AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #41 Del Skrevet 14 timer siden Hos oss er det retningslinjer for hva som gir blomster og gave fra arbeidsgiver. Sykemelding over 2 uker er blomst, men som noen andre sa: det er opp til nærmeste leder å følge det opp, så da kan det gå i glemmeboka. Anonymkode: a0375...3a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #42 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ser jo nå at alle som har hatt og har lengere fravær får blomst. Så sitter jeg nå å lurer på om mitt fravær pga en operert fot ikke teller? Ei heller da jeg var hjemme i nesten 6 mnd med pleiepenger. Synes dette er noe rart. Anonymkode: 42b41...546 I min kommunale jobb var det kun favorittene som fikk, de andre ble glemt. Var heldigvis aldri langtidssyk, og har byttet jobb Anonymkode: e409c...ead Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
densatt Skrevet 14 timer siden #43 Del Skrevet 14 timer siden Er det ikke sånn som det er ellers. De populære får ting og oppmerksomhet. Vi andre ingenting. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 14 timer siden #44 Del Skrevet 14 timer siden Ved sykehusinnleggelse står det i personalhåndboka. Bedriften betaler og nærmeste leder er ansvarlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #45 Del Skrevet 14 timer siden Vi får etter tre måneders fravær. Fylkeskommunen. Anonymkode: 66feb...e13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #46 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ser jo nå at alle som har hatt og har lengere fravær får blomst. Så sitter jeg nå å lurer på om mitt fravær pga en operert fot ikke teller? Ei heller da jeg var hjemme i nesten 6 mnd med pleiepenger. Synes dette er noe rart. Anonymkode: 42b41...546 Hæ? Nei. Fikk ikke blomster da jeg hadde fravær i forbindelse med min mammas bortgang heller. Anonymkode: 32969...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #47 Del Skrevet 12 timer siden Hos oss er det vanlig å få oppmerksomhet ved lengre fravær (slik som lengre sykemelding) og når man får barn. Anonymkode: f1119...fb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #48 Del Skrevet 12 timer siden Mine arbeidsplasser har ikke sendt blomst. Har ikke vært skrevet noe om det i personalhåndboken heller (skal f.eks. sendes blomst ved bryllup eller fødsler). Anonymkode: 3b789...b31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #49 Del Skrevet 11 timer siden Hos oss pleide man å gi ved fravær over to uker, men pga mye fravær ble det endret til fire uker. Utfordringen er at vi har en del kolleger som har mange og lange sykemeldinger hvert år, og da ble jo hele gavekassa brukt på blomster fordi de er vekke 8-10 uker i strekk 2-3 ganger i året hver. Så nå er det ikke alle som får, og hvordan de velger ut hvem som er verdig vet ikke jeg. Jeg fikk første gang jeg var vekke i seks uker etter en operasjon, men da jeg var vekke tre mnd i fjor etter massiv mobbing fra en kollega (ledelsen visste om det, hun måtte slutte) så fikk jeg ingenting. I samme periode opererte en kollega hallux valgus, og hun fikk blomster. Merkelig prioritering. Noen blir det samlet inn ting til i tillegg (stakkars Nina som har brukket hånden, skal vi samle inn til en morgenlevering?), så det kan fort bli ensomt å være syk når man er den ingen viser omtanke for. De som får barn får hilsen og noen babytøy når ungen er født, syns ikke de trenger blomst i tillegg slik en tidligere i tråden forventer. Blomster sendes ogsp ved dødfall. Så ts, det avhenger vel litt av hvor lenge du er sykemeldt og hva som er praksis hos dere. Pleiepenger syns jeg uansett ikke er noe å sende blomster til, da er du vekke fra jobb for p passe på et annet menneske, ikke fordi du selv er syk. Anonymkode: 965f9...723 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #50 Del Skrevet 11 timer siden Ja. Men: det er ikke fra arbeidsgiver. Vi kolleger har gått sammen om en gavekasse, betaler inn 200 kroner ved behov. Derfra får vi penger til blomster ved lengre fravær, fødsel, død i familie, runde tall osv. Anonymkode: 42f8f...2bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #51 Del Skrevet 11 timer siden Aldri. Er aldri sykemeldt. Ikke fått en eneste blomst de årene jeg har jobbet. De andre får hele tiden, for de er kronisk sykemeldt. Anonymkode: db86d...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #52 Del Skrevet 11 timer siden densatt skrev (3 timer siden): Er det ikke sånn som det er ellers. De populære får ting og oppmerksomhet. Vi andre ingenting. Skriver under på den. Vi som møter opp, jobber hardt og aldri er vekke får ingenting. Vi blir tidlig grå, utslitt og gammel da. Anonymkode: db86d...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #53 Del Skrevet 10 timer siden Der jeg jobber nå er det bare ved fravær med barnefødsel man får fra jobben, men vi sender gjerne noe, blomster eller morgenlevering ,til kollegaer som er syke lenge. Anonymkode: e0a79...adf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå