutselig sitter de å gamer klokken 3 på natta😆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 12 timer siden #11 Del Skrevet 12 timer siden 10-12 timer i døgnet totalt er kanskje litt lite men om han er fornøyd, spiser godt osv er jo det det viktigste ig det du bør styre etter. Mine sov også hele natten og lite på dagen men litt mer enn dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er lite. Og en baby på 2 måneder kan ikke finne søvnen selv. Jeg må hjelpe babyen med å sovne på dagtid ved å bysse eller moonboon eller vogntur. Da kan hen sove 3 timer i strekk. Har våkenvindu på opptil 2 timer normalt sett. Anonymkode: 957bc...ef3 selvsagt kan en på 2 mnd finne søvnen selv. Er faktisk det som er mest vanlig, ikke å bli bysset og dulla med som dagens foreldre holder på med og ikke kan sove alene før de blir konfirmert Anonymkode: 779bc...3f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): selvsagt kan en på 2 mnd finne søvnen selv. Er faktisk det som er mest vanlig, ikke å bli bysset og dulla med som dagens foreldre holder på med og ikke kan sove alene før de blir konfirmert Anonymkode: 779bc...3f0 Du kan ikke så mye om hvordan babyens hjerne fungerer. Du er klar over at det finnes en mellomting mellom en baby som bare er et par mnd gammel og en 15 åring? Eller er hjernen din så ekstremt svart/hvitt? Selv om man før trodde at det var greit å gi barn skrikekur så vet man i dag at det er skadelig for barnet og at barnet slutter å gråte fordi det lærer seg at ingen kommer uansett. Så hvis det er vanlig å mishandle babyen sin ved å gi dem "skrikekur" skal jeg aldri bli vanlig ♥️ Jeg har mastergrad innen dette så har lest min dose forskning på det. Du kan starte med å lese dette: https://www.bufdir.no/foreldrehverdag/baby/utvikling/sovn-og-babyer/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Foreldrehverdag&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAlbW-BhCMARIsADnwaspfjz4r8UpQgi8hBd_feMH6phucCyliVFp_nWVF0-GFxOfTItPtqM0aAvhKEALw_wcB Anonymkode: 957bc...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå