AnonymBruker Skrevet i går, 11:56 #121 Del Skrevet i går, 11:56 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Åpenbart at TS ikke VIL ha barna sine hos seg, så det er ingen vits i å argumentere med henne. Hun får heller bruke pengene sine på å betale bidrag. Anonymkode: d303e...66d Spar deg! Når man er fortvilet og veldig ut av seg er det vanskelig å se løsninger. Helt naturlig. Det betyr ikke at hun ikke vil ha barna sine. Tvert imot fremstår hun fortvilet over situasjonen. Anonymkode: 862f1...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:59 #122 Del Skrevet i går, 11:59 AnonymBruker skrev (14 timer siden): De færreste av oss sier at det er greit at far mister omsorg. Som nevnt tidligere i denne tråden, er det best om mor og far har 50/50 i omsorg hver. Anonymkode: 11b0c...d17 Hvis ungene orker flytting hver uke, hvis foreldrene bor såpass nær hverandre at de kan gå i samme barnehage / skole, ha samme vennekrets, hvis foreldrene samarbeider godt nok, ikke har en kraftig konflikt seg imellom, hvis det ikke er alt for stor forskjell på de to hjemmene slik at barna må omstille seg veldig hver uke. Da er det best med 50/50. Enig i det. Ellers ikke Anonymkode: 862f1...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:03 #123 Del Skrevet i går, 12:03 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Absolutt, men jeg bare ser at det ikke vil fungere langsiktig og ser ingen annen utvei enn å la alle barna få det best mulig. Ved å la far ha barna, vil jeg kunne bo nærme, se dem på ettermiddager, passe dem ved behov etc. Jeg tror dette er den beste løsningen for barna, ikke for meg. De to eldste skal også ihensyntaes. Anonymkode: cf29f...64b Det er godt gjort av deg å sette barnas behov først! Kanskje blir dette den beste løsningen for dere, selv om den er vond for deg. Vi som skriver her kjenner jo verken dere foreldre eller barna. Vi kan bare foreslå g gjette - du vet bedre hva som blir best fo akkurat dere. Anonymkode: 862f1...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:09 #124 Del Skrevet i går, 12:09 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg er absolutt ikke svakt økonomisk stilt, men vi bor på et sted hvor det er svindyrt å leve. Jeg kunne selvsagt flyttet, men er jo ikke mulig pga at man må bo i samme kommune som barna. Jeg må kunne hente og levere i barnehage, ha en fulltidsjobb og være mamma for de to eldste også, som faktisk kun har meg. Anonymkode: cf29f...64b Varsle flytting Bytt barnehage Flytt Det er faktisk så enkelt. Anonymkode: c37a4...01d 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:33 #125 Del Skrevet i går, 12:33 Hæææ? Det er vel ingen som sier i fra seg barna sine fordi de ikke kan få egene rom??? Sett inn køyesenger! Anonymkode: 44dea...1b5 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet i går, 13:24 #126 Del Skrevet i går, 13:24 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, at man heller vil si fra seg barna sine enn å bo trangt en periode er helt drøyt. Anonymkode: a6353...f03 Ja, det viktigste må jo være at man er sammen. Om man så må dele rom og sove på en madrass på gulvet. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:55 #127 Del Skrevet i går, 13:55 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spar deg! Når man er fortvilet og veldig ut av seg er det vanskelig å se løsninger. Helt naturlig. Det betyr ikke at hun ikke vil ha barna sine. Tvert imot fremstår hun fortvilet over situasjonen. Anonymkode: 862f1...db0 Ærlig talt. TS har hatt (minst) to år på å planlegge dette. Hun har god økonomi (i følge henne selv). Åpenbart finnes det løsninger hvis man vil. Samme hvor fortvilet man er så burde vel ikke den første tanken man får være å ikke ta seg av egne barn. Anonymkode: d303e...66d 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #128 Del Skrevet 16 timer siden Du kan flytte ut at kommunen så lenge du varsler han. I tillegg er nok de små barna mer knyttet til deg og kan ikke bare se deg som er mor annenhver helg. Det vil ikke være bra. Enten menn liker det eller ei så er faktisk mor den primære omsorgspersonen spesielt de første årene. Anonymkode: 9aebc...113 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #129 Del Skrevet 16 timer siden Også vil jeg bare legge til, søk om alt du kan få. Overgangsstønad, dobbel barnetrygd, bostøtte. Og ikke minst flå han for barnebidrag, det fortjener han når han gjør slik han gjør. Anonymkode: 9aebc...113 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #130 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 19.40): Fyy faen!! Du har min dypeste medfølelse! For et svik, som blir ekstra ille av alt både før og etter! Forstår virkelig at dette blir vanskelig for deg! Jeg håper allikevel du klarer å finne en «hodet over vannet»strategi, for alle barnas skyld. Hvordan blir det med barnebidrag, kommer det også til å gjøre økonomien verre? Nei fy! Håper du har støtte i familien og venner. Hvis ikke stiller jeg opp om du skulle bo i mitt område! Anonymkode: fb6b9...764 Utroskap er ikke uvanlig i dag, bare sånn til opplysning 😆 Anonymkode: 5ef16...951 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #131 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Utroskap er ikke uvanlig i dag, bare sånn til opplysning 😆 Anonymkode: 5ef16...951 Ok, da er det ikke så ille da Anonymkode: a76b6...37b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #132 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har ikke lest alt, så beklager om det er noe jeg ikke har fått med meg her. Jeg vil bare si: legg ut en "ønskes leid"-annonse på finn, i stedet for å bare se på det som allerede ligger ute. Presenter deg selv og forklar hva du er ute etter på en måte som gjør at du fremstår som en god leietaker. Det finnes mye til leie som ikke annonseres, jeg har fått leilighet på den måten flere ganger. Anonymkode: 01fc7...fa9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #133 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 19.32): Jeg har totalt 4 barn. Fikk mine to første med tidligere ektemann, som døde av sykdom. Møtte etter en del år en ny mann. Vi var lykkelige og fikk to barn sammen. Familie på 6. Våre to barn som vi har sammen er veldig små. Da minsten var 3 uker oppdaget jeg at han var utro og i et forhold med en ny. Jeg ønsket å redde forholdet, gå i terapi, forsøke osv, men han ville ikke. Alt i alt så endte deres forhold med brudd og vi skal nå selge vårt felles hus. Her vi bor er det dyrt å leve og jeg kan ikke flytte ut av kommunen (pga samvær og regler). Jeg har ikke sjans til å eie et hjem hvor jeg kan huse alle mine 4 barn, og blir nå antagelig nødt til å kun se de to yngste annenhver helg. De to eldste barna har jo bare meg og bor 100% hos meg. Jeg er i så stor sorg at jeg ikke klarer å se forbi tårene tidvis. Barnefar virker godt fornøyd med dette utfallet og sier det funger bra for han. Føler meg selvsagt helt låst opp i et hjørne og med hender og bein bundet. Rett og slett en grusom situasjon. Vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver her, men jeg er bare så ufattelig trist og lei meg. Anonymkode: cf29f...64b For en egoistisk dritt. «Funker for ham»… hva med barna!? Hva funker for DEM!? Små barn trenger mamma også på noenlunde likt nivå i det minste. Ikke annenhver helg! Søskenrelasjoner er jo også viktig for disse 4. Kommer sikkert kommentar på fedre som har det slik, jeg vet dette. Men for små barn er mamma (om alt er i orden med mor så klart) ekstremt viktig. Her må en tenke på barna og ikke hva som passer far når mor også trengs. Anonymkode: e1ecf...700 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #134 Del Skrevet 2 timer siden Du sier at de to eldste ikke kan dele rom - men kan hver av de to eldste dele med hvert sitt småsøsken når de er hos deg da? Altså feks om du har de to små 50%, så vil de to eldste da dele rom 50% av tiden (annenhver uke, eller så), og annenhver uke vil de ha enerom? Da slipper de to eldste å dele rom, de må riktignok dele med et småsøsken halvparten av tiden, men det vil jo være en midlertidig løsning for at ikke familien skal falle sammen? Jeg tror jeg ville taklet det som tenåring å dele med et småsøsken halvparten av tiden. Det er ikke perfekt - men verden er ikke perfekt hele tiden. Dere vil skape minner og være en familie sammen selv om boløsningen ikke er 100% perfekt. Klem fra en som også har gått gjennom et brudd og også måtte være kreativ for å få boløsningen til å gå opp de første årene. Anonymkode: 8aef1...efb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 minutter siden #135 Del Skrevet 10 minutter siden AnonymBruker skrev (På 9.3.2025 den 13.33): Hæææ? Det er vel ingen som sier i fra seg barna sine fordi de ikke kan få egene rom??? Sett inn køyesenger! Anonymkode: 44dea...1b5 Hm… Tenker du at det ville være tipp topp for min 16 år gamle datter å dele køyeseng med sin 13 år gamle bror? Eller at 13 åringen syntes det er helt ok at lillebror på fem er der inne halvparten av tiden? Og 16 åringen setter nok også pris på å aldri kunne ha venninner (eller kjæresten) på besøk, for det er alltid småsøsken rett utenfor døra på rommet? Jeg forstår TS veldig veldig godt! For en vanskelig situasjon❤️ Jeg ville nok gjort det jeg kunne for å bo nært, ha hyppig dagsamvær (utover helgene) og satse på større bolig etterhvert. Anonymkode: 1541e...bc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 minutter siden #136 Del Skrevet 4 minutter siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hm… Tenker du at det ville være tipp topp for min 16 år gamle datter å dele køyeseng med sin 13 år gamle bror? Eller at 13 åringen syntes det er helt ok at lillebror på fem er der inne halvparten av tiden? Og 16 åringen setter nok også pris på å aldri kunne ha venninner (eller kjæresten) på besøk, for det er alltid småsøsken rett utenfor døra på rommet? Jeg forstår TS veldig veldig godt! For en vanskelig situasjon❤️ Jeg ville nok gjort det jeg kunne for å bo nært, ha hyppig dagsamvær (utover helgene) og satse på større bolig etterhvert. Anonymkode: 1541e...bc1 Det får da helt fint, er hun så stor er det kun et par år. Var helt vanlig før. Nedre enn å ikke se barna sine og søsknene sine. Man splitter ikke familien og sier i fra seg sine egen småbarn fordi de store skal få egen rom. Anonymkode: 44dea...1b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 minutter siden #137 Del Skrevet 3 minutter siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hm… Tenker du at det ville være tipp topp for min 16 år gamle datter å dele køyeseng med sin 13 år gamle bror? Eller at 13 åringen syntes det er helt ok at lillebror på fem er der inne halvparten av tiden? Og 16 åringen setter nok også pris på å aldri kunne ha venninner (eller kjæresten) på besøk, for det er alltid småsøsken rett utenfor døra på rommet? Jeg forstår TS veldig veldig godt! For en vanskelig situasjon❤️ Jeg ville nok gjort det jeg kunne for å bo nært, ha hyppig dagsamvær (utover helgene) og satse på større bolig etterhvert. Anonymkode: 1541e...bc1 Så man skal altså gi fra seg sine små barn for at de store skal få eget rom? Det er jo helt sykt. Anonymkode: 44dea...1b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet akkurat nå #138 Del Skrevet akkurat nå AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 20.30): De kan kun hjelpe meg å se etter utleiebolig eller hjelpe meg å skrive annonse. Var faktisk helt urovekkende lite hjelp å få der. Startlån kan jeg søke, men må først leie meg et sted. Ikke lov å eie bolig mens jeg søker og ikke råd til å leie bolig til oss alle. Anonymkode: cf29f...64b Da søker du startlån. Håper du får innvilget det. Jeg heier på deg 🥳🥳🥳 Anonymkode: 31e25...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet akkurat nå #139 Del Skrevet akkurat nå AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hm… Tenker du at det ville være tipp topp for min 16 år gamle datter å dele køyeseng med sin 13 år gamle bror? Eller at 13 åringen syntes det er helt ok at lillebror på fem er der inne halvparten av tiden? Og 16 åringen setter nok også pris på å aldri kunne ha venninner (eller kjæresten) på besøk, for det er alltid småsøsken rett utenfor døra på rommet? Jeg forstår TS veldig veldig godt! For en vanskelig situasjon❤️ Jeg ville nok gjort det jeg kunne for å bo nært, ha hyppig dagsamvær (utover helgene) og satse på større bolig etterhvert. Anonymkode: 1541e...bc1 Ingen sier det er optimalt, men ikke noe av dette er grunner til at man absolutt ikke kan dele rom. Det finnes måter å dele opp et rom midlertidig slik at man har litt privatliv (kanskje ikke "ha kjæresten på besøk" privatliv, men likevel). Ideen om at søsknene kan dele med hvert sitt småsøsken annenhver uke er heller ikke dum, eller dele etter kjønn om det er bedre. Vi kommer til å være tre personer i en liten treroms til eldste flytter ut, der blir det litt rullering på rommene/stua ettersom hvem som sitter oppe lengst, yngste på 14 er også hos faren 50%. Jeg synes selvfølgelig det er synd at det ikke er så stas å ha med venner hjem så ofte, men det går fint utenom det. Anonymkode: 63f8a...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå