AnonymBruker Skrevet i går, 18:33 #1 Del Skrevet i går, 18:33 Vi flytter til krsand om 1 års tid. Noen som har erfaringer på godt og vondt og kan legge igjen en liten kommentar ? vi lurer på hvor vi burde flytte og hvor det er mest barnevennlig. viktig for oss er et godt idrettsmiljø for barn med muligheter, nærhet til natur/strand, nærhet til sentrum (trenger ikke være gåavstand), godt skolemiljø (barna våre er små) og generelt nærhet til det meste. Og god barnehage i nærheten og positivt miljø i byggefelt Anonymkode: 69448...e1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:38 #2 Del Skrevet i går, 18:38 Norges største drittby. Hilsen utflytter. Anonymkode: ab9f8...3f8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:41 #3 Del Skrevet i går, 18:41 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Norges største drittby. Hilsen utflytter. Anonymkode: ab9f8...3f8 Kjenner meg ikke igjen i de over. Tilflytter. Kristiansand har hyggelige mennesker, og mye fin natur i kort avstand. Trygt, fin temperatur og hyggelige mennesker! Anonymkode: 2a3c1...bf6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:42 #4 Del Skrevet i går, 18:42 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Norges største drittby. Hilsen utflytter. Anonymkode: ab9f8...3f8 Hvorfor det? Og hvor flyttet du Anonymkode: 69448...e1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:43 #5 Del Skrevet i går, 18:43 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjenner meg ikke igjen i de over. Tilflytter. Kristiansand har hyggelige mennesker, og mye fin natur i kort avstand. Trygt, fin temperatur og hyggelige mennesker! Anonymkode: 2a3c1...bf6 Har du noen tips å komme med?☺️ Anonymkode: 69448...e1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:44 #6 Del Skrevet i går, 18:44 Mange fine turområder. Mye harde ungdomsmiljø og dårlig skolemiljø på ungdomstrinnet. Men om barna dine er små er ikke det så relevant. Jeg ville undersøkt litt ekstra om området dere flytter til er veldig religiøst, det er flere og flere kristne privatskoler som popper opp, og skaper lukkede miljø med mye utestenging. Anonymkode: 04766...a93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:49 #7 Del Skrevet i går, 18:49 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor det? Og hvor flyttet du Anonymkode: 69448...e1e Jeg ble mobbet gjennom hele skolegangen. fordi min far var alkoholiker. Flyttet til Telemark. Anonymkode: ab9f8...3f8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:51 #8 Del Skrevet i går, 18:51 Jeg har alltid likt meg godt i Kristiansand! Det finnes mange ulike boligområder, men det kommer jo litt an på hvilken prisklasse dere ser etter hus i? Hvis dere ønsker gangavstand er det vel Lund eller Grim som er mest aktuelt. Eg og Kvadraturen er forsåvidt et alternativ, men tenker de to første er mer familievennlige? Lund er nok litt dyrere enn Grim, og mer et statusområde om det er viktig for dere. Jeg har alltid syns Skaugo- og Kokleheia-områdene er fine. Rett ved Jegersberg og kort vei til byen, samtidig som det ligger praktisk talt inni Jegersberg («marka»). Det sogner til skolene på Lund. Anonymkode: fa8ab...e82 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:52 #9 Del Skrevet i går, 18:52 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mange fine turområder. Mye harde ungdomsmiljø og dårlig skolemiljø på ungdomstrinnet. Men om barna dine er små er ikke det så relevant. Jeg ville undersøkt litt ekstra om området dere flytter til er veldig religiøst, det er flere og flere kristne privatskoler som popper opp, og skaper lukkede miljø med mye utestenging. Anonymkode: 04766...a93 De harde ungdomsmiljøene tror jeg man finner overalt dessverre. Anonymkode: fa8ab...e82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:31 #10 Del Skrevet i går, 19:31 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): De harde ungdomsmiljøene tror jeg man finner overalt dessverre. Anonymkode: fa8ab...e82 Det gjør man til en viss grad, men på Sørlandet er det Kristiansand som har de store utfordringene knyttet til dette. Jeg jobber med dette, og ville aldri hatt barn og bodd i Kristiansand med tanke på Utfordringene som er i byen. Anonymkode: 04766...a93 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:39 #11 Del Skrevet i går, 19:39 Jeg ville bodd på østsiden og unngått familiebarnehager. Kristansand er en kjempe fin og barnevennlig by men det er en by svært preget av dårlige sosiale holdninger, svært mye sladder, uvitenhet og krampaktige holdninger. Anonymkode: 9a539...9a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:53 #12 Del Skrevet i går, 19:53 Jeg er født og oppvokst i Kristiansand, men bor heldigvis nå en annen plass. Det er en flott by å besøke på sommeren, men jeg ville ikke bodd der med mine barn. Det er som flere sier, alltid vært og er kjent for et tøft og vanskelig ungdomsmiljø. Det er mye arbeidsledighet/uføre og mange som sliter med alkohol og rus. Husker jeg gikk i klasse med flere som var tilknyttet barnevernet i en eller annen form. Gjør god research på hvor dere bosetter dere. Jeg vet dessverre ikke om det er noen plasser som er bedre enn andre nå. Anonymkode: 2196f...994 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #13 Del Skrevet 23 timer siden Jeg har selv tenåringer og de har ikke hatt problemer med verken dårlige ungdomsmiljø eller religiøse miljøer. Liker meg i Vågsbygd. Nært sjø og natur og en kort kjøretur fra sentrum. Anonymkode: 5dd28...6d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #14 Del Skrevet 23 timer siden Hold deg LANGT unna Grim. Mest belastede skolen i Kristiansand. Hold deg på øst-siden så går det bra 😊 Anonymkode: e7e91...825 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #15 Del Skrevet 23 timer siden Jeg ville unngått Slettheia, Grim, Suldalen, obs på Tinnheia og Hellemyr. Hellemyr skal være bedre, men sokner til ungdomsskolen på Grim. Vært en jentegjeng som har herjet på Grim, men det kan være bedre når dine barm kommer dit. Flekkerøya er en hit or miss, men jeg hadde droppet å flytte dit også. Det er mer lukket miljø. En vil alltid finne noen som har negative erfaringer om noen steder. Jeg har ikke noe problem med hele vestsiden som jeg ser enkelte tar opp i tråder her. Det har vært flere tråder i det siste om Kristiansand. Randesund, og Ik våg er blant to gode klubber på hver sin ende av byen, men det er mange flere. Jeg liker best turområdene i Vågsbygdskauen, Voie, og Jegersberg, men Bymarka (inkludert Baneheia), og Flekkerøya er også fint for å ta noe. Det er også turområder på Søm, Randesund, Hamresanden, Suldalen, Hellemyr, Odderøya med flere. Turområder er det mye av. Langs metrolinjene er det godt med busser, men ganske ok de fleste steder ellers også. Obs på at det ingen steder i hele Kristiansand går buss før 9 tiden på søndager. Jeg er selv innflytter og bodd i byen i 20 år, og litt ulike steder, men trives godt fra Fagerholt og innover mot Justnes og Justvik, og bor i det området nå. Just idrettslag hører jeg masse bra om. Det er et tøft ungdomsmiljø mange steder, men også mange ungdom som vokser opp i Kristiansand uten å merke så mye til det. Anonymkode: 4a5a9...2b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #16 Del Skrevet 23 timer siden Hånes/Lauvåsen. Anonymkode: ccc12...4dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 23 timer siden #17 Del Skrevet 23 timer siden Gimle eller Lund er de beste områdene. Lund er hakket mer mangfoldig på godt og vondt. Velg øverst på Lund mot Oddernes eller nederst i Kuholmen-området. Resten er ikke mye å snakke om. Flekkerøya og Andøya er lukket, Presteheia kanskje litt det samme men mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 23 timer siden #18 Del Skrevet 23 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hånes/Lauvåsen. Anonymkode: ccc12...4dd Nei. Samme med Søm og Justnes. Endret 23 timer siden av Snok1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #19 Del Skrevet 23 timer siden Kristiansand er en flott ferieby med å bo der blir noe annet. Anonymkode: 08b15...7bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #20 Del Skrevet 23 timer siden Jeg har bodd i Kristiansand i over 20 år, er nordfra. Jeg synes byen er fin og blir tatt godt vare på. Kristiansand kommune er flinke til å ta vare på byen, fasader, blomster og bygninger. Mye vakker natur i umiddelbar nærhet. Blant annet Baneheia, Jegersberg og Vågsbygdskauen. Veldig mange fine badevann på sommeren og alltid noe som skjer. Når det er sagt, så har jeg aldri trivdes med menneskene her. Mye fordommer og baksnakking blant voksne folk. Jeg har aldri fått venner som er fra Kristiansand, men har fått venner som er tilflyttere. Jeg har hatt problemer med å finne min sosiale plass i jobb og har også slitt mye med mistrivsel i foreldregrupper. Mine barn er voksne nå, men er født og oppvokst i Kristiansand. Vil gjenta det som står over her. Grim er belastende for ungdommer. Jeg tror østsiden av byen er bra og kanskje Vågsbygd eller søgne? Lykke til, håper det blir fint for dere i Kristiansand. Hvor flytter dere fra? Anonymkode: fda73...de5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå