Gå til innhold

Hun vil ikke ha bonusbarn?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Høres ut som en mor som setter barnet sitt først! Jeg har sett så mange tragiske mine-og-dine barn kompilasjoner, at jeg ikke ville unnet noen barn det. 

Bedre å være alene med barna de få årene man faktisk har dem boende hjemme, enn å tvinge på dem stesøsken og steforeldre. 
Man kan ha kjæreste, men man trenger ikke bo sammen.

Anonymkode: 19be1...e66

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har prøvd både å ha en mann jeg måtte forsørge i mange år, samt å ha samboer mens jeg hadde barn. Funka dårlig begge deler. Når man har slike erfaringer, skjønner jeg at det ikke frister til gjentagelse. 

Anonymkode: f749e...b59

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Høres fornuftig ut. 

Både jeg og kjæresten har barn, og av den grunn er vi særboere. Livet hadde vært mye mindre komplisert om en av oss ikke hadde barn. 

Anonymkode: 1ed36...f97

Samme her.

For det første skulle jeg aldri ha kjæreste med barn fra før. Men så ble det annerledes, da jeg traff mannen i mitt liv. 

Men vi er særboere og elsker det! Har et fantastisk forhold, barna våre er gode venner og har veldig bra dynamikk sammen.

Vi er deltidssamboere (når vi ikke har barna). Men livene våre hadde såklart vært tusen fanger enklere uten barn fra før, for ikke å snakke om uten eksene på hver side som vi MÅ forholde oss til begge to. Det er alltid en byrde med eksene.

Anonymkode: e4183...d3c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

mine barn er viktigst, ikke pikk

Yess !    En elsker på besøk på barnefrie helger holder lenge.

Anonymkode: 110fd...415

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil helst ikke ha bonusbarn men om følelsene for mannen er sterke nok, så blir jeg også glad i barna hans. 

men det enkleste er vel uten. 

Anonymkode: 8c073...b33

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hun må vel få ha en preferanse? Finnes mange menn der ute som ikke vil ha dame med unger fra før og. 

Jeg er også kvinne og kunne aldri tenkt meg bonusbarn. Dvs, jeg kunne vært særboer med en mann med barn, men ikke slått sammen våre to familier.

Anonymkode: 3f6f4...674

Kunne du blitt samboer med en mann uten barn da?

Det blir litt som å si «du er velkommen til å bo med oss, men ikke barna dine, om du har det».

Anonymkode: 7677f...314

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er enig med henne.

Vil helst ikke ha en mann inn her, men om det skulle skje så er det kun dersom han ikke har barn.

Barna mine skal slippe bonussøsken, og to ulike oppdragerstiler og kompromisser. Jeg gidder heller ikke modifisere min oppdragelse basert på to andre voksne, og det fungerer ikke å ha ulike regler i samme hus.

Anonymkode: a6234...609

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forståelig. Ingenting er riktig eller feil når det kommer til preferanser. Men hun har kommunisert dette så du er informert. Er det en issue går du videre 

Anonymkode: 5a9dc...c5e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Av erfaring, så skjønner jeg ho godt. 

Menn er en ting, men med barn følger det ei også mor og ei ekskone, og det er den ekskonen som nå får en finger med i spillet, og skal diktere en annen persons samliv. Og desse ekskonene har ofte fryktelig mye makt over fedrene til barna sine. 

Hadde jeg kunne valgt igjen, så hadde jeg aldri flyttet inn i det som jeg engang gjorde.. 

Anonymkode: 862ad...65b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forstår henne veldig godt 😇 ofte er det ikke bonusbarna man vil unngå, men den gale slitsomme eksen som hele tiden lusker i kulissene og påvirker livet deres 😬 

Jeg ønsket ikke skilt mann med barn.

Men her sitter jeg. Elsker samboeren min helt endeløst, han er tilfeldigvis skilt.

Elsker bonusbarna mine, de har en slitsom og sjalu mor.

Elsker livet vårt ❤️

Anonymkode: f65bd...269

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flott mamma som prioriterer barnet sitt. Jeg hadde heller ikke satt mitt barn i en slik situasjon.  

Kjenner flere som der slikt opplegg går til helvete enn tilfeller der det går bra. Og i de tilfellene det tilsynelatende går bra så lever og puster man kompromisser og for min del så ville ikke det være verdt det.

Men nå har jeg valgt vekk menn og forhold så lenge jeg har barn som bor hjemme og bo og leve fast med en mann er uaktuelt. Vil leve mitt eget liv og gjøre det jeg vil uten mas av en mann. :) 

Anonymkode: 5269d...ac3

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, jeg heier på mødre (og fedre) som klarer å la være å dra de de er kåte på inn i familien før det er nødvendig….

Anonymkode: c07c9...dce

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forståelig. Selv vet hun at hun vil ha alt ansvar for eget barn, men aner ikke om hun plutselig får ekstra ansvar som «mamma» for bonusbarn og at barnet vil  kunne slite med bonussøsken.

Anonymkode: 0d6f0...385

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skjønner henne kjempe godt. Jeg har alltid styrt laaaangt unna menn med barn fra før. Har aldri vært interessert i å gå inn i et forhold hvor du risikerer å måtte bo med andres barn. Det er da fullstendig lov å ha den preferansen eller blir du krenket av det liksom? 

Anonymkode: 5ebd4...78a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kunne du blitt samboer med en mann uten barn da?

Det blir litt som å si «du er velkommen til å bo med oss, men ikke barna dine, om du har det».

Fordi når man har barn så ønsker man det aller beste for de. 

Sjeldent er det til fordel for ett barn og dele forelderen sin med flere barn som ikke er søsken. 

Det handler litt om ressurs fordeling. 

Med en ekstra voksen så blir det flere resurser for barnet, selv om det ikke er far så blir det fortsatt ett netto pluss. 

Med en voksen og flere barns så risikerer man at man må ta bort resurser fra sitt eget barn for å gi til de andre barna. Regnestykket blir ikke like tydelig for det blir så mange ukjente faktorer. 

De fleste er ikke villige til å risikere at sitt barn går i minus. Selv om det også kan gå veldig bra i noen tilfeller. Vi utsetter ikke barna for slike prøveprosjekt uten at vi er veldig sikre på at det går bra (vet noen gjør det, men jeg synes de er svært egoistiske og korttenkte).

Det er ikke slik at de voksnes ønsket skal overkjøre barnas behov. 

Anonymkode: 23a32...4ff

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hadde jeg som 3 barnsmor nå blitt singel hadde jeg aldri gadd det maset om å finne ny mann, og heller bare levd singel og alene.

mine barn er viktigst, ikke pikk

Anonymkode: 0be4b...0dd

Deg om det :hoho:

Anonymkode: 18631...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er dette merkelig eller forståelig? Selv stusser jeg litt over dette. Hun kan vurdere å la en mann flytte inn og få hennes sønn til bonussønn, men mannen kan ikke ha med seg barn fra tidligere forhold?

Forståelig. Flere menn skulle også tenkt som henne.

Anonymkode: 41e38...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan forstå henne.

Er selv alene med et barn. 

Men så møtte jeg verdens nydeligste mann med de to fineste ungene.

Lang historie kort. Nå kjøper vi hus sammen 😅🥰

Nå anser vi hverandres barn som våre barn da. De er mine alle sammen.

Barnefar er minimalt involvert og deres mor er død.

Anonymkode: 86760...423

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Deg om det :hoho:

Anonymkode: 18631...7de

Så pikk er viktigere for deg en barna? 

Anonymkode: 2255c...0ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig forståelig. 

Bonusbarn skal matche de og. Og du skal matche med en potensiell klone av hennes X.. 

Jeg ser så hennes X i bonusbarna at det er ett problem. Xn hennes var en lat drittsekk, og er direkte kloning av far.. leve med de og den drittsekk oppførselen, uten å ha rettigheter som biologisk far til å korrigere oppførsel. 

Anonymkode: ba3d9...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...