Gå til innhold

Hvordan fortelle en umoden mann at han er umoden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har meg selv å takke... Involvert meg med en mann som er 8 år yngre (jeg er bare 31) og jeg har virkelig vært stokk dum. Ikke kan vi føre en seriøs diskusjon om noe, ikke kan vi snakke om viktige ting, det er lite dybde i samtalene våre. Vi har det morsomt sammen og har en stor felles interesse, men det er egentlig det eneste. Ikke hatt sex heldigvis! 

Han kommer ofte med uttalelser som er helt bak mål, og jeg syns han fremstår umoden. Samtidig mener jeg jo at han skal få mene det han vil, men med tanke på at vi er så uenige og at syns han er umoden så vil det ikke fungere videre for meg i det hele tatt. Han er en flott mann som fint kan finne noen på sin egen alder, eneste grunnen til at han er ute etter meg er at jeg er eldre enn han og han syns jeg er pen (han har en greie for damer som er eldre). Men jeg orker ikke dette her, jeg føler meg ekstremt mye eldre enn han. 

Hvordan går jeg frem her? Slik jeg kjenner han blir han nok hysterisk om jeg sier han er umoden. Han er veldig usikker dessverre, så jeg vil trå varsomt her og ikke ødelegge han fullstendig. 

Anonymkode: 729c1...e12

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si det nøyaktig som det er? Det du forklarer her er ikke et helt nytt konsept og folk flest ville forstått at motsetninger ikke alltid tiltrekker hverandre. 

Anonymkode: 7aac5...7ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Si det nøyaktig som det er? Det du forklarer her er ikke et helt nytt konsept og folk flest ville forstått at motsetninger ikke alltid tiltrekker hverandre. 

Hadde han vært like gammel som meg og "moden nok" til å ta imot kritikk uten å få fullstendig sammenbrudd så hadde jeg vært mer direkte, men han her er det annerledes med. Jeg har egentlig lyst til å dra en hvit løgn, det er dårlig gjort men han er helt på bunn når det kommer til selvtillit og jeg vil ikke gjøre det verre. 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke spørsmålet. Du har reflektert over det og kommet til den logiske konklusjonen. Hva ønsker du? Bekreftelse? 

Ja du har rett. Ikke ødelegg gutten. 

Anonymkode: 5fa64...e49

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i helsiki skal du fortelle han hva du mener er galt med han?? 

Si at dere ikke passer som kjærester. 

Dette er faktisk det modne å gjøre. Å skylde på hans umodenhet er ikke veldig modent. Hva skal han med den informasjonen? 

Anonymkode: 9fe67...230

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke spørsmålet. Du har reflektert over det og kommet til den logiske konklusjonen. Hva ønsker du? Bekreftelse? 

Ja du har rett. Ikke ødelegg gutten. 

Anonymkode: 5fa64...e49

Vel, han blir ødelagt av det her, så spørsmålet er hvordan jeg kan ødelegge minst mulig. 

Skrevet

Hva er det han sier og gjør som er umodent?

AnonymBruker
Skrevet

Bare si at du ikke er interessert? Du trenger ikke gi en grunn

Anonymkode: 5821a...f0e

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i helsiki skal du fortelle han hva du mener er galt med han?? 

Si at dere ikke passer som kjærester. 

Dette er faktisk det modne å gjøre. Å skylde på hans umodenhet er ikke veldig modent. Hva skal han med den informasjonen? 

Og da blir det et jævlig rabalder om "jammen jeg vil ha en grunn, gi meg en grunn, dette er ikke bra nok". Han skal alltid ha en grunn til alt. 

Men takk for innspillet ditt og jeg er jo i utgangspunktet enig med deg. Ikke noen grunn til å bli grinete på meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Når du involverer deg med en på 23, så kan du ikke akkurat forvente at han skal være så veldig moden. Han er jo knapt voksen. Frontallappen hans er vel bare så vidt ferdig utviklet. 

Anonymkode: f2ec6...72c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa til han helt i starten at jeg er usikker på dette med aldersforskjellen. Tenker jeg skal gi det som grunn for det er jo sant. Det er for stor aldersforskjell og jeg syns det blir en "dårlig" match for noe mer seriøst. Og nei jeg vil ikke ha sex. 

Problem løst. Måtte bare lufte det et sted.. 

AnonymBruker
Skrevet

Og da blir det et jævlig rabalder om "jammen jeg vil ha en grunn, gi meg en grunn, dette er ikke bra nok". Han skal alltid ha en grunn til alt. 

Men takk for innspillet ditt og jeg er jo i utgangspunktet enig med deg. Ikke noen grunn til å bli grinete på meg. 

Vi er for ulike, ikke riktige følelser, ikke riktig match. 

Du forteller selvsagt ikke mennesker du skal dumpe alle deres feil. Herlighet. Det er nok at du avslutter relasjonen. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Når du involverer deg med en på 23, så kan du ikke akkurat forvente at han skal være så veldig moden. Han er jo knapt voksen. Frontallappen hans er vel bare så vidt ferdig utviklet. 

Ja altså det har jeg merka. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde han vært like gammel som meg og "moden nok" til å ta imot kritikk uten å få fullstendig sammenbrudd så hadde jeg vært mer direkte, men han her er det annerledes med. Jeg har egentlig lyst til å dra en hvit løgn, det er dårlig gjort men han er helt på bunn når det kommer til selvtillit og jeg vil ikke gjøre det verre. 

Hva har det å si om han blir sint hvis du skal kutte han ut likevel?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vedkommende var da ikke grinete på deg. Kanskje det er du som er umoden. Tåler du ikke mer motstand enn dette, så er du ikke så veldig voksen du heller.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi er for ulike, ikke riktige følelser, ikke riktig match. 

Du forteller selvsagt ikke mennesker du skal dumpe alle deres feil. Herlighet. Det er nok at du avslutter relasjonen. 

La meg kort oppsummere: 

1. Jeg vil avslutte, fordi jeg syns han er umoden. Jeg presiserer at han skal få være den han er, men at for meg er han umoden (dette er mine tanker, som jeg skriver i starten av tråden, les det igjen). 
2. Jeg presiserer at han har dårlig selvtillit og at jeg ikke vil gjøre noe verre. 
3. Med andre ord har jeg ikke tenkt å "fortelle han om alle hans feil". 

Du minner meg veldig mye om han i svarene forresten. Så ja, det er slitsomt så det holder. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vedkommende var da ikke grinete på deg. Kanskje det er du som er umoden. Tåler du ikke mer motstand enn dette, så er du ikke så veldig voksen du heller.

Jeg takker for innspillet og er i utgangspunktet enig. Hva er det med folk her inne i kveld? 

• Nyttig 1
Skrevet

Dere har jo ikke hatt sex engang. Det er bare å si at det kjennes feil. Og nå har du lært at det er greit at frontallappen er ferdig utviklet:) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager skal du finne en måte å si at han er umoden? Det får det til å høres ut som du er umoden. Du kan avslutte relasjonen uten å komme med anklager og dømminger av hans karakter. 

Du sier også at han må ta i mot kritikk, hvorfor det? Igjen, du skal avslutte en relasjon, du trenger verken kalle ham ting (umoden, barnslig, whatever) eller kritisere. Sett grenser for deg selv, ingen andre. 

Anonymkode: 5748a...de7

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

La meg kort oppsummere: 

1. Jeg vil avslutte, fordi jeg syns han er umoden. Jeg presiserer at han skal få være den han er, men at for meg er han umoden (dette er mine tanker, som jeg skriver i starten av tråden, les det igjen). 
2. Jeg presiserer at han har dårlig selvtillit og at jeg ikke vil gjøre noe verre. 
3. Med andre ord har jeg ikke tenkt å "fortelle han om alle hans feil". 

Du minner meg veldig mye om han i svarene forresten. Så ja, det er slitsomt så det holder. 

Du virker barnslig selv?

brukeren du siterte ga helt gode grunner du kan gi.

Anonymkode: 5821a...f0e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...