AnonymBruker Skrevet 8. mars #1 Skrevet 8. mars Hei Håper noen mødre (eller fedre) kanskje har svaret her. Jeg skal ta ut foreldrepermisjon i august og blir da beregnet for mai, juni og juli. Jeg får lønn for juli utbetalt 10. august. Er det sånn at jeg må ta ut permisjon fra typ 11. august da sånn at de rekker å få lønnsslippen for august med i beregningen? Eller hvordan fungerer dette? Jeg har et vikariat som går ut så jeg må være litt nøye med beregningen og tidspunkt. Anonymkode: c7e0c...5c5
AnonymBruker Skrevet 8. mars #2 Skrevet 8. mars Eller oppgir man bare månedslønn uten lønnslipp? ts Anonymkode: c7e0c...5c5
AnonymBruker Skrevet 9. mars #3 Skrevet 9. mars Det er de tre siste lønningene som gjelder og det er arbeidsgiver som rapporterer dette inn. Tror ikke de rekker lønnen i august om den kommer bare dagen før du tar ut permisjon. Du kan høre med arbeidsgiver hvor lenge før de sender inntektsmelding. Om de sender den f eks to uker før perm starter, og du tar ut perm 11. aug, så blir det lønnen utbetalt i mai, juni, juli som er grunnlaget (lønnsslippene for april, mai, juni). Jeg var i samme situasjon som deg i fjor, viste seg at de beregnet 6 mnd i mitt tilfelle da jeg kun hadde jobbet fulltid i 6 mnd etter endt utdanning før permisjonsstart. Anonymkode: eb122...ea2
AnonymBruker Skrevet 9. mars #4 Skrevet 9. mars Arbeidsgiver sender nok inn inntektsmelding ei god stund før du går ut i permisjon så her tar de nok utgangspunkt i april, mai og juni når de skal beregne foreldrepenger. Anonymkode: e7dd3...fc0
AnonymBruker Skrevet 9. mars #5 Skrevet 9. mars Arbeidsgiveren min sendte inntektsmelding fire uker før permisjonsstart, dvs 7 uker før termin. Anonymkode: d6a9a...b50
AnonymBruker Skrevet 9. mars #6 Skrevet 9. mars Du kan be arbeidsgiver vente med å sende inntektsmelding til de får med august. Men om det er 25 prosent differanse mellom årsinntekten du har hatt de 12 siste månedene og den årsinntekten arbeidsgiver opplyser om, må Nav fastsette inntektsgrunnlaget ved skjønn. Anonymkode: c0dbc...a0d
AnonymBruker Skrevet 9. mars #7 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan be arbeidsgiver vente med å sende inntektsmelding til de får med august. Men om det er 25 prosent differanse mellom årsinntekten du har hatt de 12 siste månedene og den årsinntekten arbeidsgiver opplyser om, må Nav fastsette inntektsgrunnlaget ved skjønn. Anonymkode: c0dbc...a0d Det er umulig hvis permissjonen starter i august. Man skal regne av de tre siste HELE mnd før perimisjonsstart. Siste mulige her er mai, juni og juli. Anonymkode: 7cf41...589
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå