helmari Skrevet 21 timer siden #21 Del Skrevet 21 timer siden Ja. Fått når jeg var sykemeldt pga brudd i ryggen og etter nyretransplantasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #22 Del Skrevet 21 timer siden Er mellomleder og har sendt blomster eller morgenlevering med frokost flere ganger til sykmeldte medarbeidere. Det er jo særlig ved store operasjoner eller livskriser som at familiemedlemmer dør at jeg sender blomst, ikke ved influensa liksom. Har selv fått blomster på døra i slike sammenhenger og vet at det betyr noe å bli sett og husket på. Anonymkode: 19ded...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 21 timer siden #23 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser jo nå at alle som har hatt og har lengere fravær får blomst. Så sitter jeg nå å lurer på om mitt fravær pga en operert fot ikke teller? Ei heller da jeg var hjemme i nesten 6 mnd med pleiepenger. Synes dette er noe rart. Anonymkode: 42b41...546 Nei, det er ikke vanlig å få, så det er heller rart å få det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #24 Del Skrevet 21 timer siden Vi bruker å sende blomster hvis noen har dødsfall i familien, blir alvorlig syk eller lignende. Ikke fordi noen skal operere en fot. Anonymkode: 24f0e...af0 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #25 Del Skrevet 21 timer siden Betalte inn til gavekassa i alle år, var med på de private gavene folk ønsket å gi til hverandre på avdelingen, osv osv. Jeg fylte selv 30 uten å få noe. Da hadde jeg antakeligvis betalt flere tusen kroner til andre fordi de fikk gaver ved barnefødsler, bryllup, dødsfall osv. Skal sies at jeg også fikk blomster etter min foreldres død da, men sett opp mot hva jeg har gitt inn til "gavekassa" så sluttet jeg å gi til denne da jeg ikke fikk noe da jeg fylte rundt tall selv. Så får jeg heller oppfattes sær og "bitter", men jeg har ikke råd til å kaste tusenlapper rundt meg slik. Og selv om man ikke gir for å få noe tilbake, så er det jævelig sårt når man forstår hvor lite man er verdt for andre. Man har selv bakt kaker og gjort stas på sine kollegaer og så gratulerer de deg ikke engang tilbake... Anonymkode: faa5f...e56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #26 Del Skrevet 21 timer siden Aldri hørt om noen som har fått blomst ved sykmelding… Jeg fikk blomst da jeg fikk mitt første barn. Ikke ved barn to eller tre. 🤣 Anonymkode: 9c759...ebc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #27 Del Skrevet 21 timer siden Nope, og er sykemeldt på åttende uka. Anonymkode: 2be0c...34c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #28 Del Skrevet 21 timer siden Ja, fikk blomst etter ryggoperasjon. Og så får vi ved fødsel og dødsfall. Setter veldig pris på de oppmerksomhetene. Man får også blomst og gave fra bedriften når man fyller 50, men ikke 30/40. Anonymkode: 1d9a7...472 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #29 Del Skrevet 21 timer siden Jeg var sykemeldt ca 4 uker etter en operasjon og fikk ingenting. Tenkte ikke noe over det der og da, men synes det er litt sårt og oppleve i ettertid at jobben hiver seg rundt og bestiller både blomster og morgenlevering når andre kollegaer er borte fra jobb mer enn et par dager. 🥲 Anonymkode: c6362...ed8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #30 Del Skrevet 21 timer siden Hos oss får de som er bestisser med sjefen, de sjefen ikke liker får bestridt sykemelding. Anonymkode: 95535...e3a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 21 timer siden #31 Del Skrevet 21 timer siden Aldri fått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #32 Del Skrevet 21 timer siden Nei, fikk ingenting da jeg var langvarig sykemeldt. Skal sies at vi ikke hadde noen gavekasse, jeg hørte til 2 ulike avdelinger, og at det var sjeldent alle var på jobb samtidig. Men hadde vært hyggelig å fått noen typer oppmerksomhet. Følte vel at jeg fikk mest stillhet eller "kjeft". Tok lang tid å bli friskere, og ble på en måte oppsagt underveis, det var prosjektstilling. Vet noen faste ansatte fikk blomster da de var like syke som jeg var. Anonymkode: 51034...04f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #33 Del Skrevet 21 timer siden Det får vi. Jobber i fylkeskommunen Anonymkode: 2ac5b...4ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #34 Del Skrevet 21 timer siden His oss sendes det blomster ved tre ukers sykemelding. Kommunal arbeidsplass som tar godt vare på sine ansatte. Anonymkode: 40af1...4f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luringa Skrevet 21 timer siden #35 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser jo nå at alle som har hatt og har lengere fravær får blomst. Så sitter jeg nå å lurer på om mitt fravær pga en operert fot ikke teller? Ei heller da jeg var hjemme i nesten 6 mnd med pleiepenger. Synes dette er noe rart. Anonymkode: 42b41...546 Noen får. Og andre ikke. Rar praksis, bør være enten eller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #36 Del Skrevet 20 timer siden Kjenner følelsen. Har nylig skrevet under på jubileumskort til ansatte som har vært der i 10 år. Selv har jeg vært der i 15 og har ikke fått noe... Anonymkode: 4df91...5e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #37 Del Skrevet 20 timer siden Fikk når jeg gjennomgikk enn ganske stor operasjon ved Ullevål og når jeg da ble overflyttet til lokalsykehus på vestlandet / 2 kollegaer var oppom. Orket ikke prate noe særlig med de, men fikk blomster, en bok og en klem og kort. Det varmet veldig 🥰 Har vært innlagt på sykehus og vært syk og sykemeldt i ettertid, men som kronisk syk tenker jeg at jeg hadde blitt ille berørt om jeg skulle få blomster hver vinter når kroppen går i hvilemodus. så både ja og nei. Vi får/gir ved større ting. Anonymkode: e8b8d...0a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #38 Del Skrevet 14 timer siden Hos oss (fylkeskommunalt) er det også sånn at noen får og noen ikke får blomst. Leder tar heller ingen kontakt utenom når det er møte med nav eller man skal skrive oppfølgingsplan, men da er det til gjengjeld som regel dagen før (gjerne natta før) innleveringsfristen. Typisk at han f.eks. sender sms klokka 19 at oppfølgingsplanen må skrives før midnatt samme dag. Ingen av kollegaene tar kontakt heller, og det har gjort at jeg tar mentalt mye mer avstand til jobb. Jeg brukte å elske jobben min, trodde det var kjempebra arbeidsmiljø og inkluderende kollegaer, så ble jeg alvorlig syk (alle visste) og hørte ikke et pip fra noen. Nå vet jeg at det på jobb er bare falskt og late som, så jeg har slutta å delta på sosiale ting og dele noe privat og når de andre sitter og skryter av vårt fantastiske arbeidsmiljø så vet jeg jo at det er bare piss og løgn. Anonymkode: a7e04...3eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #39 Del Skrevet 14 timer siden Min jobb gir ut etter 6 uker fravær. Fylkeskommunen Anonymkode: 3943c...fa5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14 timer siden #40 Del Skrevet 14 timer siden (endret) Jeg fikk aldri det. Ikke da jeg fødte barn heller og skulle være borte i lang mammapermisjon. Men jeg fikk gavekort og litt babytøy og et kosedyr til babyen da. En venninne av meg er høyt utdannet og har en høy, god stilling i en kontorjobb. Hun fikk blomster på døren fra arbeidsgiver da hun ble sykmeldt pga kreft og kreftbehandling. Jeg er usikker, men jeg kan faktisk ikke huske hun har vært sykmeldt før. Det må i så fall være flere tiår siden. Hun har kjempesterk helse, og tar heller hjemmekontor og jobber på om hun har feber og forkjølelse f.eks. Noe hun maks har en gang i året, knapt det. PS! Hun ble frisk igjen og er tilbake i full jobb forlengst. De som er sjelden borte fra jobb og da bare av svært god grunn, får kanskje blomster i større grad enn de som stadig har små og store sykdomsfravær? Ren gjetting, men det kan hende. Endret 13 timer siden av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå