AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:22 #41 Del Skrevet lørdag kl 19:22 Nå må du forsøke å tenke klart. Hvor mye har du råd til å betale i leie i mnd? Skriv en status på fb om at du står alene med 4 barn og trenger ett sted å bo men at du har max 0000 kroner å leie for. Skriv hvilket område du ønsker å bo i pga barnehage og skole. Få dine venner til å dele og gjerne skrive noe positivt om deg som kan lokke en utleier til å leie ut til deg. Dette klarer du ts. Og for en ufyselig drittsekk av en far, føler med deg ts. Anonymkode: d72a3...23d 13 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:24 #42 Del Skrevet lørdag kl 19:24 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): På denne måten vil de eldste ha sine privatliv og føle seg verdsatt, samtidig som de yngste får hver sine rom og verdige liv hos far. De eldste føler de har ofret så mye og står nå også i sorg. De føler de har mistet en far «igjen». Derfor jeg tror dette ikke bare er nødvendig, men også blir best for barna. Også møtes vi alle selvsagt annenhver helg hvor vi må gjøre ting litt annerledes. For meg er jo alt dette bare jævlig. Men det handler ikke om meg, selv om det hadde vært godt å kjenne på glede igjen snart. Anonymkode: cf29f...64b Folk bor frivillig i mikrohus og har verdige liv. Skjønner selvsagt at du har det tungt, men jeg synes du virker til å ha gitt opp før du har prøvd. Du er mor og har båret disse barna i ni måneder hver i magen - SELVSAGT skal du ha de minst 50/50. Ikke gi opp før du har prøvd. Anonymkode: a6353...f03 21 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:25 #43 Del Skrevet lørdag kl 19:25 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå må du forsøke å tenke klart. Hvor mye har du råd til å betale i leie i mnd? Skriv en status på fb om at du står alene med 4 barn og trenger ett sted å bo men at du har max 0000 kroner å leie for. Skriv hvilket område du ønsker å bo i pga barnehage og skole. Få dine venner til å dele og gjerne skrive noe positivt om deg som kan lokke en utleier til å leie ut til deg. Dette klarer du ts. Og for en ufyselig drittsekk av en far, føler med deg ts. Anonymkode: d72a3...23d Dette! Broren min fikk sin leilighet på denne måten! Vi var mange som spredde ordet om at han trengte et sted å bo fortest mulig og det tok bare to dager før han fikk tilbud om et sted å bo. Anonymkode: 52ac6...965 16 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:28 #44 Del Skrevet lørdag kl 19:28 Du må ringe boligkontoret i kommunen på mandag!! Anonymkode: ce838...77a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:29 #45 Del Skrevet lørdag kl 19:29 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Her må de eldste bare fine s egg i å dele rom. Anonymkode: b28cb...cc9 Nå er det vel snakk om ca 250 tusen i barnepensjon i året før skatt og det bør kunne dekke soverom til hvert av de største barna. Anonymkode: 7d823...224 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:30 #46 Del Skrevet lørdag kl 19:30 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må ringe boligkontoret i kommunen på mandag!! Anonymkode: ce838...77a De kan kun hjelpe meg å se etter utleiebolig eller hjelpe meg å skrive annonse. Var faktisk helt urovekkende lite hjelp å få der. Startlån kan jeg søke, men må først leie meg et sted. Ikke lov å eie bolig mens jeg søker og ikke råd til å leie bolig til oss alle. Anonymkode: cf29f...64b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:32 #47 Del Skrevet lørdag kl 19:32 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De kan kun hjelpe meg å se etter utleiebolig eller hjelpe meg å skrive annonse. Var faktisk helt urovekkende lite hjelp å få der. Startlån kan jeg søke, men må først leie meg et sted. Ikke lov å eie bolig mens jeg søker og ikke råd til å leie bolig til oss alle. Anonymkode: cf29f...64b Du kan helt fint, for en kortere periode, leie en leilighet som i utgangspunktet er for lite for dere! Dere må bare bo trangt, det går for en stund! Før i tiden bodde det store familier på ett soverom og kjøkken, det samme går for fire stykker selv i 2025. Anonymkode: 52ac6...965 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:36 #48 Del Skrevet lørdag kl 19:36 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke lov å eie bolig mens jeg søker og ikke råd til å leie bolig til oss alle. Anonymkode: cf29f...64b Hva brukes barnepensjonen til? Anonymkode: 7d823...224 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:36 #49 Del Skrevet lørdag kl 19:36 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan helt fint, for en kortere periode, leie en leilighet som i utgangspunktet er for lite for dere! Dere må bare bo trangt, det går for en stund! Før i tiden bodde det store familier på ett soverom og kjøkken, det samme går for fire stykker selv i 2025. Anonymkode: 52ac6...965 Absolutt, men jeg bare ser at det ikke vil fungere langsiktig og ser ingen annen utvei enn å la alle barna få det best mulig. Ved å la far ha barna, vil jeg kunne bo nærme, se dem på ettermiddager, passe dem ved behov etc. Jeg tror dette er den beste løsningen for barna, ikke for meg. De to eldste skal også ihensyntaes. Anonymkode: cf29f...64b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:38 #50 Del Skrevet lørdag kl 19:38 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Absolutt, men jeg bare ser at det ikke vil fungere langsiktig og ser ingen annen utvei enn å la alle barna få det best mulig. Ved å la far ha barna, vil jeg kunne bo nærme, se dem på ettermiddager, passe dem ved behov etc. Jeg tror dette er den beste løsningen for barna, ikke for meg. De to eldste skal også ihensyntaes. Anonymkode: cf29f...64b Den beste løsningen for barna dine er ikke å bo borte fra mammaen sin. Du må ta av skylappene og finne en løsning som kanskje ikke er optimal men som fungerer mens dere stabler dere på beina igjen. Anonymkode: 5a34b...31c 24 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:39 #51 Del Skrevet lørdag kl 19:39 Det her tror jeg ikke er riktig. Folk som eier kan jo søke om husbanklån for å ta over tidligere felles bolig ved brudd f.eks. Send en søknad selv om du ikke leier, og beskriv situasjonen. Og helt ærlig? Skjerp deg! Selvsagt skal barna bo hvert fall 50/50. Det klarer du å finne en løsning på, om du slutter å synes synd på deg selv. Slutt å se alt som umulig, begynn å se etter alternative midlertidige løsninger. Og ja, hvis de eldste barna får barnepensjon nå, så må kanskje en del av beløpet derfra gå til å dekke bolig. Også vet jeg ikke hva du tjener, men du kan søke overgangsstønad om du ikke har hatt det før, evt bostøtte. I tillegg vil du få utvidet barnetrygd. Dette klarer du å finne løsninger på om du prøver 🫶 Alt annet er dårlige unnskyldninger. Anonymkode: 16bad...28c 7 1 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:43 #52 Del Skrevet lørdag kl 19:43 Lei en leilighet med 2-3 soverom imens du søker startlån. Å bo trangt ei stund går bra. Jeg bodde med 3 tenåringer i en 3 roms i mange år. Anonymkode: 31e2d...34e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:44 #53 Del Skrevet lørdag kl 19:44 Du vil jo ikke. Du sier de to største ikke kan dele rom. Jo det kan dem. Må man så må man. Foreldrene til eksen min lå på stua i over 10 år. Jeg møtte han når han var 18 år. Slik gjorde dem til dem hadde penger til å kjøpe noe større. Slik gjorde man jo før å. 10 barn i et lite hus. Jeg tenker må man så må man. Man klarer det vettu. Vi er bare så vant med at vi alle skal ha sin egen soverom. Anonymkode: c8460...5ea 14 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:45 #54 Del Skrevet lørdag kl 19:45 Du nå ikke finne på å gå med på at barna bor hos far til du får hjelp. Du får mye mer hjelp med fire barn enn to, og må uansett ha plass til alle fire jevnlig. Selv om de to eldste er i sorg må du forklare situasjonen og at dere midlertidig må bo svært trangt. Det er jo midlertidig, og midlertidig går det meste. Vi bodde i ettroms hybel i fem måneder med tre barn, mens bolig ble pusset opp. Ungene synes det var stas. Som å campe hjemme en god stund. Anonymkode: 5e9f5...bc4 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:46 #55 Del Skrevet lørdag kl 19:46 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg tror dette er den beste løsningen for barna, ikke for meg. De to eldste skal også ihensyntaes. Anonymkode: cf29f...64b Kanskje du skulle snakket med noen? Virker som du nå er i en hengemyr full av tanker og ikke ser noen løsninger. Det som irriterer meg litt oppi det hele er at det også virker som du bare gir opp de minste barna. Kanskje du angrer på forholdet til deres far men ikke la dette påvirke tankene dine nå. Anonymkode: 7d823...224 10 3 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:50 #56 Del Skrevet lørdag kl 19:50 Gud bedre 💔 så mye vondt du har opplevd siden du ble mamma.. først dør din første barnefar og så blir du bedratt og forlatt av den andre.. jeg har ikke ord❤️ jeg håper det ordner seg, det ser mørkt ut nå, men det må jo bare ordne seg. Ser du har fått mange fornuftige svar her inne som jeg signerer. Anonymkode: 47dbe...756 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:50 #57 Del Skrevet lørdag kl 19:50 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Nå må du forsøke å tenke klart. Hvor mye har du råd til å betale i leie i mnd? Skriv en status på fb om at du står alene med 4 barn og trenger ett sted å bo men at du har max 0000 kroner å leie for. Skriv hvilket område du ønsker å bo i pga barnehage og skole. Få dine venner til å dele og gjerne skrive noe positivt om deg som kan lokke en utleier til å leie ut til deg. Dette klarer du ts. Og for en ufyselig drittsekk av en far, føler med deg ts. Anonymkode: d72a3...23d Dette er mitt forslag også. Nå må du våkne opp ts, du har fallt nedi et spor og en tankegang hvor du ikke ser andre muligheter. Ikke gi opp ungene dine i allefall, prøv ALT Anonymkode: cbcb5...543 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:50 #58 Del Skrevet lørdag kl 19:50 Hva gjør eegentlig enslige foreldre med mange barn da? Hva om en forelder faller bort? Da må vel barna dele rom? Du kan vel ha barna selv om de må dele rom? Anonymkode: ed3d7...277 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:53 #59 Del Skrevet lørdag kl 19:53 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva gjør eegentlig enslige foreldre med mange barn da? Hva om en forelder faller bort? Da må vel barna dele rom? Du kan vel ha barna selv om de må dele rom? Anonymkode: ed3d7...277 Som regel har ikke de enslige foreldrene ekstra 250 tusen i barnepensjon tilgjengelig heller. Men de klarer det uansett. Det står på viljen. Anonymkode: 7d823...224 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:54 #60 Del Skrevet lørdag kl 19:54 Jeg bare kaster ut en tanke jeg, siden du forståelig nok sitter fast. Kan barnevernet hjelpe med noe form for økonomisk bidrag, da det er barnas beste å ha deg i livet sitt? Anonymkode: fb6b9...764 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå