AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:25 #81 Del Skrevet lørdag kl 20:25 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man gir da ikke opp barne sine om man har samvær annenhver helg? Selv om deres far var utro, kan han jo være en fullt kompetent omsorgsperson? Hvis han både har økonomiske og emosjonelle ressurser til å ha daglig omsorg for barna sine, hva er galt med det? Det er 8.mars i dag, men her inne er det visst bare mor som duger. Anonymkode: 99f1a...c57 At noen menn fremdeles er så old- time dumme/uansvarlige at de synes det er tilstrekkelig å være pappa annenhver helg betyr ikke at kvinner nå bør bli like dumme/uansvarlige. 50/50 er det normale for to oppegående foreldre nå. Anonymkode: 5e9f5...bc4 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:29 #82 Del Skrevet lørdag kl 20:29 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du vil jo ikke. Du sier de to største ikke kan dele rom. Jo det kan dem. Må man så må man. Foreldrene til eksen min lå på stua i over 10 år. Jeg møtte han når han var 18 år. Slik gjorde dem til dem hadde penger til å kjøpe noe større. Slik gjorde man jo før å. 10 barn i et lite hus. Jeg tenker må man så må man. Man klarer det vettu. Vi er bare så vant med at vi alle skal ha sin egen soverom. Anonymkode: c8460...5ea Nei det er ikke alltid man kan dele rom uansett , herlighet altså Anonymkode: 95c9c...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:31 #83 Del Skrevet lørdag kl 20:31 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei det er ikke alltid man kan dele rom uansett , herlighet altså Anonymkode: 95c9c...2fa Nei så får man vokse opp uten mamma da, herlighet altså. Sånn er det bare avogtil. Og i gamle dager sov noen på stua og noen på kjøkkenet, men i disse moderne tider så er det annerledes. Anonymkode: ed3d7...277 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:31 #84 Del Skrevet lørdag kl 20:31 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Altså, far har drevet på å vært utro, og nå mener han at han skal ha et nyfødt barn hos seg 80% av tiden ? Jeg tror dere voksne må lande litt og tenke på barna og hva de trenger. Så okay, de to store skal bo hos deg 100%. men husk de er så store at de snart flytter ut. Så de kan dele rom. du og de to små kan dele et rom. Og så kan de to store jobbe litt og hjelpe deg med de små. Dere er jo en familie. Anonymkode: ed3d7...277 Barnet er ikke nyfødt og han kan være god pappa Anonymkode: 95c9c...2fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:32 #85 Del Skrevet lørdag kl 20:32 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei så får man vokse opp uten mamma da, herlighet altså. Sånn er det bare avogtil. Og i gamle dager sov noen på stua og noen på kjøkkenet, men i disse moderne tider så er det annerledes. Anonymkode: ed3d7...277 Skjerp deg ! Kan være mange grunner til at man ikke kan dele Anonymkode: 95c9c...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet lørdag kl 20:32 #86 Del Skrevet lørdag kl 20:32 Du virker å ha bestemt deg. Jeg tror du helt fint kan trykke hele familien inn i et kott om du vil, men om du ikke vil, nei, da går det ikke. Du kan leie trangt, søke om startlån og så kjøpe. Men alt handler om vilje. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:35 #87 Del Skrevet lørdag kl 20:35 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har totalt 4 barn. Fikk mine to første med tidligere ektemann, som døde av sykdom. Møtte etter en del år en ny mann. Vi var lykkelige og fikk to barn sammen. Familie på 6. Våre to barn som vi har sammen er veldig små. Da minsten var 3 uker oppdaget jeg at han var utro og i et forhold med en ny. Jeg ønsket å redde forholdet, gå i terapi, forsøke osv, men han ville ikke. Alt i alt så endte deres forhold med brudd og vi skal nå selge vårt felles hus. Her vi bor er det dyrt å leve og jeg kan ikke flytte ut av kommunen (pga samvær og regler). Jeg har ikke sjans til å eie et hjem hvor jeg kan huse alle mine 4 barn, og blir nå antagelig nødt til å kun se de to yngste annenhver helg. De to eldste barna har jo bare meg og bor 100% hos meg. Jeg er i så stor sorg at jeg ikke klarer å se forbi tårene tidvis. Barnefar virker godt fornøyd med dette utfallet og sier det funger bra for han. Føler meg selvsagt helt låst opp i et hjørne og med hender og bein bundet. Rett og slett en grusom situasjon. Vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver her, men jeg er bare så ufattelig trist og lei meg. Anonymkode: cf29f...64b Jeg endte nettopp med å flytte ut av kommunen med 3 barn. Må betale mer enn jeg hadde tenkt, bo i sentrum og kun ha to soverom. Men det går. Anonymkode: 54e64...69b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:36 #88 Del Skrevet lørdag kl 20:36 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har totalt 4 barn. Fikk mine to første med tidligere ektemann, som døde av sykdom. Møtte etter en del år en ny mann. Vi var lykkelige og fikk to barn sammen. Familie på 6. Våre to barn som vi har sammen er veldig små. Da minsten var 3 uker oppdaget jeg at han var utro og i et forhold med en ny. Jeg ønsket å redde forholdet, gå i terapi, forsøke osv, men han ville ikke. Alt i alt så endte deres forhold med brudd og vi skal nå selge vårt felles hus. Her vi bor er det dyrt å leve og jeg kan ikke flytte ut av kommunen (pga samvær og regler). Jeg har ikke sjans til å eie et hjem hvor jeg kan huse alle mine 4 barn, og blir nå antagelig nødt til å kun se de to yngste annenhver helg. De to eldste barna har jo bare meg og bor 100% hos meg. Jeg er i så stor sorg at jeg ikke klarer å se forbi tårene tidvis. Barnefar virker godt fornøyd med dette utfallet og sier det funger bra for han. Føler meg selvsagt helt låst opp i et hjørne og med hender og bein bundet. Rett og slett en grusom situasjon. Vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver her, men jeg er bare så ufattelig trist og lei meg. Anonymkode: cf29f...64b Hvor gamle er barna og hva er kjønn på de to eldste og de to yngste? Hva er forskjellen i pris på leie 3 soverom vs 2 soverom? Anonymkode: 88a18...350 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:37 #89 Del Skrevet lørdag kl 20:37 Som noen foreslo, søk bostøtte også Anonymkode: cbcb5...543 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet lørdag kl 20:37 #90 Del Skrevet lørdag kl 20:37 Vi har egentlig helt syk standard i Norge på hvor mye plass vi syntes vi trenger. Dere kan leie og barna kan dele rom 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:37 #91 Del Skrevet lørdag kl 20:37 Barn kan bytte barnehage Anonymkode: 54e64...69b 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:41 #92 Del Skrevet lørdag kl 20:41 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet ikke, men jeg tviler på jeg vil klare å få så mye som 3 soverom en gang. De to eldste kan ikke dele rom, det vil simpelthen ikke gå. Og om jeg flytter ut av kommunen, vil jeg måtte kjøre ekstremt lang til barnehage, hvilket heller ikke er rettferdig for de minste. Kan ikke se hvordan man skal få til alt dette med jobb, skole og barnehage. Det beste og mest stabile for dem blir nok farens «vinn». Og det ironiske er at jeg må flytte bort fra min hjemkommune, mens han som var tilflytter, får bli. Jeg er bare så utrolig lei meg. Anonymkode: cf29f...64b Du kan søke husbanken om lån til hus. Vet ikke hvor du bor. Men med så mange barn, skal du ha store sjanser der Anonymkode: 74ca2...cd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:44 #93 Del Skrevet lørdag kl 20:44 Du sier selvsagt ikke fra deg barna, kommer ikke langt med å gjøre seg til et offer. Du har fått så mange flotte og gode råd her så nå må du være litt løsnings orientert her og prioritere minstebarna og deres utvikling og. Det er tross alt dere voksne som har satt dere i denne situasjonen men det er barna som må betale for det. Anonymkode: 5211f...5c3 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:45 #94 Del Skrevet lørdag kl 20:45 Kan du søke husbanken lån om å overta huset du bor i ? Eier du noe der? Har du mulighet å avtale at eksen flytter å du "leier" delen av huset du ikke Eier? Siden han var så dust? Anonymkode: 88a18...350 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:48 #95 Del Skrevet lørdag kl 20:48 Flytt til noe lite..men ikke gi opp samvær. Du slipper å betale bidrag også så der sparer du penger du kan legge i bosted. Er han en god pappa da? Om han droppa alt og dro med elskerinnen? Kanskje de faktisk bør bo mest med sin stabile forelder? I så fall må han betale bidrag. Om du har 60% omsorg eller mer regnes du som enslig forsørger hos nav og du kan feks søke om stønad til barnetilsyn. Få en ekstra barnetrygd ++. Du må ikke gi han mer omsorg pga. økonomi. Du får bedre økonomi med mer samvær enn lite. Anonymkode: 76492...ed4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:50 #96 Del Skrevet lørdag kl 20:50 Hvorfor annenhver helg?? Nei! Her hadde jeg funnet en løsning. I verste fall leid len leilighet med ett stort soverom kjøpt inn 2 køyesenger og latt ungene sove på samme rom. Hadde aldri i verden gitt opp. Anonymkode: e2ea3...592 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:53 #97 Del Skrevet lørdag kl 20:53 Skjønner at du har det tøft, men kvinn deg opp og ikke gjør deg til et offer. De som taper på det er barna dine. Så passiv og tafatt kan du ikke være nå. Beklager kvasse ord, men dette klarer du. Du må bare finne løsninger, du har ikke noe annet valg ❤️ Anonymkode: c162b...9df 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:59 #98 Del Skrevet lørdag kl 20:59 Jeg synes du er tafatt ts, skjerp deg. Stakkars barna dine!! Anonymkode: ac605...6a3 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:07 #99 Del Skrevet lørdag kl 21:07 TS du virker underaktivert. Er du normalt sånn, eller er du deprimert nå? Hvis du ikke normalt er sånn som du virker nå, anbefaler jeg deg å ikke ta noen drastiske avgjørelser angående barna nå. Anonymkode: 58baf...bba 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:16 #100 Del Skrevet lørdag kl 21:16 Har stor forståelse for at du nå er langt nede. Samtidig må du våkne og slutte med unnskyldningene, for dette greier du fint! ❤️ Ut i fra hva du skriver tjener du greit/gjennomsnittlig? Altså får du sannsynligvis utbetalt ~30 000 i mnd, i tillegg kommer barnepensjon og barnetrygd. Si du bruker 20k i mnd på å leie noe nå i starten så kan du til og med finne et sted med 3-4 soverom i og i kjøreavstand rundt oslo. Det kan umulig være dyrere der du bor? Så med mindre du sitter med store nedbetalinger på lån eller noe skjønner jeg ikke helt hvorfor du mener dette er umulig å få til (og heller vil gi opp tid med barna)? Anonymkode: c6c8e...4f2 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå