Gå til innhold

Kristiansand! Hvilke erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle byer har de samme utfordringene.... Eneste forskjell er hvor mange mennesker som tar del i den eksakte problemstillingen og hvor synlig den er i bybildet generelt....

I store byer er negative problemer mer synlige, eksempelvis rus og kriminalitet.... I mindre byer er det motsatt, til gjengjeld ser man ofte kirken og det mer spirituelle.

Men bare fordi noe ikke er synlig, da betyr det ikke at det ikke eksisterer...!!! 

Med andre ord.... Kristiansand er lik alle andre byer...! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bor her. Innflytter fra Vestlandet. Liker ikke folka her. Liker ikke byen. Hvorfor vil du bo nær sentrum? Sentrum er jo bare dritt.  Gleder meg til å flytte her ifra. Været er også dritkjedelig. Aldri noe action. Stygg dialekt.

Anonymkode: bff37...4d6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det gjør man til en viss grad, men på Sørlandet er det Kristiansand som har de store utfordringene knyttet til dette. Jeg jobber med dette, og ville aldri hatt barn og bodd i Kristiansand med tanke på Utfordringene som er i byen. 

Anonymkode: 04766...a93

Ja det er helt sant. Har vært drap på Lund og på Sørlandssenteret gjort av ungdom. Mye dritt blant de unge. Voldelige jentegjenger m.m. Har siden jeg flyttet her vært overrasket over hvor dårlig ungdomsmiljø det er her og hvor unge de er når de begynner med kriminalitet.  11-12  års alder.

Anonymkode: bff37...4d6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det gjør man til en viss grad, men på Sørlandet er det Kristiansand som har de store utfordringene knyttet til dette. Jeg jobber med dette, og ville aldri hatt barn og bodd i Kristiansand med tanke på Utfordringene som er i byen. 

Anonymkode: 04766...a93

Jeg har hatt barn på Grim skole som alle her advarer mot men de har ikke vært involvert i dårlige miljøer. Det gjelder noen men langt fra alle.  Det er ikke farlig å vokse opp i Kristiansand, ikke noe verre enn i andre større byer. 

Anonymkode: 5dd28...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som Lund passer best. Eventuelt Gimlekollen/Fagerholt men det er litt lengre unna byen. Det er også mange barnefamilier på Justneshalvøya, det er et typisk nyetablert byggefelt. Søm og Hånes er også fint men (for) langt unna byen. 

Det er veldig mye om menighet/religiøst på Flekkerøya og i Randesund, så ville ikke flytta dit med mindre den slags appellerer til deg. Grim er litt lotto. Slettheia, Tinnheia og Hellemyr også. 

Anonymkode: b2fbb...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lauvåsen er full av familier hvor ene parten kommer utenbys fra og den andre er lokalt fra Kristiansand. Ville vurdert det, det er lettere å komme i kontakt med naboene der ene parten er nordlending 😅

Anonymkode: dd2d8...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lauvåsen er full av familier hvor ene parten kommer utenbys fra og den andre er lokalt fra Kristiansand. Ville vurdert det, det er lettere å komme i kontakt med naboene der ene parten er nordlending 😅

Anonymkode: dd2d8...af9

Signerer denne. Masse barnefamilier, og er barna små vil de få starte på en helt nybygget barneskole og etter hvert ungdomsskole(den bygges i Lauvåsen) Masse fin natur rett utenfor døra, og kort vei til Sørlandsparken og Hamresandveien.  Hånes er også fint, men velg riktig område(etablerte enebolig områder) 

Og ang tøft ungdomsmiljø, det er bestemte gjenger som står for svært mye av kriminaliteten. Har ikke opplevd noe tøft miljø på østsiden av byen i hvert fall.

Anonymkode: 53a14...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er født og oppvokst i Kristiansand, men bor heldigvis nå en annen plass. Det er en flott by å besøke på sommeren, men jeg ville ikke bodd der med mine barn. 

Det er som flere sier, alltid vært og er kjent for et tøft og vanskelig ungdomsmiljø. Det er mye arbeidsledighet/uføre og mange som sliter med alkohol og rus. Husker jeg gikk i klasse med flere som var tilknyttet barnevernet i en eller annen form. 

Gjør god research på hvor dere bosetter dere. Jeg vet dessverre ikke om det er noen plasser som er bedre enn andre nå.

Anonymkode: 2196f...994

Er det negativt å være tilknyttet bv i en eller annen form? Kan du utdype det litt mer? Ville du ikke latt ditt barn leke med et barn som har bv tiltak? Tenker du automatisk noe om foreldrene?

Anonymkode: 98a65...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...