Gå til innhold

Hun vil ikke ha bonusbarn?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har såvidt datet ei som sier hun er svært skeptisk til å få seg ny samboer. Hun bor alene med sin 8 år gamle sønn og gikk fra barnefar for ca ett år siden. Som jeg forstår det, er hun både skeptisk til å flytte inn med en ny mann overhodet (dårlig erfaring med eks-mannens bidragsevne), og hun ønsker ikke å presse på barnet bonussøsken osv. Hun sier at hun kunne vurdert å flytte inn med en mann om barnet var 100% med på det, men å flytte inn med en mann med barn, er uaktuelt. Hun skal altså ikke ha noen bonusbarn.

Er dette merkelig eller forståelig? Selv stusser jeg litt over dette. Hun kan vurdere å la en mann flytte inn og få hennes sønn til bonussønn, men mannen kan ikke ha med seg barn fra tidligere forhold?

Anonymkode: 7677f...314

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har såvidt datet ei som sier hun er svært skeptisk til å få seg ny samboer. Hun bor alene med sin 8 år gamle sønn og gikk fra barnefar for ca ett år siden. Som jeg forstår det, er hun både skeptisk til å flytte inn med en ny mann overhodet (dårlig erfaring med eks-mannens bidragsevne), og hun ønsker ikke å presse på barnet bonussøsken osv. Hun sier at hun kunne vurdert å flytte inn med en mann om barnet var 100% med på det, men å flytte inn med en mann med barn, er uaktuelt. Hun skal altså ikke ha noen bonusbarn.

Er dette merkelig eller forståelig? Selv stusser jeg litt over dette. Hun kan vurdere å la en mann flytte inn og få hennes sønn til bonussønn, men mannen kan ikke ha med seg barn fra tidligere forhold?

Selvfølgelig kan hun mene dette.

• Liker 31
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig forståelig. Litt dobbeltmoralsk muligens, men forståelig

Anonymkode: 5f2df...41e

• Liker 31
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun må vel få ha en preferanse? Finnes mange menn der ute som ikke vil ha dame med unger fra før og. 

Jeg er også kvinne og kunne aldri tenkt meg bonusbarn. Dvs, jeg kunne vært særboer med en mann med barn, men ikke slått sammen våre to familier.

Anonymkode: 3f6f4...674

• Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha barn selv betyr vel ikke at man er forpliktet til å bo sammen med andres? Det burde jo heller - som hun tydeligvis er fornuftig nok til å innse - innebære at man er mer selektiv på hvem man flytter sammen med, fordi man ikke bare har seg selv å ta hensyn til.

Det er heller ikke noen som tvinger en mann til å flytte sammen med hennes barn og bli bonusfar, det er den aktuelle mannens eget frie valg (forutsatt at ham er ønsket...).

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du har problemer med det, så avslutter du datingen. 

Du må være samboer? Er det ikke noe med å være i et forhold? 

Hun ønsker ikke en husholdning med mine, dine og evt våre. Det er fullt forståelig. Det er utrolig mange konflikter som kommer ut av det. Synes det er bra hun vet hva hun vil ha. 

Anonymkode: 6c797...8e0

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde jeg som 3 barnsmor nå blitt singel hadde jeg aldri gadd det maset om å finne ny mann, og heller bare levd singel og alene.

mine barn er viktigst, ikke pikk

Anonymkode: 0be4b...0dd

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ett år siden etter brudd og for tidlig for dem. Ingen vet hva som skjer om 10 år

Anonymkode: 17cb0...9f3

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er lik, etter bruddet datet jeg bare menn uten barn fordi jeg ikke ønsket meg bonusbarn med vanskelig eks på kjøpet😅

Det er lov å ha preferanser!

Fant etterhvert en mann uten barn som kom godt overens med mitt barn, og nå bor vi sammen.

Anonymkode: 917c2...16c

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt OK å ha preferanser faktisk.

Anonymkode: e4183...d3c

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri tenkt meg bonusbarn

ville mye heller bodd alene 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har 2 barn, skulle jeg bli singel kommer jeg ikke til å flytte sammen med en mann som har barn nei, forventer heller ikke at en mann vil flytte inn med meg og to barn heller bare så det er sagt. 

Anonymkode: 2255c...0ae

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er helt lik som henne. Har prøvd samboer med barn og det ble bare kaos. 
Nå lever jeg et lykkelig liv sammen med mine barn, og vil ikke komplisere det med ny mann og bonus barn. 
Tenker hun er en god mor som setter sønnens behov først

Anonymkode: e46ef...6ba

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Veldig fornuftig og rasjonell kvinne vil jeg heller si. Og ville sagt det samme om en mann sa det samme. 

Anonymkode: 9a703...8e5

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hadde jeg som 3 barnsmor nå blitt singel hadde jeg aldri gadd det maset om å finne ny mann, og heller bare levd singel og alene.

mine barn er viktigst, ikke pikk

Anonymkode: 0be4b...0dd

Skal si du vet hvordan du verdsetter en mann....

Anonymkode: 157f3...fd5

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Høres fornuftig ut. 

Både jeg og kjæresten har barn, og av den grunn er vi særboere. Livet hadde vært mye mindre komplisert om en av oss ikke hadde barn. 

Anonymkode: 1ed36...f97

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt forståelig. Hun har et barn. Får hun ny samboer må barnet forholde seg til ham. Har han barn, blir der enda fler for hennes barn å forholde seg til. Sier seg selv at jo flere som flytter inn, jo mer komplisert blir det. Enkel logikk. 

Anonymkode: 8212c...3fc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er vel forståelig det? Jeg vil heller ikke bo med andres barn.

Anonymkode: 15640...831

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun tenker på hva som er best for eget barn virker det som. Helt fair det tenker jeg. Men ting kan jo gå bra mellom bonussøsken også da. Min sønn kaller bonussøstrene for søstre, og omvendt. De er veldig sammensveiset og vanker i samme miljø alle tre. Men de er close i alder da. Og har kjent hverandre siden de er pitteliten. Det har nok litt å si.

Anonymkode: 58249...fd9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...