AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #201 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det spørs også hvor lenge far med ny dame vil ha de minste 50/50 Det er ingen ny dame. Hun ville ikke ha han allikevel og det får vi svi for. Anonymkode: cf29f...64b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #202 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Ved 50/50 får jeg ikke noe særlig i barnetrygd nei. Barnebidrag får jeg ikke. Vi tjener det samme. Klarer fint å leie? Jeg har ikke utbetalt 50.000kr, jeg skatter. Og et sted som kan romme oss alle koster 35.000kr her. Gjør regnestykket. Anonymkode: cf29f...64b 35.000? Du må ikke bo på Oslo vest. Anonymkode: 44dea...1b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #203 Del Skrevet 20 timer siden Men du har barnepensjon for de to barna som mistet sin far, ikke sant? Anonymkode: 789f7...c4e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #204 Del Skrevet 20 timer siden Altså unnskyld meg, mener ikke å være slem, men hva mener du med at de eldste ikke «kan» dele rom? Hvorfor får de velge det? Må man så må man. Er det en norsk greie at alle barna ABSOLUTT på liv og død skal ha egne rom? Jeg delte et bittelite soverom med 2 søsken helt til jeg flytta ut for 5 år siden. Det går helt fint altså, ingen dør av det. Anonymkode: a03b0...17b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #205 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En annen ting, man klarer ikke alle regninger på 10.000kr + mat + leve. Det sier seg selv. Det er så lett å kaste ut slike tanker, men realiteten er en helt annen. Anonymkode: cf29f...64b For det første så er det mins 15 000kr. En annen i din situasjon må du dessverre å stryke ut å leve en stund. Hvilken som helst alenemor med 4 barn skjønner at alt gøy må vi i en periode mens brudd foregår. En annen ting er at du skal tenke litt mindre på hva far vil gå med på. Dere må faktisk bli enige der. Og ta en tur til familievernkontoret. Og sette litt grenser til de to eldste. Anonymkode: 88a18...350 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #206 Del Skrevet 20 timer siden Altså med den lønnen du oppgir og i tillegg til at du får barnepensjon utbetalt for de 2 eldste har du selvsagt råd til å leie et sted med 3 soverom. Selv midt i Oslo. Anonymkode: 9dae7...ebb 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #207 Del Skrevet 19 timer siden https://www.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=374540578&ci=7 her er f. Eks en leilighet på Frogner med fire soverom til 28000 😊 Ifølge NAV er det økte satser for barnepensjon og etter at skatt er trukket vekk er dette ca.8300kr pr/mnd pr barn https://www.nav.no/barnepensjon#hvor-mye Lønn 780.000-40% skatt= 39000/mnd Barnetrygd 1176 x 3 (de to eldste + en utvidet) = 3528 + 1766 (to halve for de to minste) = 5294 Altså er totale inntekter 39000 + 8300 + 8300 + 5294 = 60894 Da har du råd til en leilighet med fire soverom på Frogner til 28000, og har 32894 igjen til resterende utgifter. Noe som er mer enn en månedslønn for veldig mange, og burde gå helt fint ☺️ I tillegg får du jo sannsynligvis noe penger tilbake fra hussalg som da kan gå på sparekonto til egenkapital som du kan legge inn i søknaden hos husbanken 😊 Så jeg skjønner helt ærlig ikke helt problemet her Anonymkode: 16bad...28c 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #208 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her. jeg har allerede vært på krisesenter for kvinner. Derfor jeg sier at det har skjedd veldig mye og at dette er veldig vanskelig. Jeg ser noen spør hvorfor jeg må flytte og ikke han, og han tjener mye bedre enn meg: det gjør han ikke, vi tjener cirka likt, men han blir stående med to barn, jeg blir stående med fire. Jeg får også spørsmål om hva jeg hadde gjort hvis han hadde dødd, hva tanken min var med å få fire barn. Om han hadde dødd, ville jeg ha overtatt hjemmet vårt, samt forsikringer og så videre. Til deg som sier at jeg har vært dum som har satt meg selv i denne posisjonen. Det har du helt rett i. Jeg banker meg selv opp over det hver eneste dag skal du vite. Og når jeg skriver dette, triller faktisk tårene mine. Er ikke ute etter sympati, men jeg står bare igjen så utrolig vanskelig situasjon. jeg er nok også veldig langt nede, som helt sikkert påvirker dømmekraften min. Jeg har vært og fått hjelp til samtaler, jeg har vært krisesenter for kvinner (psykisk vold og nedbrytende behandling fra barnefar), jeg har vært i dialog med advokat, jeg har vært i dialog med NAV og boligkontoret i kommunen. Jeg har også vært i kontakt vedrørende startlån. Jeg har gjort alle disse tingene jeg skal, da jeg i utgangspunktet er et veldig ressurssterk menneske. Jeg tjener godt, men selv om jeg tjener bra, har jeg fulgt med på markedet i disse to årene, og kan ikke se at jeg skal klare å finne meg noe. Til alle som kritiserer meg, jeg fortjener det nok helt sikkert og jeg er absolutt ikke ute etter sympati. Jeg bare ønsket å dele tankene mine her inne, da jeg virkelig har det tøft. det var en her som skrev at hun i en overgang måtte bo veldig trangt med pappaen sin som hun kun så annenhver helg og en dag i uken. Fungerte det for deg? Har du bært med deg noen traumer og overfor faren din på grunn av dette? hvorfor er det OK at fedre gjør det på denne måten, men når en mamma som meg, vurderer den muligheten eller løsningen, så er det absolutt helt hårreisende for alle. for meg er jo det en måte å kanskje få det til å fungere på, slik at det blir best for barna. Jeg har også fått et tips om at man kan gjøre det på denne måten i for eksempel to år, etter avtale med advokat. Til situasjonen har stabilisert seg noe mer. Det innebærer derimot at man har en grundig avtale foreliggende, slik at jeg faktisk får barna 50 % når tiden er inne. jeg skjønner at det er vanskelig å forstå, men vi var en helt vanlig familie som hadde det kjempefint. Jeg anser som en sprudlende, arbeidsom og flink person i arbeidslivet. Jeg har full utdannelse og har alltid hatt gode jobber hele veien, hvilket jeg den dag i dag har også. Nå vet ikke jeg hva dere anser for å være en god lønn, men jeg tjener 790.000 i året. dette kom helt plutselig og veldig spontant. Hele verden min raste, så det at det har gått to år, føles i grunnen som ingenting. Barnefar har i tillegg trenert salg av hus så det synger etter. Han pakket faktisk veskene sine og forlot oss alle sammen. Han behandlet de eldste barna mine som dritt, og gikk fra å være en fantastisk bonuspappa, til å stå og slenge direkte stygge ting til dem og snakke stygt om meg foran alle barna. Det har faktisk vært helt grusomt. Og se et menneske gå fra å være verdens beste, mest stabile og kjærlighet fulle, til verdens verste monster over natta Han ble i tillegg ekstra ille, når elskerinnen hans ikke ville ha han. Det skulle tydeligvis jeg og mine barn få svi for. Sa til alle som tenker at jeg ikke ønsker å gjøre det rette, eller at jeg ikke klarer å se helt klart: jeg gjør kanskje ikke det, jeg som hele livet har vært stabil og hatt det trygt, godt ledet veldig bra liv, har nå plutselig gått på verdens største smell. Og ja det finnes sikkert 1000 situasjoner i verden som er verre. Men akkurat nå er dette mineralitet og min verden. Og den er utrolig vond. etter å ha lest alle disse innleggene, har jeg snakket med foreldrene mine, samt andre personer som står meg nært. Jeg tar imot alle tips og råd, og vil nå forsøke å gjøre slik at de to eldste, dele rom med de to minste. Altså en stor og en liten +1 stor og en liten på hvert sitt rom. Jeg får ta sofa. Dette blir i så fall den beste løsningen. Eventuelt så får jeg sove på stua med de minste, men det innebærer at de største er på rommene sin hele tiden fra klokken 19:00. Jeg er åpen for å prøve, men jeg må uansett først klare å finne et sted hvor dette er mulig. Vi bor kjempeflott, vi har verdens fineste hus og hjem. Og det er ikke en tilfeldighet. Jeg har jobbet beinhardt for å få til dette for meg selv og min familie. Og så kan man kanskje kalle meg bortskjemt, heldig, som har fått ha det sånn i det hele tatt. Men jeg håper folk han har forståelse for at overgangen er tøff og vanskelig. Man går gjennom scenario i seg selv man aldri hadde trodd man skulle. Man føler på både skam, frykt, rensel og det at man ikke mestrer livet. I tillegg så må jeg sørge min eks, som var min kjærlighet. Det å avelske noen går ikke på 123. Det skal sies at jeg ikke lenger har romantiske følelser for ham, men det tok litt tid. Hjertet mitt klarte ikke å følge situasjonen helt. det er fullt mulig at det blir en del skrivefeil her, men jeg håper dere klarer å se forbi de. Jeg valgte å lese inn meldingene, slik at det gikk litt fortere. hilsen ei som anser seg selv for å være en god samfunnsborger, med et veldig godt hjerte, fornuft og alle de beste intensjoner. jeg har valgt å satse på livet etter at ektemannen min gikk bort. Det får jeg betale for nå. Jeg er klar over at til syvende og sist så er det mitt ansvar. Men da kan man faktisk aldri tørre å gå for et forhold heller, da det ikke finnes noen garanti. Jeg hadde aldri min villeste fantasi sett for meg at min nåværende eks kjæreste kunne ha gjort det han gjorde. Det er så langt fra hans personlighet, og han kjenner han faktisk ikke igjen. Det verste er at jeg brukte god og lang tid på å etablere noe med han, da jeg ville være utrolig sikker. Allikevel har det slått meg i fleisen. Anonymkode: cf29f...64b Nei, det verste er at du faktisk vurderer å gi full omsorg for barna dine til en mann som forandret seg til et monster over natta! Og man kan godt gå for flere forhold etter å ha misten noen men, man behøver ikke få barn med alle man er sammen med. Anonymkode: 2d611...b94 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #209 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): https://www.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=374540578&ci=7 her er f. Eks en leilighet på Frogner med fire soverom til 28000 😊 Ifølge NAV er det økte satser for barnepensjon og etter at skatt er trukket vekk er dette ca.8300kr pr/mnd pr barn https://www.nav.no/barnepensjon#hvor-mye Lønn 780.000-40% skatt= 39000/mnd Barnetrygd 1176 x 3 (de to eldste + en utvidet) = 3528 + 1766 (to halve for de to minste) = 5294 Altså er totale inntekter 39000 + 8300 + 8300 + 5294 = 60894 Da har du råd til en leilighet med fire soverom på Frogner til 28000, og har 32894 igjen til resterende utgifter. Noe som er mer enn en månedslønn for veldig mange, og burde gå helt fint ☺️ I tillegg får du jo sannsynligvis noe penger tilbake fra hussalg som da kan gå på sparekonto til egenkapital som du kan legge inn i søknaden hos husbanken 😊 Så jeg skjønner helt ærlig ikke helt problemet her Anonymkode: 16bad...28c Hun har igjennom 11 sider hoppet glatt over å svare på hva hun bruker barnepensjonen til. Eller, i de første sidene da spm kom lurte hun på hva det var, hadde aldri hørt om det før. Så kom det vagt at de eldste fikk, men såklart ikke de yngste siden de har en far. Etter dette så var det null mer snakk om det fra ts. Hun nevnte også at faren hennes ikke lenger var blandt oss og at moren hennes bodde alene uten midler til å hjelpe. Nå i forrige innlegg hun skrev så hadde hun pratet lenge for å få råd fra FORELDRENE sine... Så jeg lurer på om vi har gått fem på, om dette i det hele tatt er reelle problemer eller bare noe som er oppkonstruert. Anonymkode: 2d611...b94 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #210 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): https://www.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=374540578&ci=7 her er f. Eks en leilighet på Frogner med fire soverom til 28000 😊 Ifølge NAV er det økte satser for barnepensjon og etter at skatt er trukket vekk er dette ca.8300kr pr/mnd pr barn https://www.nav.no/barnepensjon#hvor-mye Lønn 780.000-40% skatt= 39000/mnd Barnetrygd 1176 x 3 (de to eldste + en utvidet) = 3528 + 1766 (to halve for de to minste) = 5294 Altså er totale inntekter 39000 + 8300 + 8300 + 5294 = 60894 Da har du råd til en leilighet med fire soverom på Frogner til 28000, og har 32894 igjen til resterende utgifter. Noe som er mer enn en månedslønn for veldig mange, og burde gå helt fint ☺️ I tillegg får du jo sannsynligvis noe penger tilbake fra hussalg som da kan gå på sparekonto til egenkapital som du kan legge inn i søknaden hos husbanken 😊 Så jeg skjønner helt ærlig ikke helt problemet her Anonymkode: 16bad...28c Dette. Jeg får ikke regnestykket til å IKKE gå opp, for man burde være villig til å gi opp mye for å kunne beholde samværet med barna sine. Anonymkode: a81cf...a00 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #211 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her. 1. det var en her som skrev at hun i en overgang måtte bo veldig trangt med pappaen sin som hun kun så annenhver helg og en dag i uken. Fungerte det for deg? Har du bært med deg noen traumer og overfor faren din på grunn av dette? hvorfor er det OK at fedre gjør det på denne måten, men når en mamma som meg, vurderer den muligheten eller løsningen, så er det absolutt helt hårreisende for alle. … 2. for meg er jo det en måte å kanskje få det til å fungere på, slik at det blir best for barna. Jeg har også fått et tips om at man kan gjøre det på denne måten i for eksempel to år, etter avtale med advokat. Til situasjonen har stabilisert seg noe mer. Det innebærer derimot at man har en grundig avtale foreliggende, slik at jeg faktisk får barna 50 % når tiden er inne. … 3. dette kom helt plutselig og veldig spontant. Hele verden min raste, så det at det har gått to år, føles i grunnen som ingenting. Barnefar har i tillegg trenert salg av hus så det synger etter. Han pakket faktisk veskene sine og forlot oss alle sammen. Han behandlet de eldste barna mine som dritt, og gikk fra å være en fantastisk bonuspappa, til å stå og slenge direkte stygge ting til dem og snakke stygt om meg foran alle barna. Det har faktisk vært helt grusomt. Og se et menneske gå fra å være verdens beste, mest stabile og kjærlighet fulle, til verdens verste monster over natta … 4. etter å ha lest alle disse innleggene, har jeg snakket med foreldrene mine, samt andre personer som står meg nært. Jeg tar imot alle tips og råd, og vil nå forsøke å gjøre slik at de to eldste, dele rom med de to minste. Altså en stor og en liten +1 stor og en liten på hvert sitt rom. Jeg får ta sofa. … 5. Vi bor kjempeflott, vi har verdens fineste hus og hjem. Og det er ikke en tilfeldighet. Jeg har jobbet beinhardt for å få til dette for meg selv og min familie. Og så kan man kanskje kalle meg bortskjemt, heldig, som har fått ha det sånn i det hele tatt. Men jeg håper folk han har forståelse for at overgangen er tøff og vanskelig. 6. Man går gjennom scenario i seg selv man aldri hadde trodd man skulle. Man føler på både skam, frykt, rensel og det at man ikke mestrer livet. I tillegg så må jeg sørge min eks, som var min kjærlighet. Det å avelske noen går ikke på 123. Det skal sies at jeg ikke lenger har romantiske følelser for ham, men det tok litt tid. Hjertet mitt klarte ikke å følge situasjonen helt. hilsen ei som anser seg selv for å være en god samfunnsborger, med et veldig godt hjerte, fornuft og alle de beste intensjoner. jeg har valgt å satse på livet etter at ektemannen min gikk bort. Det får jeg betale for nå. Jeg er klar over at til syvende og sist så er det mitt ansvar. Men da kan man faktisk aldri tørre å gå for et forhold heller, da det ikke finnes noen garanti. Jeg hadde aldri min villeste fantasi sett for meg at min nåværende eks kjæreste kunne ha gjort det han gjorde. Det er så langt fra hans personlighet, og han kjenner han faktisk ikke igjen. Det verste er at jeg brukte god og lang tid på å etablere noe med han, da jeg ville være utrolig sikker. Allikevel har det slått meg i fleisen. Anonymkode: cf29f...64b 1. Fordi biologisk sett har de fleste mødre med normalt utviklede sjelsevner en nærere tilknytning til små barn, og de første leveårene er mor vanligvis primærtilknytningspersonen. 2. best for de eldste kanskje, absolutt ikke best for de to små, og enda verre om du først forlater dem og så skal ha dem tilbake 50 % når det passer deg. 3. og denne psykopaten vil du overlate to barnehagebarn til? 4. så bra at du revurderer det å forlate småbarna dine 5. jeg har litt problem med å forstå, det fremstår som om hovedproblemet ditt er å miste det fine huset og det idylliske familielivet, mer enn å miste dine to yngste barn. 6. Igjen, kjærligheten til denne mannen og det dyre flotte huset du har jobbet så hardt for, får MYE mer fokus enn det at du seriøst vurderer å dumpe dine to yngste barn. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tro det eller ei, han er utrolig flink med sine egne barn. Anonymkode: cf29f...64b han var i følge deg også en fantastisk bonusfar og partner frem til han over natten ble et monster? AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg får ikke barna 60%. Det går han aldri med på. Jeg har ingen argumentasjon som kan gjøre så det vil skje. Fedre har rett på barna sine. Det er ingenting som tilsier at jeg skal ha de 10% mer. Sier det ikke kverulerende, det er bare slik det er. Anonymkode: cf29f...64b Den yngste er 2 år, det er IKKE barnets beste å være mye borte fra mor når man er så liten, med mindre mannen din har vært småbarnas hovedomsorgsperson, tok det meste av permisjonen og du ikke ammet så han tok det meste av mating? Anonymkode: e197f...46e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #212 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 20.16): Og i tillegg være kjemperedd da man frykter barna vil forakte en på sikt. De vil jo aldri klare å forstå hvorfor ting måtte bli sånn her. Anonymkode: cf29f...64b Selvfølgelig vil de klare å forstå det. Du forklarer hvordan det var, at du ikke hadde noe valg pga. sånn og slik. De blir jo eldre og forstår da mer og mer. Ikke bruk ord som aldri. Ikke gjør det verre for deg selv enn det er. ❤️ Anonymkode: 790e2...2d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #213 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hun har igjennom 11 sider hoppet glatt over å svare på hva hun bruker barnepensjonen til. Eller, i de første sidene da spm kom lurte hun på hva det var, hadde aldri hørt om det før. Så kom det vagt at de eldste fikk, men såklart ikke de yngste siden de har en far. Etter dette så var det null mer snakk om det fra ts. Hun nevnte også at faren hennes ikke lenger var blandt oss og at moren hennes bodde alene uten midler til å hjelpe. Nå i forrige innlegg hun skrev så hadde hun pratet lenge for å få råd fra FORELDRENE sine... Så jeg lurer på om vi har gått fem på, om dette i det hele tatt er reelle problemer eller bare noe som er oppkonstruert. Anonymkode: 2d611...b94 Skjønner at det så rart ut, men når jeg sier foreldrene mine mener jeg mamma og hennes tidligere samboer. Hun bor alene, men jeg har fortsatt stefaren min i livet som er veldig involvert i livene våre. Jeg får ikke noe økonomisk bistand av noen av de. Mamma har dessverre ikke mulighet, og det faller seg ikke naturlig at han skal hjelpe meg slik. Barnepensjon sparer jeg til barna men skjønner at jeg ikke kan fortsette med det. Årsaken til at jeg spurte om barnepensjon i denne sammenhengen, var fordi jeg ikke skjønte om man kunne få det til de andre to barna. Skjønte ikke hvorfor det ble nevnt i det hele tatt med tanke på samvær med de to små. Dette er ikke en oppkonstruert situasjon. Anonymkode: cf29f...64b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #214 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 1. Fordi biologisk sett har de fleste mødre med normalt utviklede sjelsevner en nærere tilknytning til små barn, og de første leveårene er mor vanligvis primærtilknytningspersonen. 2. best for de eldste kanskje, absolutt ikke best for de to små, og enda verre om du først forlater dem og så skal ha dem tilbake 50 % når det passer deg. 3. og denne psykopaten vil du overlate to barnehagebarn til? 4. så bra at du revurderer det å forlate småbarna dine 5. jeg har litt problem med å forstå, det fremstår som om hovedproblemet ditt er å miste det fine huset og det idylliske familielivet, mer enn å miste dine to yngste barn. 6. Igjen, kjærligheten til denne mannen og det dyre flotte huset du har jobbet så hardt for, får MYE mer fokus enn det at du seriøst vurderer å dumpe dine to yngste barn. han var i følge deg også en fantastisk bonusfar og partner frem til han over natten ble et monster? Den yngste er 2 år, det er IKKE barnets beste å være mye borte fra mor når man er så liten, med mindre mannen din har vært småbarnas hovedomsorgsperson, tok det meste av permisjonen og du ikke ammet så han tok det meste av mating? Anonymkode: e197f...46e Han hadde like lang permisjon som meg. Det er ingen av oss som har vært mer med barna enn den andre. For utenom de ukene han stakk, men kom jo fort tilbake da livet ikke ble slik han hadde tenkt med den nye dama. Anonymkode: cf29f...64b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #215 Del Skrevet 18 timer siden Nei, du kan ikke fortsette med å spare barnepensjonen til de eldste barna. Frigjør disse midlene, så vil din situasjon se helt annerledes ut. Anonymkode: 789f7...c4e 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #216 Del Skrevet 18 timer siden Ja det er jeg veldig klar over og enig i. Jeg har fått andre ideer etter å ha skrevet denne tråden. Ideen om at hvert av de store barna kan dele rom med hvert av de små, hjalp veldig. Det var faktisk et veldig godt forslag som aldri har falt meg inn en gang, og det kan faktisk funke. Det er tøft å stå i denne situasjonen, jeg føler meg virkelig ganske nedbrutt, hvilket jeg lengre opp også sa at garantert er med på å påvirke dømmekraften min. Jeg er bare et menneske. Anonymkode: cf29f...64b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #217 Del Skrevet 18 timer siden TS, jeg skjønner at din situasjon er komplisert og at det er mange hensyn å ta. Å få oversikt er vanskelig, spesielt med en eks som stikker kjepper i hjulene. Barnepensjonen til barna må du selvfølgelig ta med i budsjettet. Dersom du tar disse pengene med i betraktning, tror du da at du vil ha mulighet til å kjøpe ham ut? Har du satt barnetrygd inn på barnas sparekonto? Anonymkode: 789f7...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #218 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det er jeg veldig klar over og enig i. Jeg har fått andre ideer etter å ha skrevet denne tråden. Ideen om at hvert av de store barna kan dele rom med hvert av de små, hjalp veldig. Det var faktisk et veldig godt forslag som aldri har falt meg inn en gang, og det kan faktisk funke. Det er tøft å stå i denne situasjonen, jeg føler meg virkelig ganske nedbrutt, hvilket jeg lengre opp også sa at garantert er med på å påvirke dømmekraften min. Jeg er bare et menneske. Anonymkode: cf29f...64b Det var jeg som skrev at de to store kunne dele med de to små. Jeg er veldig glad for å lese at det kunne være til hjelp 🥰. Lykke til, dette kommer til å løse seg. Det virker uoverkommelig nå, men det blir lettere! Jeg lover. Anonymkode: 8aef1...efb 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #219 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja det er jeg veldig klar over og enig i. Jeg har fått andre ideer etter å ha skrevet denne tråden. Ideen om at hvert av de store barna kan dele rom med hvert av de små, hjalp veldig. Det var faktisk et veldig godt forslag som aldri har falt meg inn en gang, og det kan faktisk funke. Det er tøft å stå i denne situasjonen, jeg føler meg virkelig ganske nedbrutt, hvilket jeg lengre opp også sa at garantert er med på å påvirke dømmekraften min. Jeg er bare et menneske. Anonymkode: cf29f...64b Jeg delte rom med 9-åringen i familien i ett år når jeg var 17. Det gikk faktisk kjempefint. Anonymkode: 790e2...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #220 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): https://www.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=374540578&ci=7 her er f. Eks en leilighet på Frogner med fire soverom til 28000 😊 Ifølge NAV er det økte satser for barnepensjon og etter at skatt er trukket vekk er dette ca.8300kr pr/mnd pr barn https://www.nav.no/barnepensjon#hvor-mye Lønn 780.000-40% skatt= 39000/mnd Barnetrygd 1176 x 3 (de to eldste + en utvidet) = 3528 + 1766 (to halve for de to minste) = 5294 Altså er totale inntekter 39000 + 8300 + 8300 + 5294 = 60894 Da har du råd til en leilighet med fire soverom på Frogner til 28000, og har 32894 igjen til resterende utgifter. Noe som er mer enn en månedslønn for veldig mange, og burde gå helt fint ☺️ I tillegg får du jo sannsynligvis noe penger tilbake fra hussalg som da kan gå på sparekonto til egenkapital som du kan legge inn i søknaden hos husbanken 😊 Så jeg skjønner helt ærlig ikke helt problemet her Anonymkode: 16bad...28c «Problemet» er at TS koser seg med å være martyr, samt at hun ikke ønsker å ha daglig omsorg for de to minste. Intet annet. Anonymkode: d303e...66d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå