AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:26 #1 Del Skrevet lørdag kl 19:26 Jeg er en dame i slutten av førtiårene som i ca et års tid har mistet helsen av å gå på jobb. Jeg jobber med de yngste barna i barnehagen og er utdannet bhglærer. Denne jobben har jeg hatt i snart ti år og jeg har aldri vært sykmeldt og er toppen to-tre dager borte fra jobb årlig. Den siste tiden har støy- og stressnivået på jobb gjort meg syk. Jeg går med kraftig hodepine, svimmelhet og kaster opp et par dager hver uke pga hodepinen. I går da jeg kom hjem fra jobb kjente jeg at jeg bare måtte legge meg fordi hodepinen førte til synsforstyrrelser. Jeg er dessverre ikke bedre i dag og gruer meg så fælt til ny uke på jobb. Jeg er redd noe skal skje med meg fordi jeg er så utslitt. Andre som har vært i liknende situasjon og har noen råd for hva som kan hjelpe? Anonymkode: 9d3a7...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:28 #2 Del Skrevet lørdag kl 19:28 Har du ikke vært til lege? At du plutselig får en slik endring av støy er viktig at du går til lege for! Anonymkode: 28dfe...5bb 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:30 #3 Del Skrevet lørdag kl 19:30 Sykmeld deg hverfall, ikke bra å være på jobb slik Anonymkode: 25c90...fbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:32 #4 Del Skrevet lørdag kl 19:32 Finne deg ny jobb? Anonymkode: 64442...778 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:34 #5 Del Skrevet lørdag kl 19:34 Hva sier legen din? Anonymkode: bc756...50e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:36 #6 Del Skrevet lørdag kl 19:36 Ts her, har ikke vært hos legen på et par år, men skal sette opp en time. Anonymkode: 9d3a7...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:36 #7 Del Skrevet lørdag kl 19:36 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sykmeld deg hverfall, ikke bra å være på jobb slik Anonymkode: 25c90...fbb Det er vel aller viktigst å finne ut hva årsaken er, så får heller legen bestemme om sykemelding er på sin plass. Anonymkode: 44bc6...6ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:38 #8 Del Skrevet lørdag kl 19:38 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): I går da jeg kom hjem fra jobb kjente jeg at jeg bare måtte legge meg fordi hodepinen førte til synsforstyrrelser. Anonymkode: 9d3a7...3dc Har du sjekket synet i det siste? Anonymkode: 74c8a...f42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:40 #9 Del Skrevet lørdag kl 19:40 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du sjekket synet i det siste? Anonymkode: 74c8a...f42 Ja det er fint, sjekket det i desember hos optiker. Ts Anonymkode: 9d3a7...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:50 #10 Del Skrevet lørdag kl 19:50 Du er i overgangsalder og dette er helt normalt. Det blir bedre. Fokuser på søvn, kosthold, trening og mosjon. Spis sunn mat og unngå alkohol og mye usunn mat. Ta en tur til lege og sjekk vitaminstatus. Anonymkode: 1673c...c2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:41 #11 Del Skrevet lørdag kl 20:41 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Du er i overgangsalder og dette er helt normalt. Det blir bedre. Fokuser på søvn, kosthold, trening og mosjon. Spis sunn mat og unngå alkohol og mye usunn mat. Ta en tur til lege og sjekk vitaminstatus. Anonymkode: 1673c...c2e Tenkte samme, typisk problemer pga overgangsalder og behov for omlegging av livet. Stresse ned, spise sunnere og sjekke vitaminstatus og ta seg en tur til gyn. Begynne på bioidentiske hormoner og vitamin og mineraltilskudd evt. kroppen går igjennom store endringer denne fasen i livet. Stress som du før taklet gjør også disse tingene verre i overgangsalder Anonymkode: f7cda...2c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:08 #12 Del Skrevet lørdag kl 21:08 Ts her. Dette med overgangsalder høres logisk ut. Det snakkes så altfor lite om dette. En ting jeg lurer på er hvordan jeg kan fortsette i jobben når jeg blir så utslitt at jeg blir syk? Anonymkode: 9d3a7...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:43 #13 Del Skrevet lørdag kl 22:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Dette med overgangsalder høres logisk ut. Det snakkes så altfor lite om dette. En ting jeg lurer på er hvordan jeg kan fortsette i jobben når jeg blir så utslitt at jeg blir syk? Anonymkode: 9d3a7...3dc Det må jo legen hjelpe deg med. Kanskje hverdagen blir bedre med hormontilskudd for eksempel. Og så må du sjekke ut evt andre mulige årsaker. Hvis det er en permanent tilstand, som det ikke er mulig å gjøre noe med, så må du kanskje vurdere å skifte jobb? Du kan jo ikke ha en jobb du ikke tåler på sikt.... Anonymkode: a33e0...5f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:50 #14 Del Skrevet lørdag kl 22:50 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det må jo legen hjelpe deg med. Kanskje hverdagen blir bedre med hormontilskudd for eksempel. Og så må du sjekke ut evt andre mulige årsaker. Hvis det er en permanent tilstand, som det ikke er mulig å gjøre noe med, så må du kanskje vurdere å skifte jobb? Du kan jo ikke ha en jobb du ikke tåler på sikt.... Anonymkode: a33e0...5f1 Ja jeg håper legen finner ut av det og at hormoner for eksempel kan hjelpe. Stresser meg litt å tenke på dette med jobbytte, jeg har jo master innenfor barnehagefeltet og ønsker jo ikke å begynne på en helt ny utdanning.. ts Anonymkode: 9d3a7...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet lørdag kl 22:57 #15 Del Skrevet lørdag kl 22:57 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er en dame i slutten av førtiårene som i ca et års tid har mistet helsen av å gå på jobb. Jeg jobber med de yngste barna i barnehagen og er utdannet bhglærer. Denne jobben har jeg hatt i snart ti år og jeg har aldri vært sykmeldt og er toppen to-tre dager borte fra jobb årlig. Den siste tiden har støy- og stressnivået på jobb gjort meg syk. Jeg går med kraftig hodepine, svimmelhet og kaster opp et par dager hver uke pga hodepinen. I går da jeg kom hjem fra jobb kjente jeg at jeg bare måtte legge meg fordi hodepinen førte til synsforstyrrelser. Jeg er dessverre ikke bedre i dag og gruer meg så fælt til ny uke på jobb. Jeg er redd noe skal skje med meg fordi jeg er så utslitt. Andre som har vært i liknende situasjon og har noen råd for hva som kan hjelpe? Anonymkode: 9d3a7...3dc Hei. Har du gått til legen? Det har gått fint på jobb i 9 år og nå siste året har det gått på helsen løs. Hva er annerledes siste året? Hvis du vet med sikkerhet at det er på grunn av jobben, da må du jo sterkt vurdere å bytte jobb. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:08 #16 Del Skrevet lørdag kl 23:08 Coachshinny skrev (7 minutter siden): Hei. Har du gått til legen? Det har gått fint på jobb i 9 år og nå siste året har det gått på helsen løs. Hva er annerledes siste året? Hvis du vet med sikkerhet at det er på grunn av jobben, da må du jo sterkt vurdere å bytte jobb. Skal sette opp legetime over helgen. Det er ikke noe jeg kan komme på som er annerledes dette året enn de foregående, bare at jeg regerer sånn på blant annet lyd og svært høyt arbeidstempo. Ikke anledning til å gå på toalettet, inntoning på barns behov mange ganger pr minitt osv. ts Anonymkode: 9d3a7...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:17 #17 Del Skrevet i går, 06:17 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skal sette opp legetime over helgen. Det er ikke noe jeg kan komme på som er annerledes dette året enn de foregående, bare at jeg regerer sånn på blant annet lyd og svært høyt arbeidstempo. Ikke anledning til å gå på toalettet, inntoning på barns behov mange ganger pr minitt osv. ts Anonymkode: 9d3a7...3dc Du bør sjekke om du har migrene. Anonymkode: 0061f...520 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #18 Del Skrevet 23 timer siden Jeg tenker også på migrene basert på de symptomene du beskriver. Jeg jobber i småbarnsavdeling, og har migrene som er klart påvirket av hormonelle endringer. Hos meg ble det mye bedre etter svangerskapene mine, og nå har jeg hormonspiral og merker lite svingninger. Moren min hadde det på samme måte, og ble mye verre og avhengig av migrenemedisin en periode ifbm. overgangsalderen. Så gå til legen Du bør utredes for å finne ut hva som skjer. Og jeg kan jo skrive under på at du har en stressende jobb, kanskje kan og må noe tilrettelegges der. Siden dette er noe relativt nytt og ikke noe du har slitt med alle de andre årene i samme jobb, så vil jeg tro det er enten det berømte begeret som flyter over nå pga. stress som har bygget seg opp over tid eller en tilstand som har oppstått eller blitt forverret hos deg nå eller gjerne en blanding. Og det kan finnes hjelp å få. Men du skal i hvert fall ikke ha det slik du beskriver nå. Anonymkode: aba64...61e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #19 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg tenker også på migrene basert på de symptomene du beskriver. Jeg jobber i småbarnsavdeling, og har migrene som er klart påvirket av hormonelle endringer. Hos meg ble det mye bedre etter svangerskapene mine, og nå har jeg hormonspiral og merker lite svingninger. Moren min hadde det på samme måte, og ble mye verre og avhengig av migrenemedisin en periode ifbm. overgangsalderen. Så gå til legen Du bør utredes for å finne ut hva som skjer. Og jeg kan jo skrive under på at du har en stressende jobb, kanskje kan og må noe tilrettelegges der. Siden dette er noe relativt nytt og ikke noe du har slitt med alle de andre årene i samme jobb, så vil jeg tro det er enten det berømte begeret som flyter over nå pga. stress som har bygget seg opp over tid eller en tilstand som har oppstått eller blitt forverret hos deg nå eller gjerne en blanding. Og det kan finnes hjelp å få. Men du skal i hvert fall ikke ha det slik du beskriver nå. Anonymkode: aba64...61e Tusen takk for gode ord, jeg skal få sjekket dette ut, klarer ikke gå sånn mer da livskvaliteten påvirkes noe voldsomt❤️ts Anonymkode: 9d3a7...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 10 timer siden #20 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (23 timer siden): Skal sette opp legetime over helgen. Det er ikke noe jeg kan komme på som er annerledes dette året enn de foregående, bare at jeg regerer sånn på blant annet lyd og svært høyt arbeidstempo. Ikke anledning til å gå på toalettet, inntoning på barns behov mange ganger pr minitt osv. ts Anonymkode: 9d3a7...3dc Skjønner, altså stort arbeidspress og lite mulighet til noen form for pause.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå