AnonymBruker Skrevet 8. mars #1 Skrevet 8. mars Hei, Noen som har født i sykebil? Hvordan var det? Bor to timer unna sykehus. Min største frykt, eller er iallfall høyt på listen. Anonymkode: 21b26...f5b
AnonymBruker Skrevet 8. mars #2 Skrevet 8. mars Ca 100 barn fødes i ambulanse hvert år, av over 55 000 årlige barnefødsler. Så risikoen er veldig veldig lav. Skjønner at det er noe du frykter, men det er heldigvis veldig uvanlig også for de som bor langt unna sykehus. Vet det ikke var det du spurte om, men ville bare trøste deg med litt statistikk. Anonymkode: 1f34e...5e9 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars #3 Skrevet 8. mars Hvorfor frykter du det? De fødslene som skjer i sykebil er ofte ukompliserte, og går ganske fort og greit. Det er der for man ikke rekker inn. Har vært med som helsepersonell, og hadde inntrykk av at det var en god opplevelse for den fødende. Anonymkode: 04e33...9d8
AnonymBruker Skrevet 8. mars #4 Skrevet 8. mars Ei venninne gjorde det. Hu har ikke noe negativ opplevelse med det. Det gikk såpass fort at hun hverken rakk å bli sliten eller få vondt (neste gang fikk hun ikke vente et øyeblikk med å ringe for å få ambulanse med jordmor). De raske fødslene er gjerne ukompliserte siden babyen er raskt ute, livmoren er ikke utslitt og kan derfor raskere trekke seg sammen etc. Jeg bor selv litt over 2 timer unna. Med barn nr 2 hadde jeg sykebil fra vi var kommet nesten halveis fordi jeg ikke lenger følte meg trygg i bilen og begynte å få temmelig vondt, men med tanke på når han var født så hadde jeg kunne kjøre strekningen 10 ganger 🙃 er du førstegangs så hadde jeg ikke vært bekymret. Og det å ligge i en ambulanse var mange ganger mer behagelig enn å sitte i bil, som gjorde at jeg slappet av og fikk mindre vondt takket være det. Var også beroligende å vite at jeg fikk hjelp der og da om det var nødvendig. Anonymkode: 5aa7f...e6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå