Gå til innhold

Må antagelig «si fra meg» de to yngste barna - altså kun se de annenhver helg. Jeg er i sorg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke bare å finne en utleiebolig med tre soverom. Her jeg bor koster et sånt alternativ rundt 25.000

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du prøve å søke startlån? Da kan du evt få tilskudd også slik at du kanskje kan kjøpe en passende bolig. Hva med barnebidrag? Og får du barnepensjon?

Får veldig vondt av deg og skjønner at det er skikkelig tøft nå 💔 Styrkeklem til deg 

Anonymkode: 709ee...032

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg sjekke utleiemarkedet her, og i en dyr kommune rett utenfor Oslo kunne jeg ha leid noe med tre soverom for under 20 000... Selvfølgelig mye penger, men man har ihvertfall ikke ansvar for renovering, oppussing osv.

Anonymkode: 24f68...ca8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du prøve å søke startlån? Da kan du evt få tilskudd også slik at du kanskje kan kjøpe en passende bolig. Hva med barnebidrag? Og får du barnepensjon?

Får veldig vondt av deg og skjønner at det er skikkelig tøft nå 💔 Styrkeklem til deg 

Anonymkode: 709ee...032

Jeg er i dialog med kommunen for å få hjelp til startlån, men jeg må først leie noe. Jeg har ikke lov å eie noe mens jeg søker. Og ikke har jeg råd til å leie noe her vi bor. Veldig vanskelig situasjon.

Barnepensjon har jeg aldri hørt om? Vil du fortelle?

Bidrag vil jeg jo ikke få, heller ikke med 50/50. Jo tjener ca likt.

Anonymkode: cf29f...64b

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er i dialog med kommunen for å få hjelp til startlån, men jeg må først leie noe. Jeg har ikke lov å eie noe mens jeg søker. Og ikke har jeg råd til å leie noe her vi bor. Veldig vanskelig situasjon.

Barnepensjon har jeg aldri hørt om? Vil du fortelle?

Bidrag vil jeg jo ikke få, heller ikke med 50/50. Jo tjener ca likt.

Barna dine får vel en ytelse fra NAV som går til deg iom at de har mistet far.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv alt du kan å få en løsning der du kan ha barna 50%. Jeg har ikke mitt ene barn hos meg i det hele tatt (hans valg, for å bo nærme vennene) , og det dreper meg for å være ærlig😭

Startlån er en god start når huset er solgt. Kjøp med så mange soverom du klarer. Kanskje noen soverom kan deles i to, lage noen lettvegger i stua for å lage en sovekrok der osv.  Du kan sove på sofaen.  

Jeg ville gjort alt i min makt for å beholde ungene. 

Anonymkode: 4d6bc...8ff

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja de eldste, men ikke de yngste. De har en far.

Det er jo de eldste vi tenker på selvfølgelig.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye må du betale i bidrag til far da? Sånn sett skal det vel ganske mye til for at det ikke skal lønne seg å leie noe med tre soverom? Jeg mener, tre soverom er sikkert dyrt, men det vil vel også være dyrt å ha barna annenhver helg? 

Anonymkode: 4f5b7...e62

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Alving skrev (1 minutt siden):

Det er jo de eldste vi tenker på selvfølgelig.

Ja beklager, jeg hang bare ikke helt med. Er veldig preget i kveld. Fryktelig lei meg.

Sårt å forberede å gjøre hjemmet man elsker så inderlig, klart til salg. Og i tillegg være kjemperedd da man frykter barna vil forakte en på sikt. De vil jo aldri klare å forstå hvorfor ting måtte bli sånn her. Han blir pappaen som stilte opp, mens jeg som ble sveket, blir mammaen som «stakk». Det føles bare så grusomt.

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de to eldste barna dine av samme kjønn?

Jeg tenker at om du sier at dere må flytte til en annen kommune om de ikke kan dele rom, så kan de fort bli mer positive til det altså.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye går i nøden! Broren min har nå bodd i en liten leilighet med to soverom i snart ett år etter brudd, det er han selv og tre barn. Eldste har hatt eget rom mens far og de to yngste har delt soverom. Det er trangt, men de klarer det fordi barna bor femti/femti.

hvor gamle er barna dine? De to yngste kan fint dele rom i nøden, du kan sove i stuen og de eldste kan vel også dele rom i en kort periode?! Du kan søke lån i husbanken slik at du får deg et sted å bo! Ikke gi far hovedomsorgen før du er HELT SIKKER på,at du har undersøkt alle mulighetene dine!❤️

Anonymkode: 52ac6...965

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja beklager, jeg hang bare ikke helt med. Er veldig preget i kveld. Fryktelig lei meg.

Sårt å forberede å gjøre hjemmet man elsker så inderlig, klart til salg. Og i tillegg være kjemperedd da man frykter barna vil forakte en på sikt. De vil jo aldri klare å forstå hvorfor ting måtte bli sånn her. Han blir pappaen som stilte opp, mens jeg som ble sveket, blir mammaen som «stakk». Det føles bare så grusomt.

Men du må jo ikke. Altså jeg stod på bar bakke omtrent da jeg ble skilt. Har likevel hatt barna mine 60 prosent hele veien. Man finner løsninger på det meste om man ikke gir seg. 

Anonymkode: 9dae7...ebb

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor mye må du betale i bidrag til far da? Sånn sett skal det vel ganske mye til for at det ikke skal lønne seg å leie noe med tre soverom? Jeg mener, tre soverom er sikkert dyrt, men det vil vel også være dyrt å ha barna annenhver helg? 

Anonymkode: 4f5b7...e62

På denne måten vil de eldste ha sine privatliv og føle seg verdsatt, samtidig som de yngste får hver sine rom og verdige liv hos far.

De eldste føler de har ofret så mye og står nå også i sorg. De føler de har mistet en far «igjen». 

Derfor jeg tror dette ikke bare er nødvendig, men også blir best for barna. Også møtes vi alle selvsagt annenhver helg hvor vi må gjøre ting litt annerledes. 

For meg er jo alt dette bare jævlig. Men det handler ikke om meg, selv om det hadde vært godt å kjenne på glede igjen snart.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja de eldste, men ikke de yngste. De har en far.

Barnepensjon utbetales til mor og kan benyttes til boutgifter på barna.

Anonymkode: 7d823...224

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne måten vil de eldste ha sine privatliv og føle seg verdsatt, samtidig som de yngste får hver sine rom og verdige liv hos far.

De eldste føler de har ofret så mye og står nå også i sorg. De føler de har mistet en far «igjen». 

Derfor jeg tror dette ikke bare er nødvendig, men også blir best for barna. Også møtes vi alle selvsagt annenhver helg hvor vi må gjøre ting litt annerledes. 

For meg er jo alt dette bare jævlig. Men det handler ikke om meg, selv om det hadde vært godt å kjenne på glede igjen snart.

Men for en kort periode kan dere dele rom, så,ikke gi deg helt enda!

Anonymkode: 52ac6...965

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort alt jeg kunne for å bli i kommunen og hatt er minste 50%. Om du må flytte vekk og betale barnebidrag vil vel det uansett utgjøre en del av mellomlegget? 
Hvor i landet bor du/ser etter bolig? Jeg hjelper deg gjerne å lete 😊 Dette må vi jo klare å fikse 💪🏻

Anonymkode: d8447...a86

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du er i sjokk og veldig lei deg, men du må rett og slett finne frem til dine egne verdier her. Ikke gi deg, ikke la far få ture frem som han vil. barna dine kommer slett ikke til å forakte deg, barn forstår mye mer enn vi tror.

Finn noen du kan snakke med, banken, helsestasjonen, fastlegen, NAV, gode venninner.

Du får deg en leilighet med to tre soverom, det vet jeg at du får til. Dere får bo trangt en periode til du kommer deg på beina. Barna dine vil ha det bedre i en mindre leilighet enn i drømmehuset med ulykkelige foreldre.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...