Gjest Evangelina Skrevet 10. mars 2006 #1 Skrevet 10. mars 2006 Vi tenke å ha to - tre, etter råd fra presten.. men ikke bestemt oss for hvilke ennå.
Floja Felíz Skrevet 10. mars 2006 #2 Skrevet 10. mars 2006 Vi skal ha to; "Det er så yndig å følges ad" og Å leva, det er å elska". Ellers skal vi ha to andre musikalske innslag.
Netten Skrevet 10. mars 2006 #3 Skrevet 10. mars 2006 Vi skal ha to salmer: "Å Gud, velsigna desse to" og "Guds godhet sang i sinnet"; evt. bytte en av de med "Gje meg handa di ven". Ellers har vi to andre musikalske innslag med solosang og fiolin
kitekatt Skrevet 10. mars 2006 #4 Skrevet 10. mars 2006 Vi skal ha to salmer: "Å Gud, velsigna desse to" og "Guds godhet sang i sinnet"; ← Vi skal ha de samme, og et musikalsk innslag Vurderte også "det er så yndig å følges ad" men siden den har melodien til du grønne glitrende tre, fikk jeg litt julevibber, og det føltes feil for meg. Men teksten er jo nydelig da
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2006 #5 Skrevet 10. mars 2006 Vi skal ha de samme, og et musikalsk innslag Vurderte også "det er så yndig å følges ad" men siden den har melodien til du grønne glitrende tre, fikk jeg litt julevibber, og det føltes feil for meg. Men teksten er jo nydelig da ← Hæ? Er det den melodien?? Nei fysj.... Da må vi i tenkboksen igjen...
Gjest Gjest_Kitekatt_* Skrevet 10. mars 2006 #7 Skrevet 10. mars 2006 Ja det var meg igjen... ← Jupps. Tåpelig nok å ødelegge en så fin tekst med julesangmelodi
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2006 #8 Skrevet 12. mars 2006 Jupps. Tåpelig nok å ødelegge en så fin tekst med julesangmelodi ← Finn noen til å lage ny melodi! Julesangmelodien ødelegger hele sangen og den går alt for høyt til at den er syngbar dersom ikke organisten legger den ned i forhold til notene. Vær kreativ, lag ny melodi
kitekatt Skrevet 12. mars 2006 #9 Skrevet 12. mars 2006 Finn noen til å lage ny melodi! Julesangmelodien ødelegger hele sangen og den går alt for høyt til at den er syngbar dersom ikke organisten legger den ned i forhold til notene. Vær kreativ, lag ny melodi ← Kan man det da? Med en obligatorisk salme?
*Emma* Skrevet 12. mars 2006 #10 Skrevet 12. mars 2006 Vi skal ikke ha noen salmer tror jeg.....men så skal vi heller ikke gifte oss i kirken..... Hmmm hva slags sanger skal vi ha da tro?
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2006 #11 Skrevet 12. mars 2006 Vi skal ikke ha noen salmer tror jeg.....men så skal vi heller ikke gifte oss i kirken..... Hmmm hva slags sanger skal vi ha da tro? ← Ååå, du som skal gifte deg i disney world MÅ jo ha "when you wish upon a star" ?!
*Emma* Skrevet 12. mars 2006 #12 Skrevet 12. mars 2006 Ååå, du som skal gifte deg i disney world MÅ jo ha "when you wish upon a star" ?! ← Hmmm hvis jeg skulle hatt en Disney sang tror jeg det hadde blitt "A whole new world" fra Alladin...den er nydelig. Men jeg kunne egentlig tenke meg noe norskt liksom.....vurderte Tir na Noir fordi jeg syns den er vakker...men har aldri hørt på teksten og vet ikke om det passer deg..... Ellers liker jeg (vet det er en klisje kanskje) You raise me up! Den er jo også egentlig norsk.....måtte vært på CD isåfall med Josh Groban...IKKE Westlife altså!
Gjest gjest1 Skrevet 12. mars 2006 #13 Skrevet 12. mars 2006 Vi skal ha "Gje meg handa di ven" og "Blott en dag". Og før de spør, tekstane finn de på Google...
Floja Felíz Skrevet 13. mars 2006 #14 Skrevet 13. mars 2006 Vi skal ha "Gje meg handa di ven" og "Blott en dag". Og før de spør, tekstane finn de på Google... ← Er "Gje meg handa di ven" en salme altså? Den er jo kjempefin!!
Gjest Gjest_Nuwanda_* Skrevet 13. mars 2006 #15 Skrevet 13. mars 2006 Finn noen til å lage ny melodi! Julesangmelodien ødelegger hele sangen og den går alt for høyt til at den er syngbar dersom ikke organisten legger den ned i forhold til notene. Vær kreativ, lag ny melodi ← Det er vel meget mulig at det egentlig er "Du grønne glitrende tre" som har "stjålet" melodien fra "det er så yndigt.." og ikke omvendt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå